exodus pisze:Sony pisze:exodus, na to by wychodziło
Czyli akumulator oryginalny, no i jeśli faktycznie to ta data to musi już aku na emeryturę odejść
No właśnie dzisiaj przeszedł na zasłużoną emeryturę. Facet jak go wyciągał powiedział "złoty akumulator"
Widać było, że korki odkręcane, więc woda dolewana, ładowany może. Stąd ta żywotność zapewne.
Kupiłem
Forse 74ah/720A. Takie same pieniądze jak Centra Plus, Bosh s4 czy Varta Blue. I mam nadzieję dłużej od tych "firmowych" posłuży, może właśnie te wspomniane pięć lat? Opinie ma dobre. Wiadomo, że sam na temat tego aku będę mógł się wypowiedzieć za jakieś trzy lata.
I dwa lata po zakupie musiałem go podładować.. Najpierw w listopadzie córka zostawiła zapalone lampki nad drzwiami z tyłu, nie mogłem z tymi lampami odpalić. Musiałem je zgasić, by odpalił
Wczoraj po dniu postoju, podjechaniu 1,5 kilometra w jedną i drugą stronę następnego dnia nie odpalił. Czułem wcześniej, że nie jest w najlepszej kondycji sugerując się czasem zapalona kontrolką abs w czasie odpalania. Jeżdżę jakieś 12/15 tys. kilometrów w roku. Poprzedni fabryczny akumulator po dwóch tygodniach stania w mrozy -15 stopni pod chmurką zapalał (byłem w delegacji) a ten po dwóch dniach się zesr..
Reasumując, szukałem alternatywy dla boshów, centry itd. Po dwóch latach użytkowania raczej Forse nie polecam. Tym bardziej, że dwie ostatnie zimy wcale mroźne nie były. Poprzedni odpalał na spalonych wszystkich świecach przy konkretnych mrozach po siedmiu długich kręceniach a ten pewnie przy pierwszym by poległ.
Zobaczymy ile jeszcze mi posłuży. Dam znać w tym temacie.
Następnym razem kupię sobie jakiś tańszy polski za dwie stówy.