Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: vwir »

Tak, normalne.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Re: Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: klynna »

vwir pisze:Poluzowujesz 3 śruby i przestawiasz koło:
Widać tam na obwodzie przy tych 3 śrubach otwory fasolkowe. W tych otworach śruba musi się przestawić. Prościej nie jestem w stanie napisać. Zakładasz klucz na centralną śrubę na powyższym rysunku i przestawiasz.

Na pracującym silniku to dało się ustawiać kąt w starszych TDIkach, gdzie kręciło się całą pompą wtryskową.
Swoją droga - jeśli masz śruby starego typu (z przewężeniem) to są one jednorazowe. Wykręć jedna i sprawdź. Nowsze już są wielorazowego użytku i na takie wymień (jeśli masz jednorazowego).


vwir, mam u siebie tak samo jak na wysłanym przez Ciebie zdjęciu. A więc:
1. Zmiana kąta - zrozumiałem tak, żeby ustawić koło w ten sposób by w jednym z 3 fasolkowych otworów była widoczna sruba, następnie mogę zmieniać kąt za pomocą dużej centralnej śruby.
Pytanie 2: czy dobrze zrozumiałem ?
2. Śruby 'jednorazowe'
Pytanie 2: chodzi o tą śrubę w otworze 'fasolkowym' ? Nie rozumiem tej części


Z góry dzięki :)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: vwir »

Wszystkie 3 śruby poluzowujesz. Dopiero wtedy kręcisz centralną śrubą. Nie patrz co było zaznaczone na tej fotce, to są znaki do ustawiania rozrządu. To była tylko fotka poglądowa.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: klynna »

A po ustawieniu kąta wtrysku nic już nie manewruje nastawnikiem ?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: vwir »

Zostaw nastawnik w spokoju.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: klynna »

Dzięki vwir za pomoc, udało się ustawić kąt na wartość 63-64 bodajże za 5tym razem.
M.in. miałem również wartość 46, zauważyłem że wtedy silniczek łagodniej pracuje 'tak miękko' - jakby lżej, lepiej silnik pracował ?
Co o tym sądzisz ?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: vwir »

Wcześniejszy kąt powoduje bardziej 'szorstką' pracę silnika, wtedy jest też nieco żwawszy. Opóźniony kąt powoduje bardziej miękką pracę, ale auto jest bardziej zmulone.
l
lukasz86
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 26 lis 2010, 16:25
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI AGR
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: lukasz86 »

Witam,
Po wymianie rozrządu ustawiłem kąt wtrysku na 60-62. Będzie dobrze czy celować w okolice 50 ?? Kod silnika AGR.
Luk@sz
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Post autor: kornat »

Zostaw
m
matix88
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 06 sty 2014, 08:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Lublin

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: matix88 »

Hej! potrzebuje sprawdzić kąt wtrysku dawkę i inne parametry bo wydaje mi się że jeden wtrysk może nie domagać już - na zimnym najczęściej, telepie mi budą na luzie, jak się doda gazu to wszystko jest ok przez jakiś czas a później znów na jałowym potrafi dotelepać
silnik 1.9 ASV+
powiedzcie mi jakie grupy odpowiadają za te parametry?
czy według tych filmików moge zrobić i zczytać sobie parametry? jakich wyników się spodziewać i które wyniki sa w normie a które nie bardzo?
https://www.youtube.com/watch?v=bAS0e8hwpHc
https://www.youtube.com/watch?v=Uv3oVr0N_7s
podpowiedzcie bede sprawdzał VAG COM 3.11
1.9 TDI ASV 2002 r.
ODPOWIEDZ