[ALL] Klimatyzacja

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Klimatyzacja

Post autor: vwir »

Jedź do gości od klimy i sprawdzą, ewentualnie dadzą czynnik z kontrastem i wtedy ładnie będzie widać wycieki.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Klimatyzacja

Post autor: Roxon40 »

Prawdopodobnie mam problem ze sprężarką klimy. Wczoraj jeździłem na klimie. Zgasiłem auto i poszedłem do sklepu. Po powrocie odpalam auto a tu się spod maski wydobywa dym. No więc zgasiłem maska w górę ale nic nie widać, nic nie śmierdzi. Jakoś dojechałem do domu. Wieczorem poszedłem do auta odpaliłem i nic się nie działo. Zacząłem załączać klimę i słyszę "cyk" wiatraki się włączają i chłodzi. Wyłączam klimę słyszę "cyk" wiatraki nie działają. Myślę więc to chyba jest wszystko ok. Ale po kilku próbach zauważyłem że czy przy włączaniu klimy czy przy wyłączaniu nie zawsze słychać cyk. Obserwując przy tym skoki napięcia, nie były jakieś wielkie, ale dwa razy zdarzyło się, że przy włączaniu klimy napięcie spadło do 11V z 13,8 V. Mam wrażenie że ta sprężarka się zawiesza? Jest takie coś możliwe ?

Na razie jeżdżę bez klimy bo jest mi potrzebne auto.

EDIT:
Problem z klimą zatacza większy krąg. Teraz po włączeniu klimy załącza się sprężarka ale nie załączają się wentylatory. Dodatkowo w aucie słychać syczenie jakby w rurach ale nie widzę żeby coś leciało. Czynnik jeszcze jest i gaz też. Wentylatory sprawne bo testowane VAG.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

Re: [ALL] Klimatyzacja

Post autor: haszczu »

Zapewne patrzyłeś na bezpiecznik przy akumulatorze. U mnie syczalo jak miałem niecałe 300g odczynniki

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Re: [ALL] Klimatyzacja

Post autor: Roxon40 »

Tak. To sprawdzone bo wentylatory dzialają. No nic podjadę gdzieś gdzie naprawiają klimę i niech sprawdzą.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: vwir »

Podejrzewam, że mimo wszystko wentylatory leżą i kwiczą. I stąd poszedł dym. Działają obydwa biegi?
W normalnych warunkach spadki napięć nie są spowodowane załączającą się sprężarką klimy (ona bierze malutko prądu, tyle co elektromagnes sprzęgła). Są one spowodowane załączającymi się wentylatorami. Wentylatory mają 2 biegi, więc pewnie jeden bieg działa a drugi nie. Ewentualnie sterownik wentylatorów pod akumulatorem, ale on raczej nie puściłby dymu.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Re: [ALL] Klimatyzacja

Post autor: Roxon40 »

Dym to tam najmniejszy problem bo pojawił się raz. Mimo tego później klima zadziałała. Wiatraki działają tak jak powinny auto osiąga temeraturę załączają się i wyłączają. Są sprawne oba. Nie załączają się jedynie jak włączę klimę. Ogólnie to wygląda tak że sprężarka się załącza coś syczy w okolicach nagrzewnicy i to wszystko po za tym ni się nie dzieje. Najgorsze jest to że VAG błędów nie pojazuje.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: vwir »

To nie chodzi o to czy działają obydwa wiatraki, tylko czy działają obydwa biegi.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Sony »

Roxon40 pisze:Nie załączają się jedynie jak włączę klimę

A powinny się załączać właśnie po uruchomieniu klimy.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Re: [ALL] Klimatyzacja

Post autor: Roxon40 »

To to wiem że powinny ale nie wiem dlaczego się nie załączają? Jakby VAG coś pokazał to wiedziałbym gdzie szukać. Na pewno będę musiał wymienić przewód dolny co idzie do chłodnicy klimy bo widzę że jest spocony.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: DzieX »

Sprawdź wentylatory na krótko.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
ODPOWIEDZ