[1L] Połączenie VAG bezpośrednio do ECU

l
lukas1984lukas
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 2018, 11:12
Auto: Seat Toledo 1L 1997
Model: 1.6 74kw
Lokalizacja: Konin

[1L] Połączenie VAG bezpośrednio do ECU

Post autor: lukas1984lukas »

Witam mam problem z połączeniem TOLEDO 1L AFT 97R 74KW do złącza OBD. Dwa lata temu wyrzucany był imo ponieważ nie można było odpalić autka. Niestety obecnie auto jest w trybie awaryjnym a nie można się połączyć z VAG. Podejrzewam że przyczyną jest właśnie wywalenie imo? Podejrzewam też że musiał bym się wpiąć w linię K bezpośrednio do sterownika tylko nie wiem który pin odpowiedzialny jest za linię K i L. Jeśli byście mogli w jakiś sposób mi pomóc ? podpowiedzieć był bym wdzięczny. Dodam jeszcze że ABS jest zczytywany więc zasilanie z czarnego wtyku OBD1 działa.

EDIT:
Witam ponownie doszedłem do wniosku że został wlutowany w sterownik modulator immo. Sam immo został wyrzucony a kostki pozostawione. Jedna idzie od kierownicy ( czyli od antenki immo) druga jest 6 pinowa ( brązowy, brązowy, zielono biały, żółty , czerwony i wolny) Przypuszczam że nie zostały złączone linie W i K więc nie ma połączenia z ECU poprzez złącze OBD 1. Proszę o pomoc które piny to K-line i W-line?
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2018, 08:37 przez lukas1984lukas, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1L] POŁĄCZENIE VAG BEZPOŚREDNIO DO ECU POMOCY TOLEDO 1.6AFT

Post autor: Kitaj »

pin 7 to linia K
15 lub 13 linia L

Zasilanie do interfejsu bierzesz z akumulatora
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
l
lukas1984lukas
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 2018, 11:12
Auto: Seat Toledo 1L 1997
Model: 1.6 74kw
Lokalizacja: Konin

[1L] POŁĄCZENIE VAG BEZPOŚREDNIO DO ECU POMOCY TOLEDO 1.6AFT

Post autor: lukas1984lukas »

Dzięki , ale Ty mi opisałeś złącze OBD2 ;) z tego co się domyślam? a chodzi mi o pin sterownika który to k-line i l-line , bądż które kable połączyć na tej kostce od immo
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L] POŁĄCZENIE VAG BEZPOŚREDNIO DO ECU POMOCY TOLEDO 1.6AFT

Post autor: irocket »

Jeśli Ci pomoże, to na razie znalazłem, że od Immo do Ecu idzie szaro-biały kabel. W 6-pinowej wtyczce Immo to druga pozycja, w 68 pinowej ecu to pozycja 43. Resztę będę szukał i edytował post / pisał nowy

edit: z innego schematu wynika, że to, co napisałem wyżej, to jest linia W.
l
lukas1984lukas
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 2018, 11:12
Auto: Seat Toledo 1L 1997
Model: 1.6 74kw
Lokalizacja: Konin

[1L] Połączenie VAG bezpośrednio do ECU

Post autor: lukas1984lukas »

Ok Ten temat ogarnięty połączenie powróciło :) trzeba połączyć ze sobą kabel koloru zielono biały ( k-line) z kablem żółtym ( w-line) czerwony to plus 12 , a dwa brązowe to masy :) kolejny jednak problem to to że niby sterownik nie zawiera błędów a jak wcisnę czyść błędy to wychodzi z trybu awaryjnego i jest ok kręci do około 7000 i się zbiera niestety po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem wraca POMOCY !!

EDIT:

ZAMYKAM TEMAT

Sprawa rozwiązana :) winowajcą wchodzenia w tryb awaryjny był źle ustawiony zapłon. W AFT zapłonu nie ustawi się bez podłączenia pod VAG. Opiszę po kolei jak to było :)

2 lata temu padł mi immo mechanik dał kompa do elektryka ten wsadził emulator do niego i mu oddał. On z kolei zamontował go auto zaczęło odpalać ale straciło komunikację z ECU. W tym roku wymienianą miałem uszczelkę pod głowicą. wszystko ok ale auto nałapało błędów i mechanik bawił się aparatem zapłonowym. Mało tego wymienił cały aparat zapłonowy na inny tyle, że zły z czterema przesłonami. Nie mając komunikacji ze sterownikiem ustawił zapłon lampą :) no i oddał. Autem nie dało się ujechać taki muł :) więc zacząłem dociekać co gdzie jak. Udało mi się przywrócić komunikację z ECU no to ok ustawię zapłon a tu ni ho....... patrzę na aparat z 4 przesłonami więc w auto i do mechanika po ten stary co wywalił. Po powrocie ustawiłem na znakach rozrząd wał i palec w aparacie podłączyłem pod kompa ustawiłem w bloku 07 wartości 01 oraz 07 i auto ożyło :) wszystko śmiga jak dawniej :) jest moc obrotomierz zamyka i co najważniejsze nie powraca ten błąd :). Nigdy nie dajcie się nabrać w warsztacie że w aucie z silnikiem AFT zapłon ustawia się lampą stroboskopową bo to fałsz, a jak wam ktoś tak zacznie ustawiać to wiejcie .

Opiszę jeszcze jak ustawia się zapłon w AFT

Ściągamy osłonę z paska rozrządu ( 2 zatrzaski ) bez problemu schodzi. wykręcamy korek w bloku silnika tak by widzieć koło zamachowe. Znajduje się on po lewej stronie auta ( taki zielony korek) na obudowie paska rozrządu gdy zdejmiemy osłonę jest oznaczenie OT i strzałka musi się ona pokryć z oznaczeniem OT na kole paska. Jeśli się nie pokrywa wrzucamy piąty bieg i pchamy auto do przodu tak by te znaki się pokryły idealnie. Jeśli się pokryły patrzymy w odkręcony korek czy pojawił się znacznik tam. Jeśli nie pchamy auto dalej ponieważ koło rozrządu wykonuje mniej obrotów niż koło zamachowe. Pchamy do przodu aż znów znaki na rozrządzie się pokryją zaciągamy ręczny i patrzymy w korek . Jeśli znaki się pokrywają te na rozrządzie i te w korku koła zamachowego zaciągamy ręczny by auto się nie przesunęło. zdejmujemy kopułkę i sprawdzamy czy palec rozdzielacza jest na znaczniku takie nacięcie małe na obudowie metalowej.jeśli nie wyciągamy palec do góry ciągnąć i przestawiamy na znacznik. Jeśli się pokrywa zakładamy kopułkę z powrotem podłączamy VAG wchodzimy w bloki pomiarowe potem blok 07 i patrzymy na 2 pierwsze pola musimy mieć tam wartości : 57, 58, 59, 60 lub 1 w drugim polu wartość 5, 6, 7 lub 8. Jeśli są inne bierzemy klucz 13 luzujemy aparat zapłonowy i delikatnie obracamy w lewo bądź w prawo patrząc na VAG jak zmieniają się dane w tych polach. Po ustawieniu odpowiednich parametrów kasujemy Vagiem wszystkie błędy ECU i wychodzimy . Dokręcamy aparat zapłonowy gasimy silnik. Ponownie uruchamiamy silnik i sprawdzamy powinno już być wszystko OK :)


Dzięki wszystkim którzy próbowali pomóc :)
M
Michcio11
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2018, 20:47
Auto: toledo
Model: ABF
Lokalizacja: Jelenia Góra

[1L] Połączenie VAG bezpośrednio do ECU

Post autor: Michcio11 »

Witam podepnę się pod temat jak w silniku ABF namierzyć linie -K kod ecu 037906024AE
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L] Połączenie VAG bezpośrednio do ECU

Post autor: irocket »

M
Michcio11
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2018, 20:47
Auto: toledo
Model: ABF
Lokalizacja: Jelenia Góra

[1L] Połączenie VAG bezpośrednio do ECU

Post autor: Michcio11 »

dzięki muszę sprawdzić co mu dolega bo po swapie do t3 coś kuleje trochę
M
Michcio11
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2018, 20:47
Auto: toledo
Model: ABF
Lokalizacja: Jelenia Góra

[1L] Połączenie VAG bezpośrednio do ECU

Post autor: Michcio11 »

Mam jeszcze pytanie bo po ty m swapie nie wziąłem pod uwage że auto będzie potrzebowało czujnika temperatury tzn. ecu. i wywaliłem wiżakę i teraz chciałem ją dobudować tyle co ustaliłem to że są na 14 i na 33 pinie w ecu. ale teraz jak już mam ten czujnik podpięty do ecu pojawiły sie inne problemy których wcześniej nie było. Auto odpala i gaśnie ma problem z wolnymi obrotami i z wkręcaniem się na obroty. gdzie szukać powodów?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L] Połączenie VAG bezpośrednio do ECU

Post autor: irocket »

Pin 33 to masa, idzie potem do czujnika G42 (czujnik temperatury powietrza zasysanego) i następnie do pinu 36; od 33 idzie też do pinu 3 czujnika prędkości obrotowej silnika; idzie też do miejsca oznaczonego 220. Pin 14 to czujnik G62 (temperatury płynu chłodniczego) i drugi koniec idzie też do 220. Z tego samego 220 bierze też masę F25 "throttle valve switch"
ODPOWIEDZ