[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Roxon40 »

Cóż. Zacząłbym od wymieniena świecy której nie możesz odkręcić. Jeśli nie dasz rady jedź do mechanika i niech on się martwi o jej wymianę. Wymieniłeś 3 a może być tak, że ta co jej nie wymieniłeś będzie uszkodzona i problemy z odpalaniem nadal pozostaną.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
m
martimer
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 27 sty 2011, 15:01
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI AHF
Lokalizacja: Zalasewo

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: martimer »

I tu jest problem. Mechanika nie mam pod ręką tylko jakies 3 km od domu. Nie mam jak scholować auta. Ogólnie jedno wielkie g...o. Mam już dość tego auta powoli.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3224
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: DzieX »

Roxon40 pisze: Zacząłbym od wymieniena świecy której nie możesz odkręcić.

A ja nie. Z powodzeniem przy tych temperaturach powinien odpalić na trzech świecach.

martimer pisze:coraz częściej nad sprzedaniem auta niż ciągłym ładowaniu w niego. Może ma ie jeszcze jakieś pomysły?

Zależy o jakie pomysły pytasz, bo zawsze go możesz skasować :P
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

martimer pisze:Vaga ogarnę jutro bo mam lapka na 64 bitach a tu Vag nie pojdzie

http://chomikuj.pl/Sony87/Grupa+VAG - pod tym linkiem znajdziesz program VCDS Lite 1.2
Pod Win64 działczy. Wyłącz tylko antywira na czas instalacji.

Skoro bezpieczniki sprawdziłeś i bankowo są sprawne to pytanie czy zerknąłeś na przekaźnik 109 ? Jak jest padnięty to auta nie odpalisz ;)
m
martimer
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 27 sty 2011, 15:01
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI AHF
Lokalizacja: Zalasewo

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: martimer »

Ogarnąłem kompa od kumpla i poszedłem sprawdzić błędy. I tak:

2 Faults Found:
17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus
P1161 - 35-00 - -
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -

oraz

01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Pierwsze dwa związane z G72. Pewnie nie dopięty albo w ogóle odpięty. Lub też uszkodzony. Trzeci to błąd w komunikacji z tym czujnikiem. Nie sprawdziłem czujnika bo jest już ciemno, poza tym chciałem sprawdzić czy odpali po nagrzaniu świec trzy razy i... zagadał bez problemu. Nie wiem na ile to przez trzykrotne grzanie świec czy sam z siebie ale zadzwoniłem po starszego syna, dostał kompa na kolana i w drogę. Zrobiliśmy logi dynamiczne grup 001, 003, 008, 010 i 011 oraz statyczne 001 i 004. Wrzucę później, teraz czas dla dzieci...
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: [1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

martimer pisze:Próbowałem nawet autostartem ale gdy tylko silnik łapał od razu gasł. Tak jakby coś go tłumiło, dusiło. Przy każdej próbie odpalenia strasznie trzęsie silnikiem.

No przecież to typowy objaw zawieszającej się klapy gaszącej. Gdy nie chciał odpalić to próbowałeś poruszać gruszką od klapy gaszącej, czy nie jest zawieszona?
Z
Znany
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2015, 12:30
Auto: Seat Toledo II
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Warszawa

[1M] Nie pali, kopci

Post autor: Znany »

Hej,

Mam nadzieję że nie zostanę zrugany ale sprawa jest dość "gardłowa" :oops:
W moim Toledo II 1.9 TDI AHF - występuje dość nie ciekawy problem.

Mianowicie:
1. Autko parę dni jeździ OK
2. Po około 3 dniach zaczyna delikatnie falować 900-1000obr
3. Nagle obroty wariują i po odpaleniu skacze do ponad 1,5k obr co skutkuje dodatkowo czarnym dymem
4. W końcu autko w ogóle nie odpala.
Po jakimś czasie uda się je odpalić ale albo jest początek historii albo od razu zaczynamy od pkt 3 :-(

W ten weekend została wymieniona pompa wtrysków (oczywiście na używaną) gdyż błędy w kompie wskazywały na problemy z nią + wymieniono całkowicie rozrząd wraz z pompą wody (i tak było do zrobienia) - oczywiście po wymianie zostały zrobione testy VAGiem i przejażdżkowe = wszystko w porządku więc w sobotę odebrałem autko od mechanika.

Dziś temat powrócił i nowy zestaw błędów: :572:
17762 Czujnik pozycji regulatora ilości paliwa > przewody, pompa paliwa
17971 nastawnik ilości paliwa - niska wartość odcięcia > regulator
17571 Czujnik temperatury paliwa - zwarcie do plusa, otwarty obwód

Podejrzenie jest na jakiś pin / kabel / wtyczkę pomiędzy kompem a pompą paliwa - i tu pytanie do Szanownej Świty z owego forum - czy może ktokolwiek z Was spotkał się z tematem podobnym i mógłby spróbować naprowadzić gdzie szukać problemu?

Napomknę że autko jest mi na czwartek niezbędne z racji konieczności poobjeżdżania rodziny i rozdania zaproszeń na ślub - bez niego nie będzie to zbyt możliwe :567:
Z tego co zerknąłem na internetach to dobrze jest się zainteresować:
1. Wtyczką pompy paliwa
2. Nastawnikiem
Aczkolwiek to tylko takie gdybanie na podstawie prostego tłumaczenia z ENG na PL.

Prosiłbym o pomoc - może ktoś będzie w stanie coś podrzucić :)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Nastawnik też wymieniony, czy został ze starej pompy? Nowa pompa na 100% sprawna?
Ja bym jeszcze obejrzał wtyczkę przy komputerze.
Z
Znany
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2015, 12:30
Auto: Seat Toledo II
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Warszawa

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Znany »

vwir, dzięki za zainteresowanie się tematem.
Pompa podobnież 100% sprawna (30dni gwarancji jak coś) - jeśli nastawnika nie było z nową (nie znam się na tyle) - to pewnie został przerzucony z mojej starej.
Możesz proszę coś więcej powiedzieć o wtyczce przy komputerze? Gdzie jest, jak ją znaleźć? :)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Może nastawnik leży i kwiczy. Komputer masz w podszybiu. Musisz zdemontować wycieraczki i plastiki podszybia.
ODPOWIEDZ