[1M] Silnik bierze olej / wyciek oleju

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
p
pingpong
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 12 sie 2008, 13:49
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Konin

[1M] Silnik bierze olej / wyciek oleju

Post autor: pingpong »

Jakie koszty?
pingpong
T
The_GrabeK
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 21 paź 2008, 12:26
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Wodzisław

[1M] Silnik bierze olej / wyciek oleju

Post autor: The_GrabeK »

To nie będzie wymierna sprawa bo miałem mienione jeszcze:

*tuleje z przodu (drążek i lewy wahacz - razem 3 sztuki)
*tuleje z tyłu (belka - 2 sztuki)
*termostat
*płyn chłodniczy
*czyszczona przepustnica
*olej i filtr (ale to oczywiste)

i do tego właśnie pierścienie+wszystkie uszczelki, które przy tym były rozbierane (słowa mojego mechanika). Dodatkowo musiał to poczyścić bo miałem tam taki dziwny osad - podobne ustrojstwo do smoły, tylko mniej lepkie).

Za to razem z częściami płaciłem 1300PLN

- -
Jeszcze łożyska i na sylwestra 4.000km testu europejskiego ;)
e
endriu1234
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 17 sty 2009, 10:29
Kontakt:

[1M] Silnik bierze olej / wyciek oleju

Post autor: endriu1234 »

to gdzie bym znalazł tak dobrego mechanika zeby wymienił pierścienie i uszczelniacze zaworów bo musze to zrobić bo niema co lać olej musi być dobrze
jesteśmy razem
f
flex80
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 16 gru 2010, 18:21

uszczelniacze zaworów

Post autor: flex80 »

Panowie czy i jak wymienić w toledo 1m 1.6 8v uszczelniacze zaworów bez rozbierania głowicy.ile to kosztuje?bo bierze mi olej.zero wycieków,pocenia,płyn czysty bez ubytków,nie kopci
n
nanek4
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 26 lut 2010, 12:18

[1M] Silnik bierze olej / wyciek oleju

Post autor: nanek4 »

Ja jakis rok temu za wymiane uszczelki pod głowicą, wymiana uszczelniaczy zaworów, planowanie głowicy z wyminą płynu dałem niecałe 600zł. Jak sie sciaga głowica to pasuje wymienic uszczelke, raczej nie ma tu drogi na skróty...Ogolnie jak jezdze do 4tys to oleju nie ubywa, ale troche zabawy i krecenie do 6500 to moment olej znika.
p
powe88
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 lip 2011, 22:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Oleśnica

[1M] Silnik bierze olej / wyciek oleju

Post autor: powe88 »

Moja przypadłość jest tragiczna :-x

Po zakupie samochodu zmieniłem

olej stan był na połowie.
termostat
czujnik wału
pasek rozrządu komplet

i po przejechaniu 500km olej znikł na bagnecie zostało 1 cm bardzo mało mniej niż min ,po przyjrzeniu się auto kopci na biało, świece strasznie brudne osad.

czy to się wiąże z remontem? Jakie koszty mniej więcej ?

To mój 1-szy samochód i tu surprise że ja pier....
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Silnik bierze olej / wyciek oleju

Post autor: Roxon40 »

A nie padła ci uszczelka pod głowicą czasem?? płynu chłodzącego ci nie ubywa, nie przybywa? To ze olej znikł to albo go ktoś po wymianie za mało zalał albo wyciekł, jak masz osad na świecach to może się też spalać i to wiąże się z remontem silnika (bardzo czarna wersja)
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
s
servicemen
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 25 cze 2008, 18:11

[1M] Silnik bierze olej / wyciek oleju

Post autor: servicemen »

A jaki olej zalałeś? Może spróbuj inny.Ja jak używałem Castrola Magnateca to też mi olej znikał a jak zalałem Motul 10W40 to mam spokój. I jeszcze jedna uwaga, nie kupuj oleju na All... z niesprawdzonego źródła, czasami lepiej dopłacić i kupić w "olejowni".Jak masz "świece bardzo brudne osad" to je wymień bo nie wiadomo jak długo jeżdżone i czy prawidłowo dobrane, ja mam NGK i lalka już 50tkm zrobione i pali na dotyk, sprawdź też przewody WN, a dopiero potem pomyśl o remoncie głowicy.
p
powe88
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 lip 2011, 22:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Oleśnica

[1M] Silnik bierze olej / wyciek oleju

Post autor: powe88 »

Moja przypadłość jest tragiczna :-x

Po zakupie samochodu zmieniłem

olej stan był na połowie.
termostat
czujnik wału
pasek rozrządu komplet

i po przejechaniu 500km olej znikł na bagnecie zostało 1 cm bardzo mało mniej niż min ,po przyjrzeniu się auto kopci na biało, świece strasznie brudne osad.

czy to się wiąże z remontem? Jakie koszty mniej więcej ?

To mój 1-szy samochód i tu surprise że ja pier....

Przepraszam za mało wiadomości podałem

Zalałem Mobilem 2000 półsyntetyk 10w40 dobrze było nalane weszło około 4.2 litra i było na środku oznaczenia bagnetu.
poprzedniego oleju nie znam marki ani gęstości

Kable sprawdziłem dziś nie ma przebicia (w ciemności ze mgiełką wodną) każdy ma w granicach 12 - 14 omów czyli w normie

na korku od oleju pokazała się maź biała to by się wiązało z olejem i cieczą chłodzącą ale cieczy nie przybyło tyle co znikło oleju

świeca mniej więcej tak wyglądała i moje obawy chyba się sprawdzą ;/ fu....k
osad jest taki skorupkowaty

Obrazek
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Silnik bierze olej / wyciek oleju

Post autor: Roxon40 »

servicemen pisze:Może spróbuj inny.Ja jak używałem Castrola Magnateca to też mi olej znikał a jak zalałem Motul 10W40 to mam spokój


No tu bym raczej przyczyny nie szukał bo nie ma możliwości żeby inny olej nie znikał a jeszcze inny zniknął po 500 km mogą być ubytki w zależności od oleju ale chyba nie aż takie no chyba że wlał olej o gęstości wody.

servicemen pisze:sprawdź też przewody WN


To chyba nie ma nic wspólnego ze spalaniem oleju skoro nie pisał i problemie odpalania samochodu

Wracając do wycieku oleju to zacząłbym od:

1. Czy wlane było tyle ile trzeba bo jak kiepsko ktoś wymienił to pewnie nalał trochę zobaczył na bagnet o już jest stan i tak zostawił a olej sobie spadł do miski i okazało się że jeszcze trzeba dolać (niestety na niektórych mechaników trzeba brać poprawkę).
2. Sprawdzić czy nie dymi na niebiesko mocno (może spalać olej).
3. Sprawdzić czy nie ma jakiegoś poważniejszego wycieku z silnika.
4, Sprawdzić czy czasem olej nie uciekł do płynu chłodzącego (awaria uszczelki pod głowicą)

Więcej pomysłów nie mam.

[ Dodano: 2011-08-02, 21:04 ]
powe88 pisze:na korku od oleju pokazała się maź biała to by się wiązało z olejem i cieczą chłodzącą ale cieczy nie przybyło tyle co znikło oleju


Ale wydmuchało przez wydech pewnie skoro kopci ci na biało stawiam w 90 % uszczelkę pod głowicą
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
ODPOWIEDZ