Ok Ten temat ogarnięty połączenie powróciło
trzeba połączyć ze sobą kabel koloru zielono biały ( k-line) z kablem żółtym ( w-line) czerwony to plus 12 , a dwa brązowe to masy
kolejny jednak problem to to że niby sterownik nie zawiera błędów a jak wcisnę czyść błędy to wychodzi z trybu awaryjnego i jest ok kręci do około 7000 i się zbiera niestety po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem wraca POMOCY !!
EDIT:
ZAMYKAM TEMAT
Sprawa rozwiązana
winowajcą wchodzenia w tryb awaryjny był źle ustawiony zapłon. W AFT zapłonu nie ustawi się bez podłączenia pod VAG. Opiszę po kolei jak to było
2 lata temu padł mi immo mechanik dał kompa do elektryka ten wsadził emulator do niego i mu oddał. On z kolei zamontował go auto zaczęło odpalać ale straciło komunikację z ECU. W tym roku wymienianą miałem uszczelkę pod głowicą. wszystko ok ale auto nałapało błędów i mechanik bawił się aparatem zapłonowym. Mało tego wymienił cały aparat zapłonowy na inny tyle, że zły z czterema przesłonami. Nie mając komunikacji ze sterownikiem ustawił zapłon lampą
no i oddał. Autem nie dało się ujechać taki muł
więc zacząłem dociekać co gdzie jak. Udało mi się przywrócić komunikację z ECU no to ok ustawię zapłon a tu ni ho....... patrzę na aparat z 4 przesłonami więc w auto i do mechanika po ten stary co wywalił. Po powrocie ustawiłem na znakach rozrząd wał i palec w aparacie podłączyłem pod kompa ustawiłem w bloku 07 wartości 01 oraz 07 i auto ożyło
wszystko śmiga jak dawniej
jest moc obrotomierz zamyka i co najważniejsze nie powraca ten błąd
. Nigdy nie dajcie się nabrać w warsztacie że w aucie z silnikiem AFT zapłon ustawia się lampą stroboskopową bo to fałsz, a jak wam ktoś tak zacznie ustawiać to wiejcie .
Opiszę jeszcze jak ustawia się zapłon w AFT
Ściągamy osłonę z paska rozrządu ( 2 zatrzaski ) bez problemu schodzi. wykręcamy korek w bloku silnika tak by widzieć koło zamachowe. Znajduje się on po lewej stronie auta ( taki zielony korek) na obudowie paska rozrządu gdy zdejmiemy osłonę jest oznaczenie OT i strzałka musi się ona pokryć z oznaczeniem OT na kole paska. Jeśli się nie pokrywa wrzucamy piąty bieg i pchamy auto do przodu tak by te znaki się pokryły idealnie. Jeśli się pokryły patrzymy w odkręcony korek czy pojawił się znacznik tam. Jeśli nie pchamy auto dalej ponieważ koło rozrządu wykonuje mniej obrotów niż koło zamachowe. Pchamy do przodu aż znów znaki na rozrządzie się pokryją zaciągamy ręczny i patrzymy w korek . Jeśli znaki się pokrywają te na rozrządzie i te w korku koła zamachowego zaciągamy ręczny by auto się nie przesunęło. zdejmujemy kopułkę i sprawdzamy czy palec rozdzielacza jest na znaczniku takie nacięcie małe na obudowie metalowej.jeśli nie wyciągamy palec do góry ciągnąć i przestawiamy na znacznik. Jeśli się pokrywa zakładamy kopułkę z powrotem podłączamy VAG wchodzimy w bloki pomiarowe potem blok 07 i patrzymy na 2 pierwsze pola musimy mieć tam wartości : 57, 58, 59, 60 lub 1 w drugim polu wartość 5, 6, 7 lub 8. Jeśli są inne bierzemy klucz 13 luzujemy aparat zapłonowy i delikatnie obracamy w lewo bądź w prawo patrząc na VAG jak zmieniają się dane w tych polach. Po ustawieniu odpowiednich parametrów kasujemy Vagiem wszystkie błędy ECU i wychodzimy . Dokręcamy aparat zapłonowy gasimy silnik. Ponownie uruchamiamy silnik i sprawdzamy powinno już być wszystko OK
Dzięki wszystkim którzy próbowali pomóc