uszkodzony map sensor????

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

uszkodzony map sensor????

Post autor: koti »

cineklu pisze:czujnik jest w lusterku od spodu

Tam jest czujnik światła, który jest w układzie do ściemniania lusterka.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
b
bigandre77

uszkodzony map sensor????

Post autor: bigandre77 »

Witam wszystkich w NOWYM ROKU :-D


mam do was kilka pytan odnosnie mapsensora- najpierw opisze krotko moje problemy

moje problemy z autem zaczely sie jakies min. pol roku temu- ogolnie zmulone auto powoli zaczelo lapac notlauf.........coraz czesciej i czesciej, zamieszczalem tu logi dyn i stat. w celu zdiagnozowania problemu-wszyzstko wskazuje na zapieczona zmienna geometrie
jak wczesniej pisalem zaczalem jezdzic po mechanikach w moim miescie- GLIWICE-
bylo paruy mechanikow a kazdy mial inne pomysly:
1, wymienilem przeplywke, zawor n 75, wezyki podcisnieniowe, przy jezdzie z butem auto nadal wpadala w tryb awaryjny- zlogowalem auto z pomoca znajomego i jak sie okazalo sztanga stoi w miejscu- czyli zapieczona zmienna geom. wszystko trwalo ok 2 -mc i wymiana czesci i wizyty u mech- efekt jednak byl marny- bylem w serwisie skody(nieautoryzowany zakl. znawcy beda wiedziec ze zaklad ktory znajduje sie kolo tesco w gliwicach ceiszy sie znakomita opinia- rozruszano mi tam zmienna geometrie- i pan powiedzial ze to kres moich problemowD:D:D: a wszystko spowodowane PSJ- dio pracy mam blisko ok 5 km a auta nei lubie cisnac jak jest nienagrzane- uslyszalem diagnoze:
za wolno pan jezdzi! ten typ(TDI) trzeba mu dac w dupsko aby wszystko pracowalo,tak tez zrobilem i przegonilem porzadnie na autobanie.
Po rozruszaniu wydawalo sie ze jest ok- 2 tyg jazdy i znowu sie zaczelo
pojechalem wiec do salonu skody i tam p[oddalem uto diagnozie- werdykt??- turbina do wymiany :cry: :cry:
pod koniec roku (czyt. pare dni temu) bylem w malym warsztacie ktory robi tylko skody
po omowieniu problemu pan powiedzial zeby wjechac- sprawdzil ruch gruszki przy turbinie i powiedzial ze chodzi w pelnym zakresie-ze to nie moze byc zap.zmienna geom. i ostatnia rzecza jaka by zrobil to rozbieranie turbiny<w/g jego dzania czyszczenie nie pomoze na dlugo- widzial moja skwaszona mine podumal i zapytal mnie czy sprawdzal ktos mapsensor???
ja mu na to ze nie i poraz 1 slysze o takiej czesci-polecil mi diagnoste w TARN.GORACH-bo sam przyznal ze nie siedzi zbyt mocno w elektronice- jestem umowiony na pozcatek tego roku.
mam pytanie odnosnie mapsensora:
1, czy opisane objawy moga byc przyczyna uszkodzonego mapsensora?
2, moj oryg nr mapsensora to 038906051 lub 0261002177- auto mam z wirusem- troszke poczytalem na temat map.... i czy przy wymianie owego el. nie lepiej bedzie dac jakis inny??? < czytalem na necie ze ponoc w autach po wirusie wypadaloby zmienic mapsensor- ile w tym prawdy??????? cZym steruje ow mapsensor?? jakie sa objawy jego uszkodzenia?
to moja ostatnia deska rat. przed wymiana turbiny( tak mi sie wydaje)
widze ze sie trioszke rozpisalem, ale chcialem przedstawic moja syt obrazowo aby uniknac dodatk pytan odnosnie napraw. Dzieki za uwage i prosze o odp. co z tym mapsensorem????
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

uszkodzony map sensor????

Post autor: vwir »

Nie wiem jak w tolku, ale mam drugie auto (benzyniaka) i tam map sensor sluzy do pomiaru cisnienia w kolektorze dolotowym. Na podstawiem tegoz cisnienia ECU 'wie' jakie jest aktualne obciazenie silnika i dobiera wlasciwy czas wtrysku paliwa (albo odcina zupelnie jesli cisnienie sugeruje hamowanie silnikiem).

Podstawowy pomiar jaki mozesz mu zrobic to jakie pokazuje cisnienie gdy silnik jest zgaszony. Powinno wtedy byc rowne cisnieniu atmosferycznemu. Jesli tak nie jest to map sensor na 100% walniety. Ale w druga strone to nie dziala - jesli pokazuje dobrze na zgaszonym to map sensor nie musi byc sprawny. Ale tak jak mowie - nie wiem, czy w tolku (z turbina) jest taka sama zasada dzialania.
k
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

uszkodzony map sensor????

Post autor: kamilwsp »

ja powiem od siebie ze te map sensory nie padaja za czesto. moge nawet powiedziec ze baaaardzo rzadko padaja. najwazniejsze sprawdzic jaka wartosc pokazuje na jalowym. musi byc ok 1000 mbar.
W jaki sposob rozruszano Ci turbine?
Czy zostala rozkrecona czy tylko rozruszana recznie?
Jezeli rozbierana obstawiam ze zle zlozona. Niby na forach sa opisy jak rozebrac i zlozyc turbine ale w praktyce łatwo o bład.

ogolnie auto do rozkminienia w 1 dzien. 1,9 tdi to naprawde latwe samochody w brew pozorom. musisz znalezc jakiegos dobrego elektryka w okolicy ktory sie na tym zna bo niedlugo padniesz na kolejne rzeczy ktore beda Ci kazac wymieniac.

pzdr.
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

uszkodzony map sensor????

Post autor: szymekgd »

A ja mysle, ze kolega powinien zrobic porzadek z wirusem na poczatek...
k
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

uszkodzony map sensor????

Post autor: kamilwsp »

co myslisz ze mapa tak napisana?? watpie bo nie stalo mu sie to po chipie tylko dopiero po jakims czasie.
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

uszkodzony map sensor????

Post autor: szymekgd »

Ale przed wirusem byly te same dolegliwosci, kolega tutaj lub na forum.tdi-tuning.pl/elektrodzie o tym napisal ;)
k
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

uszkodzony map sensor????

Post autor: kamilwsp »

a to juz zmienia postac rzeczy :mrgreen:
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
Awatar użytkownika
CYRULIK
Zasłużony
Posty: 866
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:22
Auto: Leon Zonki ;)
Model: Moje S 2,5
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)

uszkodzony map sensor????

Post autor: CYRULIK »

bigandre77, dostosuj temat, ułatwi to diagnoze
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
b
bigandre77

problemy diesla- turbo? czujnik mapsensor? co jeszcze????

Post autor: bigandre77 »

witam- co znaczy ze mam dostosowac temat??

przed modyfikacja mialem ten sam problem- terza jednak borykam sie z innym problemem
rozwalilem miche olejowa i caly olej poszedl papa- bylem umowiony na piatek u elektromechanika- takiego co ma kompa i doswiadczenie w zakresie diagnostyki-probowalem sam, ale do zadnych wnioskow nie doszedlem- wiec zostawiam rozwiazanie problemu w rekach fachowcow. Licze sie z faktem ze turbina do wymiany<mimo ze pompuje ok i oleju nie bierze, zmienna geom rozruszana 2-krotnie i rusza sie w pelnym zakresie, juz troche kasy poszlo................a efektu ani widu ani slychu :-?
To moje 2 auto z siln diesla, po 1 powiedzialem stop juz nigdy wiecej diesla po 18 latach zelaznych zasad skusilem sie........ no i mam problemy z poprawnym funkcjonowaniem- jjuz nawet nie chodzi o kase< aczkolwiek ona tez ucieka> tylko sam fakt ze cos nei halo- spalanie pow 10 litr/100- jak to faktycznie jest z tym spalaniem diesla?? :-/
ODPOWIEDZ