[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

maso01 pisze:Jestem po wizycie u mechanika i był przerwany wąż przy IC (już powietrze nie świszcze i auto się ładnie zbiera), ALE powrócił problem z rozłączaniem turbiny przy większych prędkościach (około 140km/h). Podsumowując sądzę że problemy z turbina są spowodowane słabą wydajnością IC, auto się przegrzewa i rozłącza turbinę. Przy dziurawym wężu dostawał dodatkowe powietrze i turbina ciągnęła do samego końca. Co sądzicie o mojej teorii? Jakieś inne sugestie ? Z góry dzięki, pozdrawiam.

Dodam jeszcze że auto ma podniesioną moc do około 140 km


Ciekawa teoria dla silnika atmosferycznego, ale niestety nieprawdziwa dla silnika doładowanego ;) W silniku doładowanym masz nadciśnienie w dolocie. Więc dziura w dolocie powoduje uciekanie powietrza. Wydajność IC nie ma nic do rzeczy - tolek nie rozłącza turbiny na podstawie temperatury w dolocie. Zrób logi dynamiczne, ale wszystko wskazuje na to, że łopatki turbiny się przycinają i turbina pompuje za dużo powietrza. Sterownik wtedy przycina turbinę, żeby nie rozwalić silnika. Sprawdź ręką, czy kierownice przy turbinie lekko pracują w całym zakresie (poruszaj sztangą gruszki).
m
maso01
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 gru 2009, 11:40
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Białystok

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: maso01 »

Ok, dzięki za odpowiedzi. Sprawdzę gruszkę i po weekendzie jadę na kompa. Pozdrawiam ;-)
v
vel.capone
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 05 cze 2015, 19:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AGR
Lokalizacja: Lublin

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vel.capone »

Witam może ktoś ocenić czy to z turbiny dobiega ten dźwięk (nie znam się na mechanice)? Jest on bardziej słyszalny na zimnym silniku między zmianą biegów 1-2-3 , natomiast na luzie po niewielkim dodaniu gazu.
Generalnie samochód nie traci mocy , dobrze przyspiesza.Aha i trochę cieknie olej z intercoolera.Dołączam filmik https://www.youtube.com/watch?v=LLD2S0bKJj0
Silnik AGR.
power
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: irocket »

Turbinę słychać dopiero po mocniejszym dodaniu gazu (taki gwizd). W intercoolerze w teorii nie powinno być oleju, a jeżeli jest, to nie powinno kapać (jeżeli kapie, to jest nieszczelność i to może dlatego taki dźwięk jest)
Obrazek
v
vel.capone
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 05 cze 2015, 19:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AGR
Lokalizacja: Lublin

Re: Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vel.capone »

irocket pisze:Turbinę słychać dopiero po mocniejszym dodaniu gazu (taki gwizd). W intercoolerze w teorii nie powinno być oleju, a jeżeli jest, to nie powinno kapać (jeżeli kapie, to jest nieszczelność i to może dlatego taki dźwięk jest)

Rozumiem , co do wycieku to i zawór egr jest mokry i odma , rura od intercoolera też , rano puści niebieskiego dymka i czuć zapach spalin (szczególnie teraz po spadku temperatur poniżej 10 stopni) , generalnie dochodzę do wniosku że czeka mnie remont silnika.
power
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bartek26 »

vel.capone ile ubywa CI oleju od wymiany do wymiany ? sprawdzałeś luzy na wirniku ?
Skill.... You can't buy it ....
v
vel.capone
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 05 cze 2015, 19:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AGR
Lokalizacja: Lublin

Re: Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vel.capone »

Bartek26 pisze:vel.capone ile ubywa CI oleju od wymiany do wymiany ? sprawdzałeś luzy na wirniku ?

Samochód mam od kwietnia także nie wiem.
Olej z filtrami wymieniałem w połowie kwietnia , zaglądam za jakieś dwa tygodnie pod machę i patrze że zaczyna się pocić silnik i tak do dziś.
Miesiąc temu w sierpniu dolałem olej nie pamiętam dokładnie ile (coś ok.300-400 ml).
Jak można sprawdzić luz na wirniku? (jestem zielony w tych sprawach).
power
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: irocket »

Te 400ml to przy jakim "przelocie" km?
Obrazek
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bartek26 »

ściagasz rure dolotową która idzie od filtra powietrza do turbo i łapiesz za oś wirnika , może mieć delikatny luz poprzeczny , ale wzdłużnego nie powinien mieć wcale.Przy okazji zobacz za turbiną w dolocie ile jest oleju na przewodach ciśnieniowych , jeśli jest delikatny film olejowy to OK , jeśli leje się z rur kroplami to znaczy że uszczelnienia turbiny puszczają.
Skill.... You can't buy it ....
v
vel.capone
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 05 cze 2015, 19:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AGR
Lokalizacja: Lublin

Re: Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vel.capone »

irocket pisze:Te 400ml to przy jakim "przelocie" km?

Bardzo mało , nieco ponad 2 tys. km.
power
ODPOWIEDZ