[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marcovich
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 31 paź 2010, 14:25

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marcovich »

Po czyszczeniu bylo ok. W tym czasie zrobilem ok 60% trasy w miescie. Po ok 700km od czyszczenia pierwszy raz zauwazylem przeladowanie jak krecilem auto powyzej 3500obr podczas zbierania logow.
Styl jazdy: spokojnie grzeje silnik do 90st bez wysokich obrotow, w czasie jazdy zmiana biegu przy ok 2500-3000tys obr, ostatnie ~2 km trasy bez przeciazania silnika, na postoju jeszcze ok 1min na biegu jalowym przed zgaszeniem silnika.
Na codzien robie ok 30km, wiec ma czas sie dogrzac.
Na trasie staram sie dbac o prace silnika w pelnym zakresie obrotow. Preferuje dynamiczna jazde, ale w miescie czesto nie ma miejsca na sprint.
Parametry silnika sprawdzane kilka dni temu w innym warsztacie, poprawiony jedynie kat wtrysku z 80 na 54 i wymieniony filtr paliwa.
Auto stoi juz u mechanika ktory zaczal zabawe z ta turbina. Zastanawiam sie czy moze byc w tym jego wina.

Tez mysle nad tym czy nie wyciac katalizatora...
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Lokalizacja: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Wyplosz »

marcovich, nawet sie nie zastanawiaj nad wycięciem kata, ja się tak zastanawiałem zwlekałem z tym, ale jak wyciąłem to całkiem inne auto, lepsza dynamika, i ładnie turbawke słychać, piękny odgłos podczas jazdy :-D
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

A moze zacinanie sie geomterii spowodowane jest jej wysterowaniem, np.: N75 daje za male podcisnienie lub zatarty jest trzpien w gruszce i kierownice zadko kiedy przestawiaja sie z max w min. doladowanie, a dodatkowo miejski styl jazdy, powodujacy niespalanie sie osadzajacego sie na nich nagaru, blokuje je?
Jest tez mozliwosc, ze mechanik poszedl na latwizne z czyszczeniem lub zle zlozyl turbine i stad te dziwne dzwieki? ;)
Jak problem ni zniknie to zrob logi stat. i dynam. 003,010,011.
h
hayes
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 21 lip 2010, 23:14

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: hayes »

Witam, mam pytanko. Kilka razy na nie do końca dogrzanym silniku ok 60stopni po przekroczeniu ok 3500 obrotow odcina mi turbo i musze zgasic i zapalic auto wtedy wszystko jest ok. Dodam ze staram sie uwazac zeby nie palowac silnika niegogrzanego tylko czasem przy wyprzedzaniu sie zapominam :mrgreen: . Natomiast jak silnik ma temp 90 stopni to nic nigdy sie nie dzieje. Czy ten spadek mocy przy nizszej temp niz 90 to oznaka ze cos niedobrego dzieje sie z turbina czy tylko moj blad w uzytkowaniu. Dodam ze chodzi silnik ASV.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Jak będziesz się tak dalej zapominał to w końcu turbina powie Żegnam i tyle...
h
hayes
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 21 lip 2010, 23:14

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: hayes »

Ok, Sony dzieki za informacje wiecej juz tak nie bede robil :mrgreen: glupie przyzwyczajenie z benzynowek a to moj pierwszy dieselek i z tego co widze nie ostani (niby tylko 110kM ale za to pracowitych nie mułow :mrgreen: :)
Awatar użytkownika
marcovich
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 31 paź 2010, 14:25

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marcovich »

Witam. Powodem przeladowania okazala sie sama turbina. Po wyczyszczeniu i wyregulowaniu w innym warsztacie chodzi ladnie w calym zakresie obrotow. Niestety udalo mi sie odzyskac jedynie 1/4 kasy od poprzedniego mechanika ktory zapieral sie ze dobrze ja wyczyscil :( Przez jego pewnosc co do wykonanej roboty stracilem duzo czasu na szukanie problemu gdzie indziej (N75, G71, EGR, wezyki...)

Dziwnego dzwięku pojawiajacego sie w okolicach 2000tys obrotow (podczas przyspieszania, a bardziej po sciagnieciu nogi z gazu) nie udalo sie jeszcze zlokalizowac. Nie pochodzi on od samej turbiny, a prawdopodobnie ma zwiazek z jakas mala nieszczelnoscia przed kolektorem lub EGRem (zauwazylem ze po sciagnieciu podcisnienia z EGR - dzwiek ustaje albo ledwo go slychac).

Na razie zalatwila mnie choroba przez swiateczne grzebanie pod maska :)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

marcovich pisze:[...]Dziwnego dzwięku pojawiajacego sie w okolicach 2000tys obrotow (podczas przyspieszania, a bardziej po sciagnieciu nogi z gazu) nie udalo sie jeszcze zlokalizowac. [...]


Ostatnio wyczytalem, ze w turbinach bez zmiennej geometrii taki dzwiek to tzw."surge" i jest to fala powietrza powracajaca, z powodu przewezenia na dolocie, od turbiny do filtra ;)
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Roxon40 »

Panowie moje auto wpada w notlauf sprawdzone VAG. W zeszłym roku miałem czyszczoną turbinę ale potem był okres że jeździłem raz na tydzień, mimo gonienia i zachowania zaleceń jazdy TDI, niestety mam pewnie po turbo. I teraz moje pytanie jak długo mogę jeździć na tym trybie awaryjnym żeby nie uszkodzić czegoś więcej. Turbina i tak pójdzie już do wymiany bo sądzę że nie ma jej co czyścić skoro to starcza na jakieś 14 tyś KM.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Wolno bedzie sie wyprzedzalo ;)

A moze to nie turbo tylko grucha nie reguluje kierownic?
ODPOWIEDZ