[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Wszystko o silnikach zasilanych gazem
K
Kendzirko
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 22 sie 2011, 15:58

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: Kendzirko »

i minęło to? nieźle mi to wyjdzie z kosztami:) Czy ktoś wie jak zmienić kostkę od kierunkowskazu w ibizie nie musząc jednocześnie odkręcać akumulatora? Jest tak blisko położony tej kostki, że ledwo się ręka mieści.
d
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: dude88pl »

Oczywiście że minęło :mrgreen: wtedy dopiero zacząłem sobie chwalić gaz a przy cenach benzyny dość szybko się ta inwestycja zwróciła.

Zawsze możesz próbować zestawy regeneracyjne lecz są one dosyć kiepskie i ja się nie bawiłem w takie rzeczy bo nie dają gwarancji naprawy. Ogólnie reduktor wytrzymuje jakieś niecałe 100tyś km (jak jest dobrej firmy i instalacja serwisowana typu wymiany filtra gazu i regulacje) i max 10 lat (poprostu uszczelki szlag trafia). Niestety żeby jeździć tanio trzeba dbać o instalację, jak się nie dba to później są problemy i narzekania nigdy więcej auta z gazem :-)

Co do butli to masz wybór albo ponownie zalegalizować ją na dwa lata (koszt wymontowania + zamontowania + oczywiście opłata homologacyjna) lub wymienić na nowy z homologacją na 10 lat (w pierwszym przypadku koszt około 300 zł plus unieruchomienie na kilka dni auta, w drugim myślę że do 400zł byś się zmieścił)
Seat Toledo II 1,8 20V Signo + LPG 2003r.
Obrazek
K
Kendzirko
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 22 sie 2011, 15:58

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: Kendzirko »

zdecydowanie drugie rozwiązanie wchodzi tylko w grę:)
M
Marcin87
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 25 mar 2012, 18:27

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: Marcin87 »

Ja znowu borykam się z problemem "strzelania" na gazie. mam tolcia 2.0 na wtryskach a gaz najprostszy tzn płytka w przepływomierzu. dodam że tylko na gorącym ma takie fazy. a parownik jest podłączony nba wymuszonym obiegu prosto z chłodniczki oleju do pompy wody. czy przepięcie parownika tak jak powinien być, czyli od powrotu nagrzewnicy w obiegu swobodnym może naprawić ten problem?
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: Centek15 »

Z tego co wiem, to problemy ze strzelanie gazu są gdy ma się przebicia na zapłonie (świece, przewody) ewentualnie źle ustawiona dawka na parowniku, wątpię, żeby obieg wody miał coś z tym wspólnego.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
wojtekm
Forumowicz
Posty: 937
Rejestracja: 14 cze 2011, 21:54

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: wojtekm »

Panowie mam problem z gazem. Mianowicie jadąc na LPG i gwałtownie dodając gazu to jest takie mocne szarpnięcie. podczas tego wystepuje też syczenie.NA benzynie ten problem nie występuje. Sprawdzałem dolot i jest szczelny. Może to być np przewód od przepustnicy do serwa? Może odma??
Awatar użytkownika
Maly23
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 05 cze 2008, 06:32
Kontakt:

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: Maly23 »

wojtekm pisze:Panowie mam problem z gazem. Mianowicie jadąc na LPG i gwałtownie dodając gazu to jest takie mocne szarpnięcie. podczas tego wystepuje też syczenie.NA benzynie ten problem nie występuje. Sprawdzałem dolot i jest szczelny. Może to być np przewód od przepustnicy do serwa? Może odma??



też tak miałem
napewno pomaga regulacja
Awatar użytkownika
wojtekm
Forumowicz
Posty: 937
Rejestracja: 14 cze 2011, 21:54

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: wojtekm »

Bylem u gazownika i na wolnych obrotach wszystkie parametry są identyczne jak na benzynie. W poniedzialem jade do niego znowu
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: Danielek. »

Pow mu niech sprawdzi drożność przewodów od podciśnienia,miałem podobną sytuację i winne były właśnie one.
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

[1L] Problemy z gazem - zwiększone obroty itp.

Post autor: haszczu »

wojtekm pisze:Panowie mam problem z gazem. Mianowicie jadąc na LPG i gwałtownie dodając gazu to jest takie mocne szarpnięcie. podczas tego wystepuje też syczenie.NA benzynie ten problem nie występuje. Sprawdzałem dolot i jest szczelny. Może to być np przewód od przepustnicy do serwa? Może odma??

Mam właśnie taki sam problem... u gazowników stwierdzili że kable zapłonowe biją. Kupiłem, wymieniłem i dalej to samo. Na kompie parametry dobre...
ODPOWIEDZ