Grzebanie nasze codzienne

Luźne gadki o wszystkim
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: bartek »

właśnie oddałem kierę(trochę trzeba się namęczyć żeby poduszkę odpiąć) i mieszek do obszycia, w środę odbiór, zobaczymy jak wyjdzie :-P
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
lolek632
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 12 kwie 2009, 08:44

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: lolek632 »

a ja jutro jade kupic amorki na tył bo jeden mi sie wylał, tyłek buja jak na morzu... przy okazji może w końcu założą mi osłony pod silnik, które wożę w bagażniku od tygodnia :-P
i nie działa podświetlenie pokręteł od nawiewów ale pamiętam jakie katusze przechodziłem żeby wyjąć tą żaróweczke w octavii i na razie sobie odpuszcze, albo nie wiem jak ją sie wyjmuje albo to jest nie do zrobienia dla mnie :-D
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: WOLF69 »

lolek632, nie mów , ze płacisz za wymiane amorów , potrzebujesz 3 klucze i 2 lewarki, albo 1 lewarek i jakis klocek . Klucze: 1- 16 oczkowa do zakontrowania sruby przy wachaczu, 2- 16 nasadowa z przedłóżką (czy jak to zwą) i jadna mała 6 do odkręcenia odbojnika. W sumie 4 śruby 16 i jedna 6 do odkręcenia. Ot cała filozofia.

Ja zaoszczędziłem w ten sposób ok 100 funtów.
Miłej zabawy i pozdrawiam
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
r
rydmar12
Forumowicz
Posty: 220
Rejestracja: 01 cze 2009, 21:23

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: rydmar12 »

Wponiedziałek została wymieniona sonda lambda koszt 100 plus 50 wymiana.
Mariusz
Awatar użytkownika
szparagb
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 02 maja 2009, 19:55

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: szparagb »

Dziś wymiana pompki do spryskiwaczy od hatchback'a. W porównaniu z nowa to stara miała pod koniec żywota niezła prostatę ;-). Po założeniu nowej musiałem wyregulować spryskiwacze bo psikały ok. 1m za samochodem :-D a nie na szybę
v
valdeeTDI
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 31 sie 2009, 15:54

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: valdeeTDI »

Ja wczoraj zrobiłem sobie podgrzewane lusterka :mrgreen:
czas pracy 3h :-P
Powered by MR-MOTORS
120,4KM@258,5Nm -> 140,4KM@307,8Nm -> ?
Awatar użytkownika
sroczkin
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 16 sie 2009, 11:47

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: sroczkin »

avaldeeTDI, a możesz tak podzielic sie informacja jak to zrobiles :?: :roll:
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: koti »

Jak masz już instalację do lusterek to wystarczy kupić podgrzewane wkłady (opcja droższa) albo same maty grzewcze (opcja tańsza ale czasochłonna bo trzeba odklejać lustro od plastiku i czasem może ono pęknąć) a jak nie masz instalacji to trzeba ją samemu pociągnąć od przełącznika podgrzewania tylnej szyby a to już dużo więcej roboty.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
v
valdeeTDI
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 31 sie 2009, 15:54

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: valdeeTDI »

Kupiłem same wkłady podgrzewane 90zł za kpl do tego parę metrów kabla elektrycznego (taki pod 230V żeby mieć pewność że to lusterka będą się grzały a nie przewody :-) )
kilka wsuwek takich małych żeby podpiąć profi kabelki pod lusterka

Przewody podłączyłem pod przycisk podgrzewania tylnej szyby, dochodzą do niego 4 kabelki 2 cienkie do podświetlenia przycisku i 2 grube to te nas interesują, na jednym jest +12V tego nie ruszamy, wpinamy się w ten drugi (na którym napięcie się pojawia dopiero po wciśnięciu przycisku) drugi przewód podpinamy pod masę (krótko mówiąc do jakiejś blachy :mrgreen: )
Żeby przeciągnąć kable trzeba zdemontować schowek przed pasażerem i analogicznie tapicerkę pod kierownicą, boczki z drzwi też oczywiście out jak i same lusterka trzeba odkręcić od drzwi. Pierwszy problem napotkałem przeciągając kable z drzwi do środka auta ponieważ wiązka która wchodzi w karoserię nie ma wyjścia w środku auta tylko gdzieś jest ukryta w profilu zamkniętym i nie ma jak się do niej dostać więc pomyślałem sobie dupa z mojego planu. Ale warto zauważyć że poniżej tej harmonijki w której idą kable (między drzwiami a karoserią) jest mała gumowa zaślepka i tamtędy właśnie można dostać się do środka auta czyli musimy wyciąć małą dziurkę w tej harmonijce i wyciągnąć z niej nasz przeciągany przewód i przez tą zaślepkę dalej już do środka w kierunku konsoli środkowej. Dodam że ja przewody przeciągałem za pomocą grubego sztywnego druta do którego przyczepiłem ów kabel. Następnym problemem jest przeciągnięcie kabli do środka lusterek ponieważ w wersji manualnej przechodzą tam linki do sterowania i jest naprawdę ciasno, za gruby kabel nie przejdzie. Tu używałem cienkiego przewodu jako pierwszego potem już zasadniczy kabelek a raczej dwa :lol:
Być może coś pominąłem jeśli się zorientuję to dopiszę.
W sumie mogłem porobić kilka fotek i wtedy ten opis by miał jakiś większy sens niż ten mój mało techniczny bełkot :roll:
zrobiłem tylko krótki filmik komórką jak trwają prace i jaki sajgon trzeba zrobić z autem <zygi> nie no przesadziłem nie było aż tak strasznie 8-)
w tle braciak elektronik :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=fWFrIOLojPE
Powered by MR-MOTORS
120,4KM@258,5Nm -> 140,4KM@307,8Nm -> ?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Sony »

Graty zapału :) roz***ucha niezła :D
ODPOWIEDZ