Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Jeśli to nie będzie to co napisał kolega wyżej to obstawiam na gruszkę do regulacji (znaczy się jej cięgno).
w
werni
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: werni »

Przewód był ok, ale okazało się, że gruszka już przerdzewiała i nie jest szczelna. Do tego niestety VNT lekko się przycina. Także auto musi wejść na warsztat i potem będę logował.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc :-)
w
werni
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: werni »

Witam ponownie,

Auto jest po naprawach:

Nowa przepływka oryginalna Bosch (nr 0281002757)

Nowa (regenerowana) turbina

Jest dużo lepiej niż było, ale wydaje mi się że ciągle coś nie gra - turbo traci doładowanie od ok. 2800 obrotów. Czy to może być wina przepłwomierza albo filtra powietrza? Czy problem raczej w samej turbinie, albo jeszcze gdzie indziej leży? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!

grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_45Sr6.html
grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_11lZix.html
grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_hGsIP.html
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Turbo wstaje z lekkim opóźnieniem, ale po regeneracji ponoć często tak jest, choć nie wiem czy przy 110-tce. Z pewnością w ARL'ach tak było.

Generalnie to widać, że najpierw masz lekkie przeładowanie, a później przepływka Ci przycina. Gruszkę Ci nową, aby na pewno dobrze wyregulowali ?
Zawór N75 masz w pełni sprawny ?
w
werni
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: werni »

Gruszkę wyregulowali dobrze, N75 wymieniałem na nowy Pierburg rok temu, więc raczej jest sprawny.

Turbina była włożona 2 miesiące temu, zrobiłem wtedy logi jeszcze na starej przepływce i doradzono mi, żeby ją wymienić:

http://vaglog.pl/log-008_05kKb.html
http://vaglog.pl/log-011_eAXZXm.html

Teraz jest nówka, ale wielkiej poprawy chyba nie ma? Czy to możliwe, żeby przez 2 miesiące zabrudziła się VNT? Czy może ta nowa przepływka jakaś felerna? Nie mam już pomysłu.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Często przez źle wyregulowaną gruszkę turbina później wstaje. Gdzie gruszkę i przepływomierz kupowałeś ? Po wrzuceniu nowej przepływki Bosch zaleca wymianę filtra powietrza, wymieniałeś ?

Lekka poprawa na tej przepływce jest, ale bez szaleństwa. Wężyki podciśnienia masz wszystkie szczelne ?

Co do problemu, który u Ciebie występuje to dziwne objawy są. Przepływka nowa, N75 też, turbo po regeneracji - zostaje jeszcze chyba tylko map sensor do sprawdzenia :P Ja na Twoim miejscu wróciłbym tam, gdzie Ci regenerowali turbinę i powiedział, że coś jest nie halo - niech kombinują ;)
w
werni
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: werni »

Przepływomierz kupiłem na tej aukcji:
http://allegro.pl/bosch-przeplywomierz- ... 76851.html
więc raczej w porządku, numer części też chyba dobry. Filtra powietrza nie wymieniłem bo miał 2 tys. przebiegu, ale może to błąd.. Zamówiłem nowy Mann i spróbuję podmienić, jeśli nie pomoże i tak się nie zmarnuje :-)

Wężyki sprawdzałem już 3 razy, są na pewno szczelne, rok temu wymieniłem wszystkie na silikonowe.

Turbinę robiłem u mechanika z forum Leona, Vag-serwis w Ząbkach. Ponad 10 lat zajmuje się tymi silnikami, więc zakładam, że wie jak wyregulować gruszkę. Chyba zrobię tak jak mówisz, zwrócę się po prostu do niego. Spróbuję tylko najpierw z tym filtrem powietrza i podmienię N75 na N18, bo mam w domu nieużywany.

Zastanawiają mnie jeszcze 2 rzeczy:

Czy pojawienie się po 2 miesiącach od regeneracji przeładowania w dolnym zakresie obrotów świadczy o zasyfieniu zmiennej geometrii, czy niekoniecznie?

Czy niedoładowanie przy wyższych obrotach może być z winy samej turbiny, czy to raczej wina osprzętu jak N75, przepływka itd? Może to faktycznie coś z map sensorem, w sumie nie wiem czy ktoś kiedyś przy nim nie dłubał. Da się go sprawdzić Vagiem?

Przepraszam za tyle pytań, w miarę możliwości chciałbym sam się z problemem uporać :-) jeśli nie da rady, zawożę auto do mechanika.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Przepływomierz wydaje się być OK, choć ja nie jestem zwolennikiem kupowania na allegro takich rzeczy - sporo podróbek jest. Numery się zgadzają.

Jak masz silikonowe wężyki to raczej bankowo szczelne będą ;) Przeładowanie może być spowodowane zacinającymi się łopatkami czy też zaworem N75. Map sensor rzadko pada, ale też warto byłoby podmienić go z innego auta i zrobić logi. Nadal jednak nie odpowiedziałeś gdzie gruszkę kupowałeś ?

Map sensor możesz sprawdzić VAGiem jedynie na zasadzie porównania ciśnienia atmosferycznego z tym jakie wskazuje sam map sensor, w grupie nr 10 możesz to sprawdzić. Dopuszczalna tolerancja wynosi +/- 30mbar. Jeżeli będzie większa różnica to należy na biegu jałowym odpiąć map sensor od wtyczki i obserwować czy wartość w polu nr 3 spadnie na krótko do jakichś 400mbar i z powrotem wzrośnie do wartości z pola nr 2. Jak nie wzrośnie to map sensor do wymiany lub coś nie tak z wtyczką.

Bardziej mnie ta przepływka martwi u Ciebie, bo u siebie mam ten sam silnik i mam lepsze wartości niż Twoje. Przepływka ma to do siebie jednak, że jest uzależniona od N75, gruszki itp. pod względem wskazań.
w
werni
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: werni »

Kupiłem przez allegro, ale odebrałem osobiście - to całkiem spora hurtownia motoryzacyjna, więc ufam że nie sprzedają podróbek :-)

Map sensor wygląda na to że jest sprawny, jak robiłem 19 marca loga 010 pokazywał 979-989 mbar, a ciśnienie tego dnia wynosiło +-986 hPa.

Gruszki nie kupowałem, była chyba od razu z tą regenerowaną turbiną. Wygląda na nową, nie ma na niej żadnej rdzy, wręcz błyszczy na srebrno :-) ustawiał ją ten mechanik, co wymieniał turbo, krótko potem zlogowałem auto:
http://vaglog.pl/log-011_eAXZXm.html

Z tym przeładowaniem jest dziwna sprawa - jak robiłem logi na starej przepływce w marcu, to nie występowało (co widać powyżej), teraz nagle jest. Ciężko mi uwierzyć, żeby łopatki się zapiekły tak szybko, przejechałem 2 tys. kilometrów, z czego większość na trasie bez zamulania :-|

Dziś wymienię filtr powietrza, podmienię N75 na N18 i postaram się zlogować auto, zobaczymy czy będzie jakaś poprawa. Wystarczy że zrobię logi grup 8 i 11, czy przydałyby się jeszcze inne? Dzięki! :-)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Zrób logi grupy 003 z 008 i osobno 011 zarówno na 3 jak i 4 biegu. Masz jeszcze starą przepływkę ?

Pytanie co to za gruszka była z tym turbo, spotkałem się z opinią, że totalne chinole ciężko ustawić, bo mają zbyt mocną sprężynę.
ODPOWIEDZ