[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Szymek08 »

I ja podepnę się pod temat. Mam problem z brakiem mocy - mianowicie wywala mi błąd 17964 czyli niedoładowanie. Posprawdzałem już wszystko i nic. Wczoraj zabrałem się za N75. Wypiąłem wtyczkę i zacząłem sprawdzać napięcia. Na wyłączonym silniku na jednym i drugim pienie po 0. Po włączeniu zapłonu na jednym linie napięcie ok12,5V na drugim ok3,5V. Tak chyba nie powinno być? Po włączeniu silnika na jednym linie ok3,5V na drugim ok 14V. Już nie mam pomysłów co jest z autem. Proszę o pomoc
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: irocket »

Logi zrób dynamiczne jak możesz, tam będzie widać, grupy 3, 10, 11
Obrazek
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Szymek08 »

Właśnie kurczy mi się laptop zrypał i tymi nogami nie da rady. A co sądzić o tych napięciach na wtyczkę do N75

EDIT:
No i sytuacja rozwiązana - Tolek zasuwa jak nigdy :-D . Winny okazał się zaworek sterujący gaszakiem, w czasie jazdy się przymykał i ograniczał turbo.
B
Blee99
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2015, 23:24
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 AHF
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Blee99 »

Witam Panowie i Panie

Od sierpnia pomykam tolkiem 2 1,9tdi AHF. Niedawno pojawił się problem z Turbo tzw notlauf. Dodam jeszcze, że mam Turbinę z ARLa, zaślepiony EGR i wywalony katalizator.
Głowa już mi spuchła od czytania i zastanawiam się czy wydzierać Turbinę czy nie :D
Sprawdziłem zaworek n75 - działa, podłączyłem wakuometr -0,7bar-0,0bar
Pod kompem wyskakują dwa błędy:
P1550 Ciśnienie doładowania - odstępstwo od reguły.
P0101 Miernik masy powietrza, rząd cylindrów 1 - usterka zakresu / działania - G70.
Przepływka raczej jest dupnięta ale jednak wydaje mi się, że notlauf nie jest zależny od niej. Zrobiłem "jakies" logi. - Mój pierwszy raz.. możecie mnie skarcić :P

na pierwszym jest 3 bieg... na drugim też 3 tyle, że to juz był notlauf.. Na trzecim zestawieniu bieg 4 po ponownym uruchomieniu silnika.

http://vaglog.pl/log_241773.html

Podpowiecie co z tym robić?
Jeszcze jedno pytanie.. w trybie nastaw w grupie 011 jakie powinny być minimalne wahania ciśnienia doładowania przy zmianie geometrii?

Pozdrawiam i proszę o jakieś podpowiedzi.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: vwir »

Generalnie zacznij od wymiany przepływki. Ale z tego co widzę to duty cycle jest masakrycznie wysokie. Sprawdzałeś ręką, czy sztanga pracuje? Trochę to wygląda jakby była zbyt mocno skrócona.
B
Blee99
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2015, 23:24
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 AHF
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Blee99 »

Sztanga pracuje w zakresie 1cm mniej więcej. Co do przepływki to nie jestem pewien w 100% muszę podmienić. W trakcie notlaufa wskazania były dosyć precyzyjne... Przynajmniej tak mi się wydaje.
ODPOWIEDZ