maso01 pisze:Jestem po wizycie u mechanika i był przerwany wąż przy IC (już powietrze nie świszcze i auto się ładnie zbiera), ALE powrócił problem z rozłączaniem turbiny przy większych prędkościach (około 140km/h). Podsumowując sądzę że problemy z turbina są spowodowane słabą wydajnością IC, auto się przegrzewa i rozłącza turbinę. Przy dziurawym wężu dostawał dodatkowe powietrze i turbina ciągnęła do samego końca. Co sądzicie o mojej teorii? Jakieś inne sugestie ? Z góry dzięki, pozdrawiam.
Dodam jeszcze że auto ma podniesioną moc do około 140 km
Ciekawa teoria dla silnika atmosferycznego, ale niestety nieprawdziwa dla silnika doładowanego W silniku doładowanym masz nadciśnienie w dolocie. Więc dziura w dolocie powoduje uciekanie powietrza. Wydajność IC nie ma nic do rzeczy - tolek nie rozłącza turbiny na podstawie temperatury w dolocie. Zrób logi dynamiczne, ale wszystko wskazuje na to, że łopatki turbiny się przycinają i turbina pompuje za dużo powietrza. Sterownik wtedy przycina turbinę, żeby nie rozwalić silnika. Sprawdź ręką, czy kierownice przy turbinie lekko pracują w całym zakresie (poruszaj sztangą gruszki).