[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

Turbina caly czas sie kreci. Moze nie osiaganie zadanego cisnienia doladowania na niedogrzanym silniku to sprawka ograniczenia w mapie?
k
krzysztofgorals
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2011, 10:56

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: krzysztofgorals »

To powiedz mi jak mogę to sprawdzić? Podpiołem pod kompa a tam nic, zero alarmów i wogóle. A tam poza tym to ile kosztuje nowa mapa startowa do 1.9 TDi 110km?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

Nie wiem jak to sprawdzic, moze posiadacze 1M napisza czy maja podobnie?

Nie mowie, ze masz skaszaniona mape, tylko jest ona tak napisana, ze na niedogrzanym silniku nie osiagniesz takich samych parametrow jak na rozgrzanym, mialoby to na celu ochrone silnika, ale to tylko moje dywagacje.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Sony »

krzysztofgorals pisze:Przy okazji wymieniłem 3 świeczki.
Świece wymienia się zawsze bezwzględnie WSZYSTKIE, więc jedną pominąłeś!

Wracając do Twojego problemu to zrób logi statyczne oraz dynamiczne, wtedy pewnie będzie wiadomo coś więcej.

Tutaj masz odpowiedni temat -> viewtopic.php?t=2740

No i tu również do przestudiowania -> viewtopic.php?t=779
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

Ale jak kolega ma go zlogowac skoro silnik powinien miec temp. min 80st.C, a pyta sie o brak doladowania na zimnym? ;)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Sony »

Ajć fakt nie zatrybiłem... :oops:
N
N-Toledo

Końcówka turbiny

Post autor: N-Toledo »

Witam. Dziś u znajomego mechanika wymienialem rozrząd i zauważyliśmy że intercoler zżera olej. Mechanik bez zastanowienia powiedzial ze to turbina, jeszcze "zipie" ale to już końcówka. Czy w takiej sytuacji wystarczy regeneracja czy kupno nowej? jaki wiąże sie z tym koszt??
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

A ubywaja ci wieksze ilosci oleju? Male ilosci oleju w IC to sprawka np.: odmy, jakby poszlo smarowanie turbiny to bys to od razu zauwazyl...

Zakup nowej jest nieoplacalny, uzywanej to ryzyko, w gre wchodzi regeneracja i tu masz dwie opcje: regeneracja twojej lub wymiana "sztuka za sztuke", warto znalezsc porzadny warsztat, koszt to ok. 1000zl.
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Lokalizacja: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Wyplosz »

N-Toledo, daj do regeneracji jeszcze sprawna swoją turbinę to w regmocie zapłacisz od 700 do 1000 wiem bo tam zmieniałem u siebie na gt 17 za tą sama kasę co założyć serie, tak że polecam Regmot Mielec, fajne chłopaki i Cię nie oszukają
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

A na czym zaoszczedziles? Idea regeneracji jest taka,ze starej turbiny zostaje tylko skorupa, wymieniasz wszystko co jest w srodku..
ODPOWIEDZ