Witam , nie wiem czy dory dział ,ale mam pytanie,czy metalowe osłony tylnych tarcz będą pasowały z golfa 4 do toledo 2 bo tak na moje oko to chyba wszystkie te podzespoły są takie same??.Z góry dzięki za odpowiedz.POZDRAWIAM
U mnie dzisiaj okazało się że ręczny nie odbija. Przyblokowało się coś w lewym zacisku i nie puszcza. Mechanik stwierdził że zacisk do wymiany. I teraz moje pytanie. Czy wystarczy kupić sam zacisk czy komplet z jarzmem? Nowy czy używkę? Wiadomo że na używany może długo nie pochodzić.
zacisk można zregenerować wymieniając tłoczek i elementy gumowe
WAŻNE! po wkręceniu tłoczka i po zamontowaniu klocków, najpierw pompujemy pedał hamulca , dopiero potem zaciągamy ręczny!!!
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50 www.rbauto.eu
Zapraszamy
Chyba masz ten sam problem co ja mialem,strasznie grzalo mi sie tylne lewe kolo raz nawet po zaciagnieciu recznego i przejechaniu 20km tarcza byla az czerwona,"mechanik" tez stwierdzil ze zacisk do wymiany bo w regeneracje nie bedzie sie bawil.
Wiec postanowilem wziac sprawy we wlasne rece i rozwiazac problem.
Kupilem specjalny smar wsoko temp do smarowania tloczkow,zestaw naprawczy zacisku tzn gumki uszczeleczki itp.
Po wyjeciu klockow okazalo sie ze tloczek stoi i ani w te ani we wte,wiec z plaskownika wycielem ksztaltem odpowiedni "klucz" ktorym poslugiwalem sie do rozruszania tloczka,wylalem zewnetrzna gumke ktora byla na tloczku nasmarowalem wszystko i wkrecalem go i wykrecalem az zaczal luzno,bez oporow chodzic.
Nastepnie wyczyscilem wszystkie prowadnice klockow,blaszki trzymajace klocki,nie wiem jak to sie nazywa ale umowmy sie ze sa to szpilki,prowadnice jarzma zacisku chodzi mi o te szpilki do ktorych przykrecony jest zacisk na 2 srobki,mniejsza o to wiec ciekawe bylo tez to ze moj poprzednik ktory cos grzebal przy hamulcach nasmarowal te szpilki zwyklym smarem ktory pod wplywem temp zapiekl szpilki ktore powinny leciutko chodzic a te musialem wybic mlotkiem nastepnie wyplukac wszystko WD-40 nasmarowac wlasciwym smarem,i zlozyc wszystko do kupy w odwrotnej kolejnosci.
W moim przypadku bylem zmuszony wymienic tez klocki bo z jednej str ich juz praktycznie nie bylo a z drugiej byly nowki,przez jakies 100-200 km tylne kola byly ciut cieplejsze od przednich bo i na podnosniku tylne klocki lekko tarly o tarcze ale po przejechaniu ok 600km i ulozeniu suie klockow nie ma problemow z nie odbijajacym recznym i grzejacymi sie kolami.
Danielek., gdybym miał gdzie to bym się w to pobawił.
Mechanik też twierdzi że z zestawem regeneracyjnym nie będzie się bawił bo już wcześniej to przerabiał i podziałało na krótką metę.
Ogólnie to i tak chyba muszę zmienić mechanika bo ten idzie na łatwiznę.
Najlatwiej jest dla mechanika wymienic czesc na nowa i skasowac za to klienta,nie lubie jakktos wali w chu... i idzie tj napisales na latwizne,skoro nie masz gdzie podlubac to moze podjedz do innego mechanika?
Panowie mam zamiar wymienić tarcze i klocki z przodu i teraz mam parę pytań.
Czy przy wpychaniu tłoczka do zacisku mogę odkręcić zbiorniczek z płynem u góry (powinno się teoretycznie łatwiej wepchnąć tłoczek). Czy jak tak zrobię to coś się zapowietrzy, czy muszę coś odpowietrzać zakładając że płyn nie ucieknie (głównie chodzi mi o pompę ABS)
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
jeśli zrobisz to tak, że tłoczek Ci nie wyjdzie z zacisku to nie musisz nic odpowietrzać- logiczne. ale jak coś pójdzie nie tak i uleci Ci płyn, musisz odpowietrzać. na szczęście tylko to koło z którego Ci pocieknie. chyba, że uleci dużo wtedy radziłbym razem z pompą abs.
[ Dodano: 2011-07-08, 20:36 ] a ja mam takie pytanie. chce kupić klocki na tył. tarcze mam Brembo, klocki Ferodo więc i tym razem padło na Ferodo. tylko czym różnią się te dwa rodzaje klocków ( FDB 1788 i FDB 1083). różnica w cenie jest. podejrzewam, że chodzi o twardość ale nie jestem pewien. jeśli ktoś wie, proszę o odpowiedź