[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
m
mkaccount
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2015, 08:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: mkaccount »

Witam! W ostatnich kilku tygodniach miałem problemy z hamulcami. Po naciśnięciu pedału hamulca za drugim i trzecim razem był coraz twardszy oraz przy gaszeniu samochodu trząchało silnikiem. Przyczyną był plastikowy wężyk podciśnienia od pompy vacum do serwa.
http://zapodaj.net/4dd3a149b9ab9.jpg.html

Nowy przewód plastikowy podobno tylko w serwisie - koszt ok. 120 zł

Wężyk plastikowy zastąpiłem grubym, sztywnym gumowym o grubości ścianki 3 mm, średnicy wewnętrznej 9,5 mm, długości 20 cm.
http://zapodaj.net/8264e3b74eff6.jpg.html
http://zapodaj.net/117f3f0185707.jpg.html
http://zapodaj.net/9b4692b3e1259.jpg.html

Czy to jest dobre rozwiązanie bo po konsultacji z dwoma mechanikami usłyszałem, że gumowy przewód może się zassać. Jak narazie wszystko jest ok. Co o tym myślicie, jest to bezpieczne? Proszę o opinię specjalistów.
Seat Toledo II, 1.9 TDI, 110 KM, ASV
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

No nie bez powodu oryginalnie nie jest on gumowy. Mechanicy mogą mieć rację, chociaż ciężko sobie wyobrazić, jak mocno musiałby zasysać by zassać tak grube gumowe ścianki. Używki nie dostaniesz? Jaki masz silnik?
m
mkaccount
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2015, 08:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Re: Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: mkaccount »

Silnik 1.9 TDI 110 KM, ASV, 2001 r. Może gdzieś na szrotach bym znalazł ale nie mam na razie czasu by poszukać. Pęknięcia plastikowego wężyka okleiłem srebrną taśmą i mam w samochodzie w razie czego ;-) Gorzej jak przy 200 km/h (czasem lubię przycisnąć) hamulec stwardnieje pod wpływem wysokiej temperatury, wysokich obrotów lub mocniejszego hamowania z dużej prędkości - czy te czynniki mają na to wpływ i czy to w ogóle możliwe?

Odnośnie podciśnienia na tym filmiku pokazane jest, że podciśnienie nie zwiększa się przy naciskaniu hamulca tylko od razu po zapaleniu silnika, także jeśli po kilku sekundach od momentu uruchomienia nie zassało to oznacza, że jest ok. Dobrze rozumiem?
https://www.youtube.com/watch?v=QvxqV3b-3vI
Seat Toledo II, 1.9 TDI, 110 KM, ASV
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

To chyba najbardziej typowy silnik i zapewne ta rurka będzie też pasowała z golfa IV, audi a3, skody octavii. Podejrzewam, że na allegro jest ich zatrzęsienie. No ale jak tam już wolisz.
Podciśnienie nie zależy od tego jak mocno naciśniesz hamulec, bo to silnik (a właściwie pompa podciśnienia w silniku) wytwarza podciśnienie, a silnik nie wie, jak mocno nacisnąłeś hamulec. Więc jedyne od czego mogłoby zależeć podciśnienie to obroty silnika.
m
mkaccount
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2015, 08:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Re: Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: mkaccount »

vwir dzięki za pomoc, pozdrawiam :564:
Seat Toledo II, 1.9 TDI, 110 KM, ASV
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: spec »

Zakończyłem wreszcie swój problem z piszczącymi hamulcami z tyłu. Zeszło długo bo z powodu miliona spraw na głowie dopiero ostatnio miałem czas do nich zaglądnąć.
Nowy komplet ATE piszczał u mnie w ostatniej fazie hamowania. Jak w starym Żuku. Na ulicy aż ludzie się oglądali :-)
Rozebrałem hamulce, na ile się dało wyczyściłem klocki i zaciski z rdzy, brudu i starej farby i poskładałem wszystko przy użyciu pasty do hamulców ATE:
Obrazek
Pasta ma konsystencje jak smar. Wygląd nie wzbudzał zaufania ale mocno się zdziwiłem jej działaniem. Po kilkukrotnym hamowaniu pod wpływem ciepła pasta zwiększyła swoją objętość (dałem cienkie warstwy) i wygląda na to, że ustabilizowała klocki (zacisków trzymających klocki od strony zewnętrznej nie było szans wyczyścić do gładkiej powierzchni).
Jak na razie nic nie piszczy a całość hamuje bardzo dobrze. Koszt jest śmieszny a efekt bardzo dobry.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

No to ciesze się, że pomogło. Czyli jednak nie na darmo to robię przy każdym grzebaniu przy hamulcach. Chociaż ostatnio to samo zrobiłem w motocyklu, ale nadal piszczą (ferodo).
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: DzieX »

To samo u siebie zastosowałem, tylko TRW. Ten smar jest mega lepki i taki ma być.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
l
lolek
Forumowicz
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2009, 11:05
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: lolek »

Hi.
Mialem problem z kolem przednim prawym. Rozebralem, okazalo sie, ze tarcza obcierala o klocki. Przeczyscilem papierem sciernym i gra gitara. Ale tez okazalo sie, ze sruba mocujaca tarcze hamulcowa byla ukrecona albo urwana. Widac mechanior przy wymianie poszedl na latwizne. Tarcza trzyma sie na srubach od kol. I teraz pytanie. Czy mozna tak jezdzic czy jednak trzeba dzialac?
Z gory dzieki za pomoc.
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: NED »

Ta śrubka ma za zadanie ustawić tarczę i tym samym ułatwić montaż felgi , a tarcza trzyma się na śrubach koła .
Ja właśnie dzisiaj wymieniałem sprężyny i ta śrubka mi się urwała , kupiłem nową w sklepie motoryzacyjnym za całe 1,50 PLN
NED
ODPOWIEDZ