Witam. Wymieniłem w swoim Toledo tarcze i klocki. Wszystko było OK. Po przejechaniu jakieś 1500 km zaczął mi się problem z prawym kołem. Podczas hamowania na tym kole występują dziwne wibracje, a raczej coś w rodzaju szarpania tak że nawet pedał hamulca mi podskakuje. Przy powolnym hamowaniu wszystko działa poprawnie, tylko przy mocniejszym są te problemy Może przewód jest zapowietrzony?
Ostatnio zmieniony 07 lut 2012, 22:27 przez pawlon1975, łącznie zmieniany 2 razy.
Gdybyś kolego miał zapowietrzony układ miałbyś problem z siłą hamowania tzn hamulce by słabo działały musiał byś parę razy podpompować żeby zaczęły hamować.
Takie drgania najczęściej występują po zwichrowaniu tarczy.
Kiepskiej jakości tarcze po rozgrzaniu i nagłym schłodzeniu( np wjechaniu w kałuże) odkształcają się. Jedyne co można na to poradzić to wymiana tarcz na nowe, nie opłaca się ich przetaczać bo skoro się zwichrowały to są marne i mogą to zrobić powtórnie.
Na początek sprawdź czy tarcza dobrze leży na piaście.
Przerabiałem już tanie tarcze w poprzednim samochodzie i jako w miare tanie i dobrej jakości polecam Brembo.
Tak jak kolega wyżej pisze nadmierne osiowe bicie tarczy lub nierównomierne zużycie - no ale to odpada bo tarcze nowe, może jakaś kiepska jakość bo takie się trafiają chodź nowe, albo nieoczyszczona piasta przed zamontowaniem. Ściągnij koło delikatnie na luzie kręć tarczą i obserwuj czy w pewnym miejscu nie ociera o klocki, jak chcesz precyzyjnie to czujnik zegarowy i obrót, minimalne bicie jest dopuszczalne. W ostatnim aucie jakie miałem i wymieniałem tarcze dopuszczalne bicie wynosiło 0,15 mm w razie większego trzeba było przeszlifować tarcze lub wymienić plus graniczna grubość nie mogła przekraczać wymiaru podanego na tarczy ale u mnie dużo przekraczała. W ostateczności okazało się że wymiana tarcz nie pomogła tylko wymiana piast bo było bicie na piastach ale auto miało ponad 300 tys. Po komplecie śmigało pięknie.
pawlon1975 pisze:Witam. Wymieniłem w swoim Toledo tarcze i klocki. Wszystko było OK. Po przejechaniu jakieś 1500 km zaczął mi się problem z prawym kołem. Podczas hamowania na tym kole występują dziwne wibracje, a raczej coś w rodzaju szarpania tak że nawet pedał hamulca mi podskakuje. Przy powolnym hamowaniu wszystko działa poprawnie, tylko przy mocniejszym są te problemy Może przewód jest zapowietrzony?
a wg mnie to abs, skoro CI "podskakuje" pedał hamulca, i tylko przy mocniejszym jego wciśnięciu? i tak samo może sie objawiać ASR (System kontroli trakcji)
Tylko to się dzieje na przednim prawym kole.Ja mam kierownicę z prawej strony,a więc większe akweny wodne mam z lewej co wyklucza raczej gwałtowne zchłodzenie prawej tarczy.
Witam,
problem polega na tym że w przedziale od 2100-2400 obr. wibracje przechodzą z silnika na karoserie, lecz nie za każdym razem tak jest. Czytałem gdzieś że to może być wina dwumasu, którego wcześniej i tak podejrzewałem że będzie do wymiany (decyzje ułatwiło mi sprzęgło, które padło). Dwumas nowy lecz wibracje nadal są i teraz nie mam już pomysłu co może być przyczyną.