vwir pisze:Właśnie co, bo nie do końca rozumiem... Obejma jak najbardziej się rozszerza i robi się luźniejsza. Rozszerzający się drążek (w związku z róźnicą promieni) nie jest w stanie zrekompensować tak dużego rozszerzenia obejmy więć odległość pomiędzy drążkiem a obejmą staje się większa. No chyba, że zawieszenie przestaje hałasować właśnie dlatego, że staje się luźniejsze, ale to akurat łątwo sprawdzić. Można podłożyć coś cienkiego pomiędzy obejmę a gumę i zobaczyć, czy wtedy zacznie hałasować gdy jest ciepło.
Piszesz, ze guma rozszerza sie w niskich temp. (tego nie wiem), mnie uczyli, ze metal kurczy sie w niskich temp., wiec jezeli cos sie rozszerza, a cos kurczy to moze powodowac tarcie i w efekcie "piszczenie". Wydaje mi sie tez, ze drazek bedzie rozszerzal sie mniej od obejmy poniewaz jest to profil zamkniety. Ale to oczywiscie teoretyzowanie