[1M] Trzęsie kierownicą

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SZUBAR
Forumowicz
Posty: 272
Rejestracja: 19 gru 2009, 15:25

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: SZUBAR »

Założyli ci tanie zamienniki zamiast tarcz więc znowu się zwichrowały. Kup Brembo zwykłe nie są drogie a nie do zdarcia.
SZUBAR
k
kret602
Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 30 wrz 2009, 18:40

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: kret602 »

Co najlepsze kolego to sam kupowalem tarcze i klocki firmy TRW LUCAS wiec mysle ze to nie sa jakies badziewia
Awatar użytkownika
SZUBAR
Forumowicz
Posty: 272
Rejestracja: 19 gru 2009, 15:25

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: SZUBAR »

Pewnie trafiłeś na podróby. Przerabiałem już temat tarcz u siebie i dopiero jak założyłem tarcze Brembo i klocki Ferodo problem się skończył. Musisz kupić w pewnym źródle bo mnóstwo jest podróbek.
SZUBAR
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: Bonbini »

Proszę jak rozwinął się temat :-D Drgania przy hamowaniu są na ogół spowodowane wzajemnym niedopasowaniem tarcz i klocków. Hmm, nigdy nie miałem tego typu problemu. Nie jest to usterka błaha i ma wpływ na bezpieczeństwo, dlatego powinna zostać szybko usunięta :-P Nie wspominając o pogorszeniu pracy hamulców i szybszym zużyciu się klocków.
Awatar użytkownika
eres
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 23 paź 2009, 10:42
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: okolice Warszawy

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: eres »

Ponieważ jest tu dość sporo napisane o kole dwumasowym to i mój post postanowiłem umieścić w tym temacie.

Objawy były, diagnoza mechanika była, teraz pora wziąć się za kompletowanie części.
I stąd moje pytanie: której firmy sprzęgło będzie najlepsze:
1.VALEO
2.LUK
3.SACHS
Pytanie numer dwa: czy komplety które są na aukcjach są wystarczające do wymiany (czy nic już do tego nie trzeba dokupować) jeżeli coś jeszcze muszę dokupić to co i ile może kosztować?
To Dopiero Idzie
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: Tomas »

Komplet sprzęgła to chyba tarcza, łożysko, dwumas i docisk no i warto dokupić zestaw montarzowy (jeżeli nie ma w komplecie). Co do producenta, to słyszałem pochlebne opinie co do firmy SACHS. Jeśli chodzi o koszta, to chyba najtaniej będzie szukać odrazu pełnego kompletu niż później coś dokupować oddzielnie.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
c
cineklu
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 29 sie 2009, 18:08

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: cineklu »

Witam. Koledzy powiedzcie czy ktoś wie co to może być za dźwięk http://www.youtube.com/watch?v=fZkVI2m5 ... re=related Czy to jest od turbo, może dwumas albo jeszcze coś innego?
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: dominik »

teraz kolej na mnie... sprawa tyczy się drgań... a więc przeważnie jest objaw gdy dodaję gazu, gdy skręcam w prawo telepanie lekko ustaje a gdy biorę łuk w lewo to się nasila. Jest możliwość, że przegub się kończy?... i jeszcze gdy np zjeżdżam z głównej drogi w podporządkowaną i hamując skręcam w prawo to coś ociera ale nie jednostajnie tylko jest zróżnicowany ten odgłos( że się tak wrażę :] ) dodam że jest to na letnich (r16)i na ziomowych(r15) na zimowych bardziej odczuwalne)
k
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Lokalizacja: Ustrzyki Dln.

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: kuba88w »

Koledzy mam zagwostkę, mianowicie na zimówkach drgała mi kierownica w czasie jazdy i mocniej podczas hamowania (przed zimą nie czułem drgań na letnich). Wyważyłem koła jeszcze raz było troche lepiej. Jakoś zimę przejeździłem. Wymieniłem koła ostatnio na letnie i wydawało mi się, że jest ok, tzn teraz podczas jazdy nie drga kierownica. Jednak wczoraj na równej drodze przy ok 100/110 km/h jak hamowałem przed zakrętami nic się nie działo, ale jak hamowałem ze 160 km/h to zaczęła mi drgać skubana, jak mocniej wcisnąłem hamulec jakby ustało. Dodam, że odczuwam takie coś na równych asfaltach, na pozostałych nie odczułem. Co to może być? Zaznaczam, że tarcze z tyłu i klocki wymieniałem przed zimą na DELPHI LOCKHEED (i żałuje, że nie kupiłem ATE albo inne lepsze...) a wybojach czuję, że kierownica ma lekkie luzy. Czyżby końcówki drążków? Pomóżcie bo zaczyna mnie to lekko mówiąc wkur*&^% :mrgreen:
Awatar użytkownika
peter174
Zasłużony
Posty: 634
Rejestracja: 01 sie 2008, 13:24
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Lokalizacja: Białystok

[1M] Trzęsie kierownicą

Post autor: peter174 »

przyjzyj się dobrze tarczom hamulcowym ...
[center][you] jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to[/center]
[center]Obrazek[/center]
ODPOWIEDZ