Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
o
olinek2
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 08 lut 2011, 17:59

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: olinek2 »

Jedynie AKLki mają problem z olejem przez złe pierścienie zbierające na tłokach. Problem objawia się w długich trasach...

BTW to 16V ma osobne cewki zapłonowe jak dobrze pamiętam :)
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: remiq »

1F - 1,6i 8v.
Minusy:
- brzydki
- mocy brak
- momentu brak
- po 100km paliwa brak...

Plusy:
- tani (kompletny silnik 300zł)
- prosty (8v, elektroniczny monowtrysk, brak turbo, przepływki, dziwnych podciśnień itp.)
- jeśli się dba, to nie do zajechania
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: siwy_a1 »

Dzięki rysiekkk1 :-D te 4 kuce rekompensują mi uchylone szyby ;-)

olinek2 1,6 16V faktycznie ma oddzielne cewki świecowe :-) Doceniłem to już kila razy ;-) Silnik na trzech garach ma naprawdę zaskakującą moc, no i spokojnie można sobie podjechać do sklepu po nową cewkę (ostatnio kupiłem BOSCHa za 125zł :) ) Kolejny plus, to brak przewodów wysokiego napięcia.

Co do silnika 1,6 8V, o którym mówi remiq, to potwierdzam :-) Mój ojciec ma taki, zrobił nim na gazie 300 tys. km i jest naprawdę nie do zajechania :-D Chciałbym, żeby mój 1M wytrzymał tyle samo ;-)
siwy_a1
o
olinek2
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 08 lut 2011, 17:59

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: olinek2 »

Siwy tylko 16V ma wyżej moment i trzeba go wyżej kręcić, a to warunkuje nieco większe spalanie... W 16V chyba też nie ma linki gazu, a przepustnica jest 100% elektroniczna.

Co do cewek niby tak, ale jak przy AKL dbasz o kable i świece to cewka służy długo...
Przy silnikach 1.6 trzeba dbać o skrzynie biegów. Lubią się sypnąć na 5 biegu z tego co czytam(łożyska). Warto też dbać o olej w nich.
a
adamwwy

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: adamwwy »

remiq pisze:1F - 1,6i 8v.
Minusy:
- brzydki
- mocy brak
- momentu brak
- po 100km paliwa brak...

Plusy:
- tani (kompletny silnik 300zł)
- prosty (8v, elektroniczny monowtrysk, brak turbo, przepływki, dziwnych podciśnień itp.)
- jeśli się dba, to nie do zajechania


No nie gadaj. Najmocniejszy może nie jest, ale 175km/h spokojnie leci, co do momentu to trochę mało bo od 0 do 100km/h mój przyspiesza w niecałe 13sek. Spalanie miło nie zaskakuje bo 11.5l gazu w mieście to jak na 1.6 sporo. Ogromnym plusem jest za to jego niezawodność :mrgreen: (bo tam nawet nie bardzo ma się co zepsuć), nie szkodzi mu LPG i można mieć najtańszą instalację.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: remiq »

adamwwy, 72KM i 124Nm. Z czym do ludzi?
Poza tym mój ma szczątkową uszczelkę pod głowicą i 13s do setki to dla niego niestety nieosiągalny wynik. Przy tym pożera hurtowo wszelkie "płyny ustrojowe". Kiedyś palił znośnie - 8-8,5l/100km po mieście, a teraz na trasie żre dyszkę + trochę oleju i setkę Borygo. Po remoncie zobaczymy.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: siwy_a1 »

olinek2 potwierdzam: w 16V brak linki gazu i przepustnica jest w 100% elektroniczna. Nawet rozbierałem ją do czyszczenia ;-)

adamwwy osobiście pogoniłem Tolka mojego ojca 1,6 8V na LPG do 190km/h i coś by jeszcze poszło :-D
siwy_a1
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: Sony »

-> a ja przypominam wszystkim, że to nie temat gdzie chwalimy się V-max <-
b
blazej25

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: blazej25 »

2,3 vr5
Moc jest idealna jak na tą budę, spalanie w normach tzn 9-11 pb i 10-12 lpg (zależy jak noga ciężka).
Przez rok eksploatacji żadnych problemów związanych z silnikiem. Ceny części są droższe i to później przy wymnianie świeć i przewodów WN pewnie odczuję :)
Awatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 23 mar 2010, 11:06

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: tomektak »

blazej25 - dokładnie odczujesz. Ja zaraz po zakupie wymieniałem świece. Nie dość że jest ich więcej to w dodatku VW zaleca do tego silnika platynowe (nie wiedzieć czemu). Ja takowe zakupiłem, ale następne będą już zwykłe - o ile dojeżdżę do kolejnej zmiany.
Platynowe świece po 50zł daje sporą różnicę wobec 25zł zwykłych (myślę tu o NGK). Plusem wyboru tego silnika jest rozrząd na łańcuszku.
ODPOWIEDZ