[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
B
BlackAndRed157
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:03
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI 110km
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: BlackAndRed157 »

Sprawdziłem instalację ze schematem znalezionym w internecie:
https://www.auditeam.pl/forum/uploads/m ... c14641.jpg
Wszystko się zgadza. Zamieniłem miejscami, zaworki i brak poprawy. Wyciągnąłem je jeszcze i spróbuję podpiąć pod zasilacz, żeby zobaczyć czy działają. Jestem w stanie coś jeszcze zrobić samemu, czy już reszta jest robotą dla mechanika ?

@Edit. Wygląda na to, że N75 jest w pełni sprawny, a N18, przepuszcza tylko w jedną stronę, po podaniu napięcia, zamyka wszystko, i już nic nie przepuści. Ale to raczej nie jest problemem, prawda ?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: Sony »

N18 nie ma tutaj żadnego wpływu na brak doładowania. Sprawdź jeszcze ewentualnie gruszkę podciśnienia czy sztanga w ogóle się rusza itd.
B
BlackAndRed157
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:03
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI 110km
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: BlackAndRed157 »

Sony, wielkie dzięki za całą pomoc, udało się odzyskać większość mocy. Problemem był uszkodzony mechanicznie (przebity) intercooler. Przy okazji wymienione zostały grucha, przepływomierz oraz wszystkie wężyki na silikonowe, dodatkowo mechanik twierdził, że sprawdzał turbinę i nie widzi tam nagaru, a wszystko chodzi gładko. Teraz auto chodzi super, ale tylko do pewnego momentu, na piątym biegu to zazwyczaj ok 140 km/h na 4 ok 110-120. Zrobiłem logi, nie są one specjalnie poukładane (nie miałem nikogo do pomocy, a ciężko jest znaleźć miejsce gdzie swobodnie można taką prędkość osiągnąć. Bynajmniej, na pierwszym moc traci przy czasie ok. 112.00s. A drugi log, to ta sama jazda, tylko, że już bez mocy, cisnąłem go ile sił. Po wyjęciu kluczyka, i ponownym odpaleniu auta, wszystko wraca do normy. A otwarcie N75 wraca do do tych standardowych 40, czy 20 % (nie pamiętam). Zacina się zaworek przy pełnym otwarciu, czy winą jest coś innego ?

Oto logi:
log nr 1, na którym auto traci moc (ok. 112s), auto traci moc na 4 biegu, na 2 i 3 to się nie zdarza, niezależnie od obrotów, wszystkie biegi ciągnąłem do ok 3500 obrotów, na 4 traci moc przy 3000, na 5 przy 2500.
http://vaglogi.pl/log-003_011_u9P3A3q.html
Log nr 2, na którym auto już straciło moc:
http://vaglogi.pl/log-003_011_q4VCdk.html
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: Sony »

N75 lub turbina do czyszczenia.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: Sony »

Kurde mam zagadkę w Tolku. Od kilku dni po odpaleniu auta przez 1-2 minuty turbo nie dmucha. Później już wsio bezproblemowo działczy. Nawet jak zgaszę i odpalę za jakiś czas.

Objawy są takie jakby nieszczelność była i słabe ciśnienie doładowania. Chyba dolot do przejrzenia, jak myślicie :P ?
Ew. chodzi mi po głowie jakaś nieszczelność na pompie vacuum...
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: DzieX »

Może geometria turbo się zacina?
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: Sony »

Turbo było dopiero co robione pod moje auto, więc mocno wątpliwy temat :) Poza tym auto jeździ w porządku, brak trybu awaryjnego, spadku mocy itp. Jedynie pierwsze 1-2 minuty po odpaleniu i to po dłuższym postoju. Temat dość ciekawy i intrygujący :P
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: haszczu »

Nie wiem czy to coś pomoże ale miałem tak, że po odpaleniu u mnie był taki trochę dziwny dźwięk. Na postoju chodził równo ale dopiero po jakimś czasie na wolnych obrotach można było usłyszeć nagle zmianę dźwięku z wydechu, obroty turbiny (moja delikatnie gwizdze) i od razu para. Zaslepiłem egr na próbę i od razu ten brak dźwięku świstu turbo pojawił się od momentu odpalenia
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: Sony »

EGR to ja mam obecnie nie tyle zaślepiony co całkowicie wywalony razem z klapą gaszącą, więc to nie to ;)
Będę musiał podłączyć auto pod kompa, logi zrobić i obczaić czy wsio OK.
Awatar użytkownika
clip2
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 05 paź 2022, 17:01
Auto: Seat
Model: Toledo 1M ARL
Lokalizacja: Zgierz

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Post autor: clip2 »

Vacu masz boscha czy luka? Jak Luk to sprawdź kruciec grubego węża podciśnienia bo lubi się luzować i może puszczać (jest zagniatany), bosch ma wkręcany i trzyma. Ostatnio zmieniałem pompę z tego powodu. Generalnie wygląda to na nieszczelność podciśnienia.
EZG CLIP2
ODPOWIEDZ