[ALL] Oleje i filtry

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: klynna »

Kup pełen syntetyk
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Sony »

danniel, możesz choć szału ten olej nie robi :P
d
danniel
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 02 cze 2015, 10:11
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 16V
Lokalizacja: Pruszków

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: danniel »

Rozumiem ze polecany tutaj Motul i Mobil sa najlepsze ? ;)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Sony »

Motul, Valvoline, Liqui Moly
e
exodus
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 25 lis 2011, 20:31
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI ASV
Lokalizacja: Iwonicz

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: exodus »

Ja właśnie jestem na zmianie oleju. Odkąd kupiłem Tolę leję mobila 3000 5w40. Raz mi przez przypadek wlał mechanik 5w30 tego 3000. Więcej go bierze, tyle z odczuwalnych różnic. I mam dylematy, czy wciąż lać tego mobila czy może spróbować coś innego. Jak już zmieniać to wdrożę się w parametry a nie "ja leję i jestem zadowolony", bo ja też jestem zadowolony. Mi w mrozy odpalał, kumplowi który miał audi w tdi i olej 15w40 nie bardzo :lol:
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: klynna »

Kolego, nie porównuj syntetyku do mineralki..
k
krychulol
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 15 kwie 2015, 19:14
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Oleje i filtry

Post autor: krychulol »

Witam

Mam już 9k od ostatniej wymiany i przymierzam się do następnej.

Silniczek 1.8 20v z gazem.

Do tej pory lałem SHELL helix ultra 5w40. Przebieg 220000. Na 9k wziął mi około 1,4 litra oleju. Zauważyłem, że zaczyna mi się pocić silniczek.

Wydaje mi się, że czas przejść na 10w40. Tylko moje pytanie... Który wybrać?
Naczytałem się, naczytałem i stwierdzam, że mam dylemat.

Mobil i motul. Który wybrać? Zastanawiam się czy ma jakieś znaczenie to, że mam gaz i czy szukać oleju preferowanego do silników zagazowanych czy zwykly mobil 10w40 do benzyniaków.

Doradźcie mi coś :)
b
binekb1
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 22 sie 2015, 19:28
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Oleje i filtry

Post autor: binekb1 »

Cześć,
Przymierzam się do wymiany oleju i zdecydowałem się na 10w40, z tym że okazało się iż poprzedni właściciel lał do tej pory Mobila 10w60. Czy mogę bez problemu wymienić na 10w40 czy lepiej pozostać przy 10w60? Czy w ogóle najlepiej było by lać pełen syntetyk?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Oleje i filtry

Post autor: Sony »

krychulol pisze:Zauważyłem, że zaczyna mi się pocić silniczek.

Należy zatem zdiagnozować wyciek zamiast zmieniać olej na gorszy (półsyntetyk).

krychulol pisze:Mobil i motul. Który wybrać?

Z tych dwóch wybrałbym zdecydowanie Motul.

binekb1 pisze:Czy mogę bez problemu wymienić na 10w40 czy lepiej pozostać przy 10w60? Czy w ogóle najlepiej było by lać pełen syntetyk?

Najlepiej zmienić na pełen syntetyk tylko przy zmianie zastosować specjalną płukankę silnika. Co do oleju to polecam Motul X-Cess 5W40.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: Oleje i filtry

Post autor: vwir »

O ile lanie 10W40 do wolnossącego silnika jest średnim pomysłem, o tyle lanie takiego oleju do silnika z turbiną jest złym pomysłem. Masz turbinę to zapewnij jej smarowanie w niskich temperaturach. Jeśli coś cieknie to trzeba uszczelnić, a nie zmieniać olej.
ODPOWIEDZ