[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: haszczu »

Panowie dziwna przypadłość w moim Tolku.
2 tyg temu wymieniłem czujnik temperatury cieczy. Wczoraj wywaliło mi płyn właśnie przez czujnik. Oring nowy, spinka również. Zastanawiam się czy nie założyć go na 2 oringach.
Miał ktoś podobną przypadłość?
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: vwir »

Gdy tak miałem to okazało się, że uszkodziłem gniazdo czujnika przy jego wsadzaniu i spinka trzymała tylko z jednej strony. Wymieniłem króciec w którym jest gniazdo i po problemie. Dwóch oringów tam raczej nie upchniesz. Gdy jest nowy to jeden wchodzi ciasno.
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

Re: [1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: haszczu »

Patrzyłem i niby spinka trzyma ale cały czujnik luźno lata na boki

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
n
norbuss
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 16 kwie 2014, 10:44
Auto: Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Karczew

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: norbuss »

WItam

W moim tolku tez ubylo nagle plynu. Tydzien temu jescze ok, wczoraj mocno ponizej minimum no i kontrolka miga i pyka. Uzupelnilem plyn i chcac dolac oleju silnikowego zauwazylem maslo. Poziom oleju ciagle ten sam.

Coz to wszystko moze znaczyc?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

Re: [1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Bartek26 »

może oznaczać walniętą uszczelkę pod głowicą ... sprawdz jeszcze czy nie ma wycieków ... jeśli nie ma a płynu dalej bedzie ubywać to UPG do roboty .

UPG- uszczelka pod głowicą
Skill.... You can't buy it ....
n
norbuss
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 16 kwie 2014, 10:44
Auto: Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Karczew

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: norbuss »

Witam

Plyn ubywa. Nie zauwazam zadnych wyciekow. Wymienilem termostat, zalalem nowy plyn, pojezdzilem szybciej i bum cos malo. Mam maslo pod korkiem. Dodam ze robie b. male dystanse i mam LPG. Samochod nie kopci, olej bierze normalnie. Nie widac plynu w wyrownawczym i na odwrot. Sytuacja od tygodnia. Od roku natomiast w aucie grzeje jak jade, na swiatlach dmucha zimnym. Czy jedno z drugim sie laczy? CZy to oznacza UPG? Samochdo zbiera sie normalnie.

EDIT:
Dodam jeszcze, ze po przejazdzce samochodem, poziom plynu ponizej minimum, gdy odkrece korek; stan sie podnosi.
Any ideas?
j
janek111
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Brzeg

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: janek111 »

Witam

Około 5 miesięcy temu miałem robioną uszczelkę pod głowicą (wszystko związane z tym uszczelka , planowanie regulacja zaworów, płyny paski śruby itp)
I stało się to znów tylko gorzej jak poprzednio , wywalało mi olej do płynu chłodzącego , w zbiorniczku pełno piany po czasie stracił moc fatalnie już chodził silnik , a co najdziwniejsze miałem dziwne trzeszczenie w silniku jakby blacha o blachę , myślałem bardziej ze to osłona czy coś innego , ale z dnia na dzień coraz bardziej trzeszczało i na każdym biegu na niższych obrotach oczywiście auto oddałem z powrotem gdzie robiłem , ale cały czas chodzi mi po głowie co się mogło stać i dlaczego po takim krótkim czasie mam znów do remontu UPG , od tamtego momentu nikt nie grzebał w silniku , ani silnika nie przegrzałem , ale po remoncie musiałem dolać 1l oleju do teraz .
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: vwir »

Bez rozebrania silnika to ciężko cokolwiek powiedzieć. Generalnie mogli zostawić syf ze starej uszczelki w kanałach olejowych i tenże syf mógł zatkać przewody olejowe i pozacierały się panewki. Popychacze miałeś wymieniane? Mogli założyć starego typu. Pasują i da się je założyć, ale szybko padną. Ale to wszystko tylko gdybanie.
j
janek111
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Brzeg

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: janek111 »

Popychacze nie miałem wymieniane , ale to się zaczęło wszystko od momentu trzeszczenia w silniku czyli jakiś tydzień może mniej od momentu , jakby coś było poluzowne i trzeszczało i z dnia na dzień coraz gorsze objawy i coraz dłuższy hałas trzeszczenia , na początku olej w układzie chłodzenia , za dwa dni spadek mocy i pewnie , kolejne dwa dni to by woda w oleju była i wszystko to sie stało w niecały tydzień czasu od trzeszczenia.
B
Bambusek
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 15 lut 2012, 11:33

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Bambusek »

Witam,
Problem taki jak w temacie.
Po 2ch tygodniach postoju w Tolku ubyło plynu (pusty zbiorniczek) i przybyło oleju - pierwsza mysl - uszczelka pod głowica. Auto laduje u mechanika. Wstepne oględziny uszczelka wszystko ok - robil test na obecnosc spalkn plynem reakcyjnym. Zbyt pochopnie nie widzi mi sie otwierać silnik.
Co moze byc jeszcze przyczyna ubytku plynu i pojawienia sie go w oleju?! Wymiennik ciepla?! Autem można jezdzic czy lepiej nie ryzykowac?
Pacjent: 1M, 1.9 TDI ASV
ODPOWIEDZ