[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

No Panowie ja wiem, że na dłuższą metę to nie pomoże :)
Tymczasowo jednak jakiś to sposobik jest, a regeneracja w swoim czasie.
Kurde muszę w totka zacząć grać $$$ :D :P
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

Filmik o czyszczeniu zapieczonych kierowniczek http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2 ... re=related
B
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

kornat pisze:Filmik o czyszczeniu zapieczonych kierowniczek http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2 ... re=related


dobre
c
cineklu
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 29 sie 2009, 18:08

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: cineklu »

Marcinenergy u mnie tez pojawił się taki problem, błąd 17965 i muł ok 3500obr. Ale jak odpinam przepływomierz to wraca do normy i ciągnie jak głupi. Wyczyściłem przepływkę i na razie jest spokój, ciekawe jak długo :mrgreen: Podmieniałem kilka przepływek i jedna (niby dobra) się wieszała a druga nie.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

cineklu, bo nie każda przepływka pasuje do danego auta i być może dlatego się wieszała.
B
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

najlepiej założyć taką jaka jest tzn o tych samych oznaczeniach
c
cineklu
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 29 sie 2009, 18:08

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: cineklu »

Właśnie takie zakładałem żeby wyeliminować problem różnych oznaczeń :-) A tak na marginesie to wiecie jaki numer powinna mieć do ASV 2002.

[ Dodano: 2010-06-02, 10:05 ]
U mnie i w tych co zmieniałem oznaczenie było BOSCH 0 280 217 121

[ Dodano: 2010-06-28, 10:15 ]
Odnośnie turbo i jego niedomoagań - ostatnio zrobiłem coś takiego: odłączyłem wężyk z N75 z wyjścia VAC i o dziwo auto jeździ normalnie nie ma strachu przy wyprzedzaniu że zabraknie mocy. Przy zmianie biegów słychać tylko chwilowy syk coś w stylu blow off ale poza tym nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. Ewentualnie przy gaszeniu auta jakby się lekko dławił (mi to nie przeszkadza, gorzej jakby się dławił przy zapalaniu :-) ). Proszę o poradę czy można tak jeździć, czy ma to jakiś wpływ na pracę auta :?: :roll:
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: WOLF69 »

He he :-D :-D :-D :-D a ja znalazłem problem w moim tolku, wywalało turbo na 3 biegu przy ok 3500 obr. Dzisiaj troszkę mi odwaliło i wziąłem się za czyszczenie silnika z kuzu i co znalazłem problem - mała RURECZKA podciśnienia
Obrazek
Teraz idzie jak wściekły do końca i aż miło się jedzie.
Tylko jeszcze meczy mnie ten gwizd jak w starym poldku przy wkręcaniu się turba. Ale spoko, dojdę.
Pozdrawiam ;-)
Ostatnio zmieniony 06 lip 2010, 23:19 przez WOLF69, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: WOLF69 »

CYRULIK, ta geometria to tak o co chodzi? Kierownice w turbinie, czy cos co mi umknelo bo dawno juz nie siedzialem w temacie, czy turbo juz do wymiany, czy mozna to jakos naprawic? Czy moze cos z dolotem powietrza jak ktos napisal wczesniej (jakas dziura )?
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Wolf jeśli gwiżdże za bardzo to może gdzieś Ci łapie lewe powietrze.

Co do geometrii to chodziło o to, że w ASV jest zmienna geometria łopatek na turbinie i stąd gwizdanie :)
ODPOWIEDZ