[1L] Mocne wibracje na jałowych i podczas cofania.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
c
carlosg
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 07 lut 2016, 19:56
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9D
Lokalizacja: iława

[1L] Mocne wibracje na jałowych i podczas cofania.

Post autor: carlosg »

Witam.
Posiadam Seata Toledo 1L 94r 1.9D. Otóż od samego początku jak dostałem to auto miałem problem z wibracjami podczas cofania i ruszania ze sprzęgła.
Od niedawna wibracje wzmocniły się także na jałowych obrotach i od tamtego momentu podczas mocniejszego dodania lub puszenia gazu słychać takie stuknięcie i czuć szarpnięcie. Na samym początku zmieniłem przednia poduszkę bo była pęknięta przy tej metalowej "podkładce". Niestety wibracje trochę się zwiększyły. Nowa poduszka to Febi i ma identyczną twardość wg mnie. Zmieniłem wczoraj poduszkę skrzyni, bez zmian. Zmieniłem dziś też poduszkę za silnikiem od strony pasażera bez zmian. Nadal jak dodam mocniej gazu lub puszczę czuć to szarpnięcie i słychać stuknięcie. Jeżeli chodzi o obroty jałowe to podniosłem je troszkę i wibracje są troszkę mniejsze, lecz nadal jak wrzucę wsteczny to telepie jak starym traktorem. Tak sobie pomyślałem, że skoro wibracje zwiększyły się nieco po wymianie przedniej poduszki obejrzałem dokładnie to miejsce. Zauważyłem, że poduszka ta zamocowana jest na belce, a ta belka patrząc od spodu też ma jakieś swoje gumowe poduszki. Wydaje mi się, że to jest to: http://allegro.pl/poduszka-silnika-seat ... 30738.html
Ogólnie te moje nie wyglądają na popękane. Myślałem, żeby to dokręcić, ale czy w środku nie ma czasem żadnej tuleji dystansowej albo coś podobnego i trzeba je po prostu wymienić?
Wszystkie łapy są w dobrym stanie nic nie popękane. Czy pozostaje coś jeszcze jak te poduszki tej belki? Czy gdzieś jeszcze na łączeniu silnika z budą znajdują się jakieś gumowe elementy? Bo skoro stuka mi podczas dodania lub zdjęcia nogi z gazu to znaczy, że gdzieś jest luz i dlatego mi też tak trzęsie nim.
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Lokalizacja: Radom

[1L] Mocne wibracje na jałowych i podczas cofania.

Post autor: szymlis »

ALe po co kolejny temat przecież masz już o tych poduszkach całą dyskusję...
c
carlosg
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 07 lut 2016, 19:56
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9D
Lokalizacja: iława

[1L] Mocne wibracje na jałowych i podczas cofania.

Post autor: carlosg »

Bo się okazało, że to nie poduszki ;) Te na belce są ok. Wina leży po stronie silnika. Mimo tego, że poduszki nowe to i tak silnik się trzęsie. Nie wiem co może być nie tak. Może wtryskiwacze przytkane? Przy okzacji, jak się reguluje obroty w 1.9D? Bo ja wyciagnąłem taką metalową zawleczkę z linki, pociągnąłem ją i ząłożyłem dalej, ale nie wiem czy to prawidłowy sposób.
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Lokalizacja: Radom

[1L] Mocne wibracje na jałowych i podczas cofania.

Post autor: szymlis »

Linka powinna być założona tak żeby miała kawałeczek luzu. Regulujesz (przynajmniej w moim 1.6 benzynie) na przepustnicy, podejrzewam że u ciebie jest podobnie. Na pewno nie regulujesz obrotów linką.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L] Mocne wibracje na jałowych i podczas cofania.

Post autor: irocket »

W 1.9D na pompie jest regulacja. I chyba nie linką, tylko "ogranicznikiem", do którego dobija linka
Obrazek
c
carlosg
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 07 lut 2016, 19:56
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9D
Lokalizacja: iława

[1L] Mocne wibracje na jałowych i podczas cofania.

Post autor: carlosg »

Mówisz o takich dwóch poziomo zamontowanych śrubach? Bo jeżeli tak, to próbowałem tym ale chyba zapieczone.
Przy okazji, wiecie gdzie dokręca się kolumnę kierownicy? Bo to ona najbardziej drga a zauważyłem że jak mocniej zlapię i pociągnę w górę-dól to się rusza, czy może tak ma być?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L] Mocne wibracje na jałowych i podczas cofania.

Post autor: irocket »

Co do kolumny, odsuń siedzenie, wejdź pod kierownicę i dokręć. A co do pompy, to przy 1.9D jest chyba podobnie jak tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1103266
Obrazek
c
carlosg
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 07 lut 2016, 19:56
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9D
Lokalizacja: iława

[1L] Mocne wibracje na jałowych i podczas cofania.

Post autor: carlosg »

Ok dzięki. Co do tego stuku to podejrzewam, że jest luz na przegubie, ale te wibracje muszę usunąć bo doprowadzają do szału. Podejrzewam, że popełniłem błąd. Dokręciłem poduszki mocno jak się dało i może są śćiśnięte a tulejka z gwintem jest właśnie w środku poduszki, jeżeli chodzi o poduchę skrzyni i tą z przodu. Wiecie może z jakim momentem trzeba je dokręcić? Czy może lekko na wyczucie?
Bo jeżeli chodzi o mocowanie metalowej podstawki do ramy, to chyba logiczne, że tam trzeba mocno dosyć, żeby się trzymało, nie?

EDIT 19:24
Znalazlem przyczyne wibracji. Tak jak pisalem w innym temacie zauwazylem, ze po zmianie przedniej poduszki zwiekszyly mi sie wibracje. Wsadzilem stara oryginalna dokrecilem wszystkie na wlaczonym silniku i pozbylem sie wibracji :) Troszke nadal sie trzesie, ale to w koncu stary diesel. Musze tylko pozbyc sie tego stuku podczas dodania i puszczenia gazu, i wibracji na wstecznym. Czy to moze byc wina przegubu? Zauwazylem, ze po prawej stronie cos stuka po dziurach, a zawieszenie mam w dobrym stanie, bylo sprawdzane przed ustawieniem geometrii
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Mocne wibracje na jałowych i podczas cofania.

Post autor: remiq »

Sprzwdź przeguby, górne poduszki amortyzatora i jeśli to będzie ok (górnych poduszek nie sprawdzają na stacji diagnostycznej), to daj skrzynię do sprawdzenia czy się dyfer nie sypie. Ale moim zdaniem to od zawieszenia, albo przegubów. Auto nie pływa po drodze?
Mój ma wibracje, że plomby wypadają, ale to przez rozciągnięty pasek rozrządu (zabieram się za wymianę od 8tys. km) i przez to przestawiony wtrysk.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
c
carlosg
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 07 lut 2016, 19:56
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9D
Lokalizacja: iława

[1L] Mocne wibracje na jałowych i podczas cofania.

Post autor: carlosg »

A jeszcze chciałem zapytać czy zabrudzone wtryskiwacze, bądź rozregulowane zawory mogą być przyczyną wibracji?
Wtryskiwacze bym wyczyścił niedługo środkiem Liqui Moly, ale co z zaworami mogą mieć wpływ?
Mój wujek mówi, że zawory nie mają się nic do trzęsienia, ale mi się wydaje, że jak zawory są rozregulowane to przecież silnik nie pracuje tak jak trzeba i mogą, choć może i się mylę. Trudno jest samemu wyregulować w Toledo?
Dodam, że jak silnik się rozgrzeje to wibracje są dużo mniejsze.
ODPOWIEDZ