Nie chodziło mi o wyłapywanie tylko osadzanie się sadzy. U kolegi w Vectrze C wypalanie wyglądało podobnie jak tu
https://www.youtube.com/watch?v=-IXkcOs2-nono może trochę więcej dymu i gryzący zapach, ale jeździł na krótkich odcinkach. Może wypalanie zależy też od sposobu użytkowania auta. Jak ktoś jeździ po mieście i na niskich obrotach "bo diesel tak lubi"
to to wypalanie jest bardziej dymiące, bo więcej się tego osadzi. Mimo wszystko chciałbym zobaczyć taki test jak wyżej opisałem. Jak wiadomo w jakich się warunkach robi test, więc one też nie są tak miarodajne. Auto trochę inaczej się zachowuje na biegu jałowym, a inaczej pod obciążeniem.
Napisałeś, że DPF zamienia na dwutlenek węgle, który podobno jest szkodliwy. Również dwutlenek węgla jest podawany w danych katalogowych i np:
1.9TDI VP 110KM ma 135g/km
1.9TDI PD 130KM ma 140g/km
1.9TDI PD 150KM ma 145g/km
1.9TDI PD 105KM ma 135g/km
2.0TDI PD 140KM ma 148g/km
2.0TDI CR 140KM ma 134g/km
2.0FSI PB 150KM ma 166g/km
1.8TFSI PB 160KM ma 176g/km
1.4TFSI PB 125KM ma 149g/km
Wiadomo, że większa moc/pojemność to więcej spalin, ale jak widać benzyniak pod tym względem nie wypada lepiej. Oczywiście są również inne szkodliwe jak np. tlenki azotu, ale tego akurat nie podają. Wszystko jest pod normą EURO.