[1M 2.3] Nierówna praca silnika

Wszystko o silnikach benzynowych
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3224
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Nierówna praca silnika

Post autor: DzieX »

oO
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Jaguar_master
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 03 cze 2011, 12:24

[1M 2.3] Nierówna praca silnika

Post autor: Jaguar_master »

no własnie Oo
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3224
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Nierówna praca silnika

Post autor: DzieX »

No ciekaw jestem czy podziała. Pomijam fakt, że w V5 są dwie mapy wtrysku - jedna na zimny silnik inna na ciepły i ciężko tam cokolwiek zmodzić. Między innymi dlatego ten silnik się tak ciężko gazuje (ciężko dobrać optymalną i nie za wysoką temperaturę przełączenia na gaz). Jak dla mnie to ściema, ale kto wie...
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Jaguar_master
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 03 cze 2011, 12:24

[1M 2.3] Nierówna praca silnika

Post autor: Jaguar_master »

jutro odbiore moja biedna V-PIĄTECZKE i powiem wsztystko dokladnie co majster powie i co zrobił i czy pomogło ;o
kopara mi opadla z ta mapa paliwa nie wiem co za Chuuu bawil sie tym, auto 2 tyg temu sciagnalem z Szwajcarii nawet bym nie pomyslal ze ktos madry mogl sie tym bawic akurat TAM i podaczas jazdy nic nie odczuwałem a wczesniej tez kolegi 2.3 jezdziłem troche to nie poczułem zadnej roznicy , odprucz tej na zimnym silniku

[ Dodano: 2011-06-28, 01:08 ]
Co do sciemy nigdy nie jestem pewny , ten majster akurat gaz mi wstawiać bedzie BRC i to wlasnie wyszlo . Ogólnie to kumaty chlop juz mi 3 bryki gazował i dla kolegow nie ma znim zadnych problemow i wczesniej gazował dwie bory z tym silnikiem
Awatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 23 mar 2010, 11:06

[1M 2.3] Nierówna praca silnika

Post autor: tomektak »

To poproś Pana o wsad z Twoją mapą - ciekaw jestem co tam namodzili w Szwajcarii...
Awatar użytkownika
Jaguar_master
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 03 cze 2011, 12:24

[1M 2.3] Nierówna praca silnika

Post autor: Jaguar_master »

dobra bryka juz jest do odebrania , NIE MA JUZ TEGO PROBLEMU

[ Dodano: 2011-06-28, 12:45 ]
Problem jest . Padnieta przeplywka na kompie nie pokazalo zadnego błędu.
Co to do tej mapy to powiedział ze przez stara przeplywke komp sam dostosował sie , zmienił mape czy zaplon pod ta trafna przepływkę. , jezdziłem na nowej zadnego problemu i spalanie w normie, na starej silnik juz tak nie chodzi, spalanie ogromne nie zejdę ponizej 11.2 L jeżdżąc ekonomicznie
Ile kosztuje oryginalna przepływka bo moj majster miał ja odrazu za 350 zl to dobra cena ?
b
blazej25

[1M 2.3] Nierówna praca silnika

Post autor: blazej25 »

Witam, jestem zmuszony dorzucić tutaj kilka zdań na temat problemu jaki zaczął trapić moją V5 od tygodnia. Mianowicie, przy normalnej jeździe silnik zaczął delikatnie poszarpywać, na niższych biegach i obrotach czuć to mocniej. Problem pojawia się sporadycznie i ustępuje tak samo nagle jak się pojawia. Gdy auto stoi silnik pracuje nierówno słychać jakby chodziły 3-4 gary a nie 5.
Wymieniłem świece, ale poza lepszą pracą silnika gdy objaw nie występuje to nie pomogło na mój problem. Spróbuję jak kolega wcześniej zająć się przepływką ale jak nie będzie poprawy to może przewody WN hmmm ewentualnie dam do elektromechanika bo nie będę po kolei wymieniał wszystkiego ponieważ mi wypłaty braknie ;p
l
lipsphi

[1M 2.3] Nierówna praca silnika

Post autor: lipsphi »

Witam!

Mam podobny problem dosc mocno poglebiajacy sie. Silnik na bardzo zimnym nie chce wejsc powyzej 1000obr. Pomimo pedalu gazu w podlodze zero reakci..nawet potrafi strzelic sobie w wydech. Pracuje nierówno..ogolnie puki nie pochodzi 2-3min ma bardzo duze problemy z ruszeniem z miejsca. Praktycznie ma wszystkie objawy jakie wy macie :P To samo ma na PB i LPG. Nie dymi, nie pali oleju itd.

LPG mam sekwencje wiec czas wtrysku gazu bierze z benzynowego. Co utrudnia mi ustalenie czy to uklad paliwowy,zaplonowy czy dolot powietrza.

Wymienilem:
swiece, przewody, przeplywomierz, cewke, lancuch rozradu napinacze slizgi, lambda

Zostalo do wymiany:
Czujniki temp, przepustnica, czujniki polozenia wału i wałka

Staram sie cos wywnioskowac z diagnostyki PolskimVAGiem:
- lambda dobrze pracuje
- przeplywka dobrze
- zadnych MistFire (wypadający zaplon) ani spalania stukowego (knok sensor) na zadnym z 5 cylindrow
- temperatura w blokach wartosci mierzonej rosnie wmiare logicznie
- czujnik polozenia przepustnicy na zgaszonym silniku działa liniowo i bez przekłaman
...juz nie wiem gdzie szukac...


Udalo sie komus osobiscie rozwiazac ten problem ??
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M 2.3] Nierówna praca silnika

Post autor: Sony »

lipsphi pisze:...juz nie wiem gdzie szukac...
W regulaminie.
b
blazej25

[1M 2.3] Nierówna praca silnika

Post autor: blazej25 »

Objawy które wcześniej przedstawiłem były powodowane przez uszkodzony przepływomierz. Myłem go dwa razy (benzyną ekstrakcyjna i preparatami Kontakt S i U) i za pierwszym razem było trochę lepiej ale potem już nic nie pomagało.
Po wymianie dalej chodził jak czołg ale zresetowałem kompa i zostawilem go na postoju z włączonym silnikiem na kilka minut i śmiga już normalnie jak przed awarią.

No i po miesiącu objawy wcześniej opisane znowu się pojawiły...
Wymieniłem już świece i przepływomierz, byłem u elektromechanika to stwiedził zanikanie napięcia w cewce. Wymieniłem cewkę i niestety jest tak samo... Ostatnie co zostało to chyba wymiana modułu zapłonu.
_________________
ODPOWIEDZ