Prawdopodobnie mam problem ze sprężarką klimy. Wczoraj jeździłem na klimie. Zgasiłem auto i poszedłem do sklepu. Po powrocie odpalam auto a tu się spod maski wydobywa dym. No więc zgasiłem maska w górę ale nic nie widać, nic nie śmierdzi. Jakoś dojechałem do domu. Wieczorem poszedłem do auta odpaliłem i nic się nie działo. Zacząłem załączać klimę i słyszę "cyk" wiatraki się włączają i chłodzi. Wyłączam klimę słyszę "cyk" wiatraki nie działają. Myślę więc to chyba jest wszystko ok. Ale po kilku próbach zauważyłem że czy przy włączaniu klimy czy przy wyłączaniu nie zawsze słychać cyk. Obserwując przy tym skoki napięcia, nie były jakieś wielkie, ale dwa razy zdarzyło się, że przy włączaniu klimy napięcie spadło do 11V z 13,8 V. Mam wrażenie że ta sprężarka się zawiesza? Jest takie coś możliwe ?
Na razie jeżdżę bez klimy bo jest mi potrzebne auto.
EDIT: Problem z klimą zatacza większy krąg. Teraz po włączeniu klimy załącza się sprężarka ale nie załączają się wentylatory. Dodatkowo w aucie słychać syczenie jakby w rurach ale nie widzę żeby coś leciało. Czynnik jeszcze jest i gaz też. Wentylatory sprawne bo testowane VAG.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Tak. To sprawdzone bo wentylatory dzialają. No nic podjadę gdzieś gdzie naprawiają klimę i niech sprawdzą.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Podejrzewam, że mimo wszystko wentylatory leżą i kwiczą. I stąd poszedł dym. Działają obydwa biegi? W normalnych warunkach spadki napięć nie są spowodowane załączającą się sprężarką klimy (ona bierze malutko prądu, tyle co elektromagnes sprzęgła). Są one spowodowane załączającymi się wentylatorami. Wentylatory mają 2 biegi, więc pewnie jeden bieg działa a drugi nie. Ewentualnie sterownik wentylatorów pod akumulatorem, ale on raczej nie puściłby dymu.
Dym to tam najmniejszy problem bo pojawił się raz. Mimo tego później klima zadziałała. Wiatraki działają tak jak powinny auto osiąga temeraturę załączają się i wyłączają. Są sprawne oba. Nie załączają się jedynie jak włączę klimę. Ogólnie to wygląda tak że sprężarka się załącza coś syczy w okolicach nagrzewnicy i to wszystko po za tym ni się nie dzieje. Najgorsze jest to że VAG błędów nie pojazuje.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
To to wiem że powinny ale nie wiem dlaczego się nie załączają? Jakby VAG coś pokazał to wiedziałbym gdzie szukać. Na pewno będę musiał wymienić przewód dolny co idzie do chłodnicy klimy bo widzę że jest spocony.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb