vwir a co sądzisz o moim przypadku. Jak kupiłem auto miałem termostat Vernet, później kupiłem Wahler>Mahle i bez zmian. Przy pierwszej wymianie zauważyłem, że mam ułamane te ząbki w króćcu, które chyba służyły do trzymania termostatu.
U mnie jak u kolegi
adrian2901 przy temp. płynu ok. 70*C jest ciepły ten kawałek, który zaznaczyłem na żółto na poniższym zdjęciu. Dalej idąc w stronę chłodnicy wąż jest zimny, tak samo chłodnica. Waż idący od króćca z czujnikiem do chłodnicy jest gorący. Czerwony strzałkami zaznaczyłem kierunek przepływu płynu i jeżeli było by odwrotnie to można by wnioskować, że termostat puszcza. W tym wypadku płyn jest napychany w stronę termostatu więc jak termostat trzyma to w tym miejscu może być cieplejsze ze względu na przenoszenie ciepła. Nie wiem czy dobrze rozkminiam, ale jak coś to poproszę o sprostowanie.
U mnie po wyjechaniu z garażu ok. 15*C i przy temp. otoczenia ok. 0*C potrzebuję przejechać ok. 4-4,5km, aby wskazówka drgnęła. pełne rozgrzanie auta osiągam przy ok. 6km. Oczywiście ogrzewanie ustawione na LOW i wyłączone. Sprawdzałem jak się zachowa po włączeniu ogrzewania przy temp. płynu 70*C to już wskazówka przestaje się podnosić, ale nie opada.
Sprawdziłem czujnik vagiem i u mnie wygląda to tak:
1) Po nocy temp. otoczenia ok. 15*C
Wskazania ze sterownika silnika
Wskazania z licznika
2) Po jeździe (krótki odcinek miałem i nie zagrzałem do końca)
Wskazówka w miejscu jak zaznaczyłem niebieską linią
Wskazania ze sterownika silnika
Wskazania z licznika