[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

Najpierw podmienilem, potwierdzilem diagnoze i kupilem uzywke, moj od "nowosci" auta byl jakis kombinowany, wiec nie bylo sensu bawic sie w czyszczenie.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Sony »

kornat pisze:Kaktus/Michal, sprawdź wężyk idący od serwa do pompy vacum (chodzi mi o to kolanko) czy nie jest popękany.
A co to ma wspólnego z przyśpieszeniem etc. ? Raczej szczelny wężyk jest odpowiedzialny za lepsze wspomaganie hamowania ;)

Kaktus/Michal, jak auto złapie zawiechę to daj mu w gaz i zobacz do jakiej prędkości się zbierze. Ciekawe czy będziesz miał moment, że max 120 załóżmy i więcej nie poleci.

Temat stary jak świat i przyczyn może być wiele.

1. Turbina
2. Zawór N75
3. Przepływomierz powietrza
4. Wężyki od podciśnienia

Ja bym w tej kolejności sprawdzał. Aczkolwiek najłatwiej Ci będzie wyczyścić zawór N75 i przepływomierz. Tylko z tym ostatnim wyjątkowo ostrożnie trzeba się obchodzić (ja chciałem być zbyt dokładny i wymieniałem sobie na nową przepływkę :P).

Tematy odnośnie czyszczenia:
N75 -> viewtopic.php?t=2853
Przepływomierz -> viewtopic.php?t=2852

Powodzenia ;)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: kornat »

Sony pisze:A co to ma wspólnego z przyśpieszeniem etc. ? Raczej szczelny wężyk jest odpowiedzialny za lepsze wspomaganie hamowania

A zauważyłeś że z zaworka wychodzi wężyk który idzie do N75? Jeżeli jest on nieszczelny to traci ciśnienie i układ sterujący geometrią.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Sony »

A zauważyłeś że z zaworka wychodzi wężyk który idzie do N75? Jeżeli jest on nieszczelny to traci ciśnienie i układ sterujący geometrią.
Nie zauważyłem czegoś takiego. No ale muszę zatem zerknąć ;)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: kornat »

Sony pisze:Nie zauważyłem czegoś takiego. No ale muszę zatem zerknąć

U mnie akurat to było przyczyną przeładowania ;-)
Co do rzeczy które wymieniłeś to również mogą być przyczyną ale dobrze wtedy wykonać logi.
K
Kaktus/Michal
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 10 sie 2010, 18:58

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Kaktus/Michal »

Sony ja przepływke mam już załatwioną bo jakies 2-3 miechy temu wymienialem na nową Pierburga wiec pozostają wszystkie inne opcje nie chciałbym żeby to było turbo bo niestety ale jeżdżąc po naszych dziurawych drogach będzie trzeba troche zainwestować w zawieszenie wiec wolał bym póki co jej nie wymieniać:P no ale jak będzie trzeba...a nie wiecie jaki jest koszt kupna używki i czy jest ktoś na forum z Wrocka i zna jakis dobry zakład który sie tym zajmuje??

Pozdrawiam i dzięki za wszystkie podpowiedzi:)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

kornat pisze:
Sony pisze:Nie zauważyłem czegoś takiego. No ale muszę zatem zerknąć

U mnie akurat to było przyczyną przeładowania ;-)
Co do rzeczy które wymieniłeś to również mogą być przyczyną ale dobrze wtedy wykonać logi.


Kolanko wchodzace do wspom. hamowania potrafi sie luzowac, nalezy wtedy je wcisnac i po klopocie, w takim przypadku, jako, ze "ucieka" nam podcisnienie zaczynaja sie problemy z hamulcami i turbina potrafi tez przeladowac z prostego powodu: n75 nie ma mocy zmienic pozycji lopatek geometrii.
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Szymek08 »

Koledzy mam taki problem, znaczy sie nie ja tylko kolega w Ibize 1.9 TDI AGR. Zakupił przedwczoraj Ibize i dziś pomagałem Mu wymienic Olej. wypilismy po browarku i mowi że ma taki problem - na pierwszych 3 biegach silnik wkreca sie do konca czyli jakies 4500obr/min natomiast na 4 i 5 biegu nie chce przekroczyć 3000 obr/min i na 4biegu ma :-) wtedy 120km/h a na 5biegu 140km/h i to wszystko. Przeczyściłem przepływke bo to było pierwsze co przyszło mi do głowy. Niestety nic to nie dało. Macie moze pomysły co to moze być??? Z gory dziekuje za odpowiedź i przepraszam kolegę Sonego ze zakładałem nowy temat i musiał go do kosza przenosić. Ale to wszystko z pośpiechu. :-) Jak ja to mowię odrobę w polu.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

Sprawdz zaworek N75, przewody podcisnienia i szczelnosc dolotu, zlogowanie auta pomoze postawic diagnoze.
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Szymek08 »

Dziekuję za odpowiedź :-)
ODPOWIEDZ