Grzebanie nasze codzienne

Luźne gadki o wszystkim
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: DzieX »

Dobra robota. Trzeba to od razu robić bo potem jest jak u teścia
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Roxon40 »

Zmiana kół i dywaników na zimowe :-D :-D :-D :-D
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Sony »

Podzielę się pewną historyjką :)

Ostatnio znajomy z pracy uprosił mnie, żebym naprawił jego ojcu przycisk start stop w Renault Scenic z 2010 roku.
Auto nie chciało odpalić z przycisku, więc chłop wstawił auto do znajomego mechanika. Ten stwierdził, że rozrusznik jest do zrobienia. Wymienił niby bendix i szczotki, ale auto nadal nie odpalało z przycisku :lol:

Mechanik zatem nie miał pomysłu i stwierdził, że ogarnie odpalanie auta na kabelki, a właścicielowi polecił udać się do elektromechanika :573:

Wzbraniałem się od tej naprawy, ale że kolega wiercił dziurę to w końcu uległem. Zeszło się jakieś 4h z pełną diagnostyką kompem, ale z tak upierdliwym autem jak Scenic III to jeszcze nie miałem styczności. Francuzi to chyba tworzą te auta, żeby mechaników wqrwiać :P

Początkowo oczywiście stwierdziłem, że pewnie bezpiecznik walnięty, ale żaden z bezpieczników nie był opisany jako start stop. Pomyślałem zatem, że musi być pod coś podpięty ów przycisk i trzeba szukać. W internecie znalazłem jedynie jakieś informacje w kwestii ów przycisku dotyczące Renault Megane, więc na tym częściowo bazowałem, ale okazało się ostatecznie, że w Scenicu jest zupełnie inaczej. Bezpieczniki są w 4 miejscach (3 pod maską i 1 w środku). Dostęp po prostu beznadziejny.

Najśmieszniejsze jest to, że francuska myśl techniczna umieściła bezpieczniki razem z modułem (dwie płytki drukowane) i są one od spodu, a modułu nie da się zbytnio obrócić, więc działałem na ślepo. Druga śmieszna sprawa, że połowy z tych bezpieczników nie było w ogóle na schemacie - dramat.

Ostatecznie drogą dedukcji namierzyłem za pierwszym strzałem bezpiecznik w module, po wymianie start/stop działa aż miło. Później okazało się, że chłop znowu auto wstawił do tego mechanika na coś innego, a mechanik w szoku, że auto odpala z przycisku xD Jak się dowiedział, że przyczyną był spalony bezpiecznik to mało z portek nie wyskoczył zarzekając się, że on wszystkie sprawdzał :lol:

Weź tu człowieku znajdź porządnego mechanika... :)
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: DzieX »

No jak ktoś narzeka na VAGa to polecam pomodzić sobie jakiegoś francuza. Nie ma praktycznie schematów, kable dość często mają te same kolory, odpowiednik etki jest bardzo słaby. Ogólnie dramat. A i reno to ma w dupie stare auta i po paru latach potrafi wycofywać części zamienne ze sprzedaży. Nie mniej póki co przez 10 lat nie musiałem tam zaglądać. Jedyne co by pasowało zrobić to czujnik sprzęgła, ale trzeba głęboko nurkować bo są dwa. I mi się nie chce. A tempomat korzysta z tego działającego :D Tamten drugi jest do odpalania, więc dodatkowo hamulec muszę wcisnąć.
Sony pisze: 21 paź 2024, 22:53 Weź tu człowieku znajdź porządnego mechanika... :)
Do farancuzów szuka się mechanika do francuzów. Zresztą chyba do każdej marki już tak lepiej robić.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Roxon40 »

W Renault tempomat nie wiadomo z czego korzysta. U mnie korzystał z czujnika STOP. Pamiętam jak mi się zawieszał czujnik stop to czasem jadę na tempomacie a czujnik STOP przypomniał o sobie i wyłączył tempomat i jakie było moje zdziwienie jak jadę autostradą spokojnie 120 i nagle na zegarze widzę 80 i w dół :lol: :lol: :lol:
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: DzieX »

E, jak czujnik stop padał to całkiem normalna reakcja.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Roxon40 »

Całkiem nie padł, po prostu czasem działał a czasem stwierdził, że mam sobie jeździć ze światłami STOP :lol:
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
tomason2
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Dobczyce

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: tomason2 »

Dawno nie pisałem. Wymieniłem wyświetlacz w klimatornicu, bo już momentami nie pokazywał za wiele, do tego wyczyściłem przedni panel w nim oraz w radiu, bo były zalane i kleiły się przyciski. Na tą chwilę mam 320.000km przejechane.
Tomek

ASV - 150KM - 328Nm :-)
ODPOWIEDZ