[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Post autor: szymekgd »

klynna pisze:Mógłby ktoś z was zlogować pracę przepływki z zamontowaną kierownicą powietrza i bez niej ? (wystarczy odpiąć przy samym filtrze powietrza)


Przepływka zmierzy ta samą ilość powietrza, ale będzie inna jego objętość (fizyka) - komputer nie uwzględni braku kierownicy powietrza
Michal
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Re: Duże spalanie! Komputer czy silnik? :/

Post autor: klynna »

Cześć, możecie podać wszystkie grupy w vagu do zlogowania (statycznie, dynamicznie) w celu analizy otrzymywanej dawki paliwa ?
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Duże spalanie! Komputer czy silnik? :/

Post autor: klynna »

W złym dziale to napisałem czy nikt nie jest w stanei pomóc ?
Awatar użytkownika
kamtka
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 24 paź 2014, 14:20
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV+
Lokalizacja: Gdańsk / Kętrzyn

Duże spalanie! Komputer czy silnik? :/

Post autor: kamtka »

dawkę wtryskiwanego paliwa masz w grupie 1. standardowo jest ok 3.6mg
Kaczor
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Re: Duże spalanie! Komputer czy silnik? :/

Post autor: klynna »

Tak, to wiem. Nie zaleca się mniejszej niż 2.2 jak pamiętam.


Hm, a czy można zminić dawkę paliwa dla poszczególnych zakresów rpm ?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Duże spalanie! Komputer czy silnik? :/

Post autor: irocket »

Można, tylko trzeba wtedy całą mapę silnika modyfikować, masz wtedy chiptuning
Obrazek
Awatar użytkownika
kamtka
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 24 paź 2014, 14:20
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV+
Lokalizacja: Gdańsk / Kętrzyn

Duże spalanie! Komputer czy silnik? :/

Post autor: kamtka »

vagiem coś tam możesz podziałać. U siebie patrzyłem to jak pamiętam od 2.4 do 4.8 mogłem zmienić.

Silnik001 - login 12233 - adaptacje10 - kanał 1

Ale dla poszczególnych zakresów to raczej mapa tylko
Kaczor
Awatar użytkownika
tom-elektro
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 16 paź 2009, 12:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Koszalin

Re: Duże spalanie! Komputer czy silnik? :/

Post autor: tom-elektro »

Panowie,
mam problem ze spalaniem w swoim Tolku, ostatnio liczyłem z tankowania to średnia wychodzi 10,5L. Auto jeździ 90% w miesicie ale to i tak dużo za dużo :-x
Potencjalne przyczyny:
- uszkodzony czujnik G62, mam już nowy czeka na wymianę
- przepływka trochę zaniża dawki
- nie sprawdzony kąt wtrysku po wymianie rozrządu
Co ewentualnie można jeszcze sprawdzić ?
Jest: Peugeot 407 SW : 2.2 Pb : 2006 : 164KM
Było: Toledo II 1.9 TDI : 2001 : ASV : 110KM
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Duże spalanie! Komputer czy silnik? :/

Post autor: Sony »

tom-elektro, póki co skupiłbym się na wymianie czujnika temperatury oraz sprawdzenia kąta wtrysku (log statyczny 000 BS) i przepływki (log dynamiczny 003 z 008 wystarczy). Napisz też jakie trasy robisz po mieście, bo jeśli masz padnięty czujnik i do tego mało po tym mieście jeździsz tzn. odcinki 5-6km to nie dziw się, że masz takie spalanie. Jeździsz na niedogrzanym silniku cały czas i stąd takie efekty ;)

Ogarnij wszystko i sprawdź wtedy.
Awatar użytkownika
tom-elektro
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 16 paź 2009, 12:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Koszalin

Duże spalanie! Komputer czy silnik? :/

Post autor: tom-elektro »

Sony pisze:tom-elektro, póki co skupiłbym się na wymianie czujnika temperatury oraz sprawdzenia kąta wtrysku (log statyczny 000 BS) i przepływki (log dynamiczny 003 z 008 wystarczy). Napisz też jakie trasy robisz po mieście, bo jeśli masz padnięty czujnik i do tego mało po tym mieście jeździsz tzn. odcinki 5-6km to nie dziw się, że masz takie spalanie. Jeździsz na niedogrzanym silniku cały czas i stąd takie efekty ;)

Ogarnij wszystko i sprawdź wtedy.


Dzięki za odpowiedź Sony auto dużo nie jeździ żona robi odcinki 5-7km do pracy i z powrotem, więc z dogrzaniem silnika czasami jest problem zwłaszcza teraz jak czujnik szaleję.
Jest: Peugeot 407 SW : 2.2 Pb : 2006 : 164KM
Było: Toledo II 1.9 TDI : 2001 : ASV : 110KM
ODPOWIEDZ