[1M] Benzyna chodzi jak diesel

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[1M] Benzyna chodzi jak diesel

Post autor: Radziu »

witam panowie
ostatnio mam taki przypadek, że silnik benzynowy zaczyna chodzic jak diesel, do tego do 2000 obrotow wydaje dziwny odglos jak swiszczaca turbina, tylko zamiast swistu jest taki bardziej syk, jak powietrze. spalanie w normie, moc w normie, plynow nie ubywa. mechanicy rozkladaja rece, jeden polecil wymienic rozrzad, ze byc moze to napinacz paska rozrzadu, ale mam rozrzad po wymianie w ASO 50 tys. km temu. juz by padl?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Benzyna chodzi jak diesel

Post autor: irocket »

Może gdzieś lewe powietrze łapie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Benzyna chodzi jak diesel

Post autor: Radziu »

czy objawy, które opisałem na to wskazują?
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

Re: Benzyna chodzi jak diesel

Post autor: Danielek. »

Radziu pisze:czy objawy, które opisałem na to wskazują?

Bardzo możliwe że gdzieś jest nie szczelność.

Radziu pisze:rozrzad po wymianie w ASO 50 tys. km temu


Powoli szykuj się na jego wymianę,ja w wymieniam co 60 tys km.
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[1M] Benzyna chodzi jak diesel

Post autor: Radziu »

czy mogą to być hydrauliczne regulatory luzu zaworowego? takie coś mi mechanik powiedział.

EDIT:
rozebrałem obudowę rozrządu, to cykanie/stukanie które jest stałe i mija gdy przekrocze 1500 obrotów idzie gdzies z góry silnika, natomiast metaliczny dźwięk, który wcześniej brzmiał jak syczenie powietrza to stukający "dzyndzelek" od regulatora napięcia paska rozrządu, który stuka o blok silnika przy dodawaniu gazu w przedziale 850-1500 obrotów. czyli rozrząd do wymiany na bank. tylko czy to "chodzenie jak diesel" może być też od tego? czy to faktycznie mogą być te regulatory zaworów?

filmik
https://youtu.be/YW40W2NZoYY


po wymianie rozrządu wszystko wróciło do normy :)
ODPOWIEDZ