Witam, planuję założyć gaz do mojego Toledo II 1.6 16V kodu silnika nie znam, i nie wiem czy to ma duże znaczenie (AUS, AZD, BCB któryś z tych).
1. Jak te silniki znoszą gaz?
2. Czy jest różnica pomiędzy tymi silnikami jeśli chodzi o LPG?
3. Jakiej firmy LPG jaki zestaw możecie polecić (i dlaczego) do tego silnika?
Ja od roku mam Staga i jest ok. Silnik BCB który w opinii użytkowników dobrze znosi gazowanie co potwierdzam.
A dlaczego Stag? Bo:
- prosty w instalacji i regulacji, dzięki czemu większość gazowników jest w stanie go ogarnąć
- części do Staga są łatwo dostępne i tanie co jest istotne po okresie gwarancyjnym
- oprogramowanie do sterowników jest stale rozwijane
- bo Polskie
Polecam również BRC, moje drugie autko zrobiło na tej instalacji ponad 100kkm i nadal żadnych problemów.
Najważniejsza sprawa przy zagazowywaniu auta to dobry gazownik który dobierze odpowiednią instalację do Twojego silnika i zamontuje ją zgodnie ze sztuką.
Druga kwestia LPG wymaga aby układ zapłonowy auta był w dobrej kondycji (świece, przepływka, cewka, sonda itp.). Na Pb jazda może być bez zarzutu ale przy LPG prędzej czy później wyjdą wszystkie niedomagania.
Potwierdzam wyżej, sam mam 1.6 16v BCB, stag 4 generacji założony równy rok temu i po dosłownie 300km od założenia instalacji cewka zapłonu do wymiany, mimo, że na benie silnik dobrze chodził, to na lpg szarpał przy niskich obrotach. Zapłon musi działać na pikobelo