[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
Awatar użytkownika
Pinio Gdynia
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 14 sie 2009, 17:56

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: Pinio Gdynia »

teray dobrye trafiem. wie ktos czy moge mozna wymienić V5 150km na 170km bez zmiany całego osprzętu silnika? najlepiej jak mozna by wymienic na 1.8 20VT . robił to ktoś? bede wdzieczny!
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 12:45 przez Pinio Gdynia, łącznie zmieniany 1 raz.
taki piękny dźwięk, nie potrzebna Ci muzyka...
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: kornat »

Pinio Gdynia, z 150KM na 170KM jest większe prawdopodobieństwo że będzie pasował niż na 1.8T tylko możesz nie mieć tej mocy bo sterownik jest przygotowany na mniejszą moc i trzeba go przeprogramować i to nie jest łatwe chyba żebyś kupił komputer również do danego silnika. Koszt są duże tylko czy to będzie opłacalne (czas, pieniądze) do przyrostu mocy 20KM. Lepiej zabawić się w 1.8T bo zawsze można mieć ponad 200KM tylko że znowu koszta <zygi>
Awatar użytkownika
Pinio Gdynia
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 14 sie 2009, 17:56

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: Pinio Gdynia »

koszta beda. wczoraj kolega mro podpowiedział by naprawić gwint w bloku silnika który mi się "wyrżnał" i juz nic nie trzyma. Jezeli tego nie naprawie w ten sposób to do wymiany jest silnika(tak pisali leonclub.pl) albo blok co sie nie opłaca. i teraz pojawia się pytanie, z doswiadczenia wiem ze róznie z tym bywa, ale to było bmw. teraz jest Seat (VW Group) i moze wyglada to inaczej. Najbardziej chciałbym 1.8t, ale nie orientuje sie co bedzie do wymiany...
taki piękny dźwięk, nie potrzebna Ci muzyka...
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: kornat »

Pinio Gdynia, Nie wiem jaką masz skrzynie ale na pewno silnik z całym osprzętem, wiązka, komputer, przydałyby się lepsze heble bo to wiadomo większa moc a coś to musi zatrzymać :) Chyba najtaniej i najlepiej będzie kupić jakiegoś rozbitka lub angola i przekładać bo zawsze wypadnie jakaś pierdółka która nie pasuje a później ciężko dokupić. Co nie będzie już potrzebne sprzedać i coś się tam zwróci. Ale trzeba się liczyć że takie coś pochłania pracy, czasu i kasiorki. Dobrze by było pogadać z osobami które mają do czynienia ze SWAPami to udzielą dokładnych informacji.
Awatar użytkownika
Pinio Gdynia
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 14 sie 2009, 17:56

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: Pinio Gdynia »

skrzynie mam manualna 5 biegowa. z hamulcami chyba nie bedzie problemu. a czy ktos z forum juz to robił? ktos przekladal silnik?
taki piękny dźwięk, nie potrzebna Ci muzyka...
K
KMLL
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2009, 21:55

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: KMLL »

Kolego silnika 2,3 V5 150 na 170KM nie przełożysz tak bez problemowo choćby dlatego, że tam cewka jest pojedyncza na każdy cylinder, a w zwykłej V5 150KM jedna dla wszystkich cylindrów, ale jak się z tym pobawisz to pewnie jest to do zrobienia. Zmiana na 1.8T chyba raczej mało opłacalna dlatego, że musiałbyś wymienić praktycznie całą wiązkę i osprzęt.

PS. Jakbyś był zainteresowany mam do sprzedania silniki V5 150 i 170KM :-)
Awatar użytkownika
Pinio Gdynia
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 14 sie 2009, 17:56

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: Pinio Gdynia »

czyli przy zmianie na 170 nie bylo byu koniecznosci zmiany opsrzetu i wiazki? kolego KMLL nie orientuje się w temacie cewki, nie wiem na czym to polega. Ile kosztuje u Ciebie 170 km motor i jakiego rodzaju potwierdzenie co do pochodzenia tego silnika?
taki piękny dźwięk, nie potrzebna Ci muzyka...
K
KMLL
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2009, 21:55

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: KMLL »

Wiązkę musisz zmienić/przerobić właśnie ze względu na cewki czyli zapłon silnika, brak modułu zapłonowego który jest w 150KM. Ogólnie to nie wiem czy to ma sens bo na prawdę trzeba kogoś, kto ma o tym pojęcie, żeby to wszystko później bez problemu chodziło.
Silniki po 1200zł z potwierdzeniem nie ma problemu.
A
ALLka

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: ALLka »

Ja tylko dodam, że my w zeszłym roku robiliśmy swap w BMW, wiązkę mieliśmy od angola i ciężko było z położeniem jej bo oryginalnie była w drugą stronę rozłożona i niektóre przewody trzeba było przedłużać :) Nie wiem czy w tolku byłaby taka sama sytuacja ale warto to wziąć pod uwagę :)

Co do samego SWAPu to bardzo przyjemna zabawa pod warunkiem, że ma się dużo czasu, dużo odpowiedniego miejsca, dużo dobrych narzędzi i co najważniejsze dużo pieniędzy, bo co chwila trzeba coś dokupić ;)
Awatar użytkownika
Pinio Gdynia
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 14 sie 2009, 17:56

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: Pinio Gdynia »

słuszna uwaga, jak robilem swapa bmw e36 to wiazka była ok, problem polegał na tym ze fabryczny silnik nie miał immo a ten kupion miał i to był problem. a moze bysmy kupili tolka z angli na kilku chetnych? kazdy cos weźmie, taniej wyjdzie!
taki piękny dźwięk, nie potrzebna Ci muzyka...
ODPOWIEDZ