[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

Ta sruba, jak slusznie zauwazyl kolega remiq, sluzy tylko do trzymania tarczy podczas zmiany kola (oprocz zaciskow), ale mozna tak jak mowisz nawiercic/nagwintowac, tylko po co? Mi tez sie zerwala i spokojnie jezdze dalej ;) Kumple w audi z 96r i w skodzie z 07 nie maja tej srubki juz fabrycznie.
Awatar użytkownika
Martinez
Forumowicz
Posty: 539
Rejestracja: 28 kwie 2009, 11:31

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Martinez »

szymekgd pisze:tylko po co
a jak jej nie ma to przy wyższych prędkosciach nie będzie niebezpieczeństwa (nie daj Boże) obluzowania koła...
Bóg stworzył Seata bo wie co to jest prawdziwe piękno... :)

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1212
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: remiq »

Ne urwie się. Nie przenosi obciążeń. Przez to nawet nie ma różnicy w wyważeniu.

Martinez pisze:myślałem że to dobry fachura ale widać się myliłem

Może gość jest fachura, ale pazerny...
Ostatnio zmieniony 07 lut 2011, 13:24 przez remiq, łącznie zmieniany 1 raz.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

Martinez pisze:
szymekgd pisze:tylko po co
a jak jej nie ma to przy wyższych prędkosciach nie będzie niebezpieczeństwa (nie daj Boże) obluzowania koła...


Widziales ta srubeczke?
Dla mnie dziwna rzecza bylo, ze tarcza jej przy hamowaniu nie sciela ;)
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: koti »

szymekgd pisze:Dla mnie dziwna rzecza bylo, ze tarcza jej przy hamowaniu nie sciela

A jak tarcza ma ją ściąć? Tarcza się nie obraca na piaście bo trzyma się jeszcze 5 śrubach od koła.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

Wiem, nawiazywalem do "solidnosci" tej srubki.
Awatar użytkownika
Martinez
Forumowicz
Posty: 539
Rejestracja: 28 kwie 2009, 11:31

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Martinez »

Czyli co podchodzić do tego na "zimno"? czy zrobić to na gwałt i mieć spokój...?
Bóg stworzył Seata bo wie co to jest prawdziwe piękno... :)

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1212
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

Zostaw to tak jak jest.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: remiq »

Olej śrubkę, albo zrób to sobie sam. Gwintownik kosztuje kilka/kilkanaście zł. Śrubkę gdzieś znajdziesz, albo kupisz. Poza tym nie ma to jak pomacać własnymi łapami :) Dotkniesz, poruszasz i będziesz wiedział w 3D jak to wygląda i jak działa.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
SZUBAR
Forumowicz
Posty: 272
Rejestracja: 19 gru 2009, 15:25

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: SZUBAR »

Kolego zmień mechanika bo najwidoczniej gość chce cię naciąć na kasę. Możesz starą rozwiercić i nagwintować ale możesz nic nie robić i też będzie OKI. Tak jak koledzy piszą ta śrubka trzyma tylko tarcze przy zdjętym kole, główne mocowanie tarczy do piasty to śruby koła. Z doświadczenia wiem że tarcza i tak będzie trzymana przez klocki nawet gdy odkręcisz koło, dodatkowo po jakimś czasie przyklei się tarcza do piasty na warstwie rdzy i brak tej śruby będzie nie odczuwalny dla ciebie. Jednak żeby było jak w książkach opisują rozwiercić i nagwintować, skoro mechanior mówi że się nie da to niezły naciągacz z niego.
SZUBAR
ODPOWIEDZ