Martinez, powiedz gościowi, żeby Ci pokazał o co chodzi. Jeśli to ta mała śrubka, którą jest tarcza do piasty mocowana, to można ją olać. Poza tym co mają zwrotnice do tarcz? Tarcza przykręcona jest do piasty 1 małą śrubką, żeby nie latała przy wymianie koła i 5 dużymi razem z kołem.
Zbudowane to jest tak:
Zwrotnica jest przykręcona od góry (1) do kolumny McPhersona, na dole (5) do wahacza i w kierunku do tyłu auta (7) do drążka kierowniczego. Dalej masz tarczę (2), czujnik ABS (8), tarczę perforowaną do ABS (6), piastę (4) i zacisk hamulca (4) unieruchomiony częściowo takimi jakby ślizgami, które umożliwiają przesuwanie się zacisku (tzw. zacisk pływający) w miarę zużywania się wkładek ciernych (klocków hamulcowych). Wszystkie końcówki połączeń ruchomych są wymienne.
Na fotce 1 jest wersja z najmniejszą tarczą i jarzmo zacisku jest w jednym kawałku ze zwrotnicą. Przy większych tarczach (mocniejsze silniki, foto 2) jarzmo (b) jest przykręcone śrubami do zwrotnicy(a), a zacisk śrubami przez tuleje ruchome (c) do jarzma.
Myślę, że dość jasno naświetliłem sprawę.