[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grzesiek998
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:17

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: grzesiek998 »

Ja jak zmienialem tarcze tez mialem problemy zeby ta srubke odkrecic to nawiercilem ja malym diaksem zeby rowek powiekszyc i bez problemu sie srubokretem juz odkrecilo. Nową srubke mialem w komplecie z tarczami i tez mysle ze bez takiej malej srubeczki sie obedzie
MR Motors - 140KM 313Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
SZUBAR
Forumowicz
Posty: 272
Rejestracja: 19 gru 2009, 15:25

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: SZUBAR »

Metoda odkręcenia tej śrubki jest bardzo prosta. Można albo powiększyć rowek pod śrubokręt i się posiłować albo przyłożyć śrubokręt płaski do śruby i przyłożyć jej od czoła. Mechanicy którzy znają się na rzeczy stosują tą drugą bo jest mało pracochłonna i najbardziej skuteczna.
Komplet nowych śrub powinien być w pudełku z tarczami.
SZUBAR
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: remiq »

SZUBAR pisze:Komplet nowych śrub powinien być w pudełku z tarczami

Ja nie miałem nigdy takich śrubek w komplecie :(
Ale jak zmieniałem tarcze u siebie, to poleciałem wiertłem po całości i rozwierciłem śrubę, po czym wydłubałem resztki śrubokrętem i wkręciłem nową.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Martinez
Forumowicz
Posty: 539
Rejestracja: 28 kwie 2009, 11:31

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Martinez »

Panowie dzięki za rady :) zwłaszcza dla SZUBAR i remiq, , bardzo obrazowo określili sprawę. Jako że mógłbym to zostawić bo z autem nic się nie dzieję (hamuję prosto, koło jest sztywne), jednak mam dużą presję na to żeby to zrobić. Postanowiłem oddać to przewiercenia i nagwintowania. Jednak spokojnie sumienie - bezcenne :)

Raz jeszcze dzięki za rady!!!
Bóg stworzył Seata bo wie co to jest prawdziwe piękno... :)

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1212
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

SZUBAR pisze:Metoda odkręcenia tej śrubki jest bardzo prosta. Można albo powiększyć rowek pod śrubokręt i się posiłować albo przyłożyć śrubokręt płaski do śruby i przyłożyć jej od czoła. Mechanicy którzy znają się na rzeczy stosują tą drugą bo jest mało pracochłonna i najbardziej skuteczna.
Komplet nowych śrub powinien być w pudełku z tarczami.


Dodam tylko, ze czasami zamiast sruby na plaski wkretak, mamy srube na imbus.
Awatar użytkownika
regii.kr
Forumowicz
Posty: 903
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: regii.kr »

dobry mlotek i przecinak śruba się odkręca :)
Awatar użytkownika
rysiekkk1
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 09 paź 2010, 01:29

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: rysiekkk1 »

Proszę o poradę gdyż nie mogę już znieść moich piszczących hamulców. Odkąd kupiłem auto przednie hamulce popiskiwały w końcowej fazie hamowania. Ostatnio odkąd jest cieplej piszczą praktycznie za każdym razem. Co poradzić na to? WD40 w okolice zacisków mogło by pomóc? Czy znacie jakąś skuteczną metodę na piszczące hamulce?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Sony »

Widocznie są źle dobrane tarcze i klocki... WD40 ? Nie radzę :D Byli już tacy co chcieli smarem, olejem czy czymś innym smarować :P A chodzi chyba o to, żeby nie opóźniać hamowania co nie ;) ?
Awatar użytkownika
rysiekkk1
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 09 paź 2010, 01:29

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: rysiekkk1 »

Sony, nie chciał bym wymieniać tarcz i klocków bo:
- są w dobrym stanie
- to spory wydatek (przede wszystkim) :-P
No właśnie pytam o ten WD 40 bo się boje żeby mi się klocek nie ślizgał po tarczy.
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Szymek08 »

No porządne hamulce to rzeczywiście większy wydatek (ja za tarcze ATE PowerDisc + klocki ATE na allegro 2 lata temu dałem z przesyłką 570zł). Kolego jest na to sposób. Zakup tubkę czy ze 3 saszetki smaru miedzianego koszt do 10 zł, do tego kup ze 2 browary dla siebie i do roboty. Auto na lewarek potem jakis klocek ściągasz koło i rozbierasz hamulec i wszystkie śruby, czyścisz potem smarujesz pasta miedzianą, to samo z klockami - smarujesz je nie na okładzinie tylko w tych miejscach w których dotykają zacisku i w których tłoczek dotyka klocka. Jeśli to nie pomoże to Tak jak pisał kolega Sony źle dobrane klocki i tarcze i tak już będzie niestety Ale bądź dobrej myśli :-)
Ostatnio zmieniony 11 mar 2011, 21:53 przez Szymek08, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ