[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: remiq »

Dobra, co do AFN'ów, to zwracam honor. Zmyliły mnie dekielki na felgach. Ale ABF miały 5x100 bankowo.
Obrazek
Pavel ma w relacji ze swapa renowację felg i ma 5x100.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

remiq pisze:Dobra, co do AFN'ów, to zwracam honor. Zmyliły mnie dekielki na felgach. Ale ABF miały 5x100 bankowo.

Pavel ma w relacji ze swapa renowację felg i ma 5x100.


Sprawdzilem, faktycznie ABF ma rozstaw 5x100, ale pisza o tym w katalogach.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: remiq »

Za to na Allegro, dowiesz się, że dla silników 1F są tarcze Bosch 280x22mm na 5x100... A ja mam 239x12 i 4x100.
http://moto.allegro.pl/tarcze-przod-bos ... 80177.html
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

remiq pisze:Za to na Allegro, dowiesz się, że dla silników 1F są tarcze Bosch 280x22mm na 5x100... A ja mam 239x12 i 4x100.
http://moto.allegro.pl/tarcze-przod-bos ... 80177.html


Duzo takich glupot czytale, wiec zamiescilem info dla szukajacych ;)
Awatar użytkownika
Martinez
Forumowicz
Posty: 539
Rejestracja: 28 kwie 2009, 11:31

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Martinez »

Panowie,

Chciałbym się podzielić z wami pewnym problemem. Otóż przy wymianie tarcz i klocków z przodu, mechanior któremu zleciłem wymianę w piątek radośnie mnie poinformował ze mam do wymiany zwrotnicę lewą i prawą. Podobno ślizgi (śruby) mocujące (nie wiem dokładnie czy tak to się nazywa i czy dobrze opisuję) tarczę same wypadły i nie da się ich wymienić bo w naszych modelach to wada konstrukcyjna i trzeba całą zwrotnicę wymienić. Chciałbym zasięgnąć rady ludzi bardziej zaznajomionych z mechaniką niż ja, czy to możliwe aby kilka śrub było nie do wymiany tak że cały element muszę wymienić (zwrotnicę). Proszę o radę jako że nie uśmiecha mi się żegnać z minimum 600 zl...
Bóg stworzył Seata bo wie co to jest prawdziwe piękno... :)

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1212
Awatar użytkownika
SZUBAR
Forumowicz
Posty: 272
Rejestracja: 19 gru 2009, 15:25

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: SZUBAR »

Ciężko domyślić się o czym piszesz, tarcza mocowana jest do piasty za pomocą jednej małej śruby. Może to o nie chodzi, bo często mechanicy je urywają. Ale zawsze można je rozwiercić i ponownie nagwintować.
SZUBAR
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

Ta srubke to mozesz spokojnie olac, widac to po jej wielkosci.

Tarcza jest wsadzona na piaste i jest trzymana przez, w Twoim przypadku przez 5, srub ktorymi przykreca sie felge i o te sruby chodzi?
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: remiq »

Martinez, powiedz gościowi, żeby Ci pokazał o co chodzi. Jeśli to ta mała śrubka, którą jest tarcza do piasty mocowana, to można ją olać. Poza tym co mają zwrotnice do tarcz? Tarcza przykręcona jest do piasty 1 małą śrubką, żeby nie latała przy wymianie koła i 5 dużymi razem z kołem.

Obrazek

Zbudowane to jest tak:
Zwrotnica jest przykręcona od góry (1) do kolumny McPhersona, na dole (5) do wahacza i w kierunku do tyłu auta (7) do drążka kierowniczego. Dalej masz tarczę (2), czujnik ABS (8), tarczę perforowaną do ABS (6), piastę (4) i zacisk hamulca (4) unieruchomiony częściowo takimi jakby ślizgami, które umożliwiają przesuwanie się zacisku (tzw. zacisk pływający) w miarę zużywania się wkładek ciernych (klocków hamulcowych). Wszystkie końcówki połączeń ruchomych są wymienne.

Obrazek

Na fotce 1 jest wersja z najmniejszą tarczą i jarzmo zacisku jest w jednym kawałku ze zwrotnicą. Przy większych tarczach (mocniejsze silniki, foto 2) jarzmo (b) jest przykręcone śrubami do zwrotnicy(a), a zacisk śrubami przez tuleje ruchome (c) do jarzma.

Myślę, że dość jasno naświetliłem sprawę.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
Posty: 844
Rejestracja: 19 maja 2008, 15:02

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: maniekmc »

Jeżeli to ta mała śrubka się urwała albo nie może jej odkręcić, to niech ci ją zetnie, następnie spoleruje tarczówką, aby nie wystawał żaden zadziorek i możesz śmiało zakładać nowe tarcze. Zwrotnica nie ma tu nic do rzeczy, po prostu, albo chce Cie naciągnąć na koszty, albo zrobić lux wymianę.
Możesz równie dobrze wymienić mechanika :D
[center]Obrazek[/center]
Awatar użytkownika
Martinez
Forumowicz
Posty: 539
Rejestracja: 28 kwie 2009, 11:31

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Martinez »

A więc sprawa dotyczy dokładnie tej śruby o której pisze SZUBAR, ów mechanik tłumaczy że muszę wymienić całą zwrotnicę ponieważ w zwrotnicy jest gwint który się zerwał i nie da się tego przykręcić. Kazałem mu żeby zrobił tak jak mówicie, a mianowicie żeby to rozwiercić i od nowa nagwintować. Ale tu znowu mówi że takie rozwiązanie jest ryzykowane... "bo się znowu urwie".

remiq, dzięki za obrazowe wyjaśnienie, teraz już więcej rozumiem. Skoro mówisz że można ją olać znaczy to że przez nią koło się nie urwie? Sorry za głupie pytanie ale powiem wam szczerzę jestem ciutkę skołowany... :roll:

maniekmc pisze:Możesz równie dobrze wymienić mechanika :D
tak zrobię jak załatwię ten temat z nim, myślałem że to dobry fachura ale widać się myliłem...
Bóg stworzył Seata bo wie co to jest prawdziwe piękno... :)

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1212
ODPOWIEDZ