[1M] Przegub

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Przegub

Post autor: Kitaj »

To w końcu masz luz na przegubie czy chodzi cały przegub przykręcony do skrzyni? Przy takim luzie uszczelniacz skrzyni by ci nie wyrobił i lałby się olej
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
M
Mikele
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 06 lis 2014, 20:33

[1M] Przegub

Post autor: Mikele »

Cały od strony skrzyni się rusza. Uszczelniacz juz zajechany i czesc oleju ucieklo. Tylko skoro skrzynia nie wykazuje objawów to może wystarczy uzupełnić olej, wymienić simeringi i łożyska i jeździć. Czy da się to zrobić bez ściągania skrzyni? Na autach kiepsko się znam wiec przymknijcie oko jeśli pisze głupoty :)
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Re: cena i marka przegubów

Post autor: klynna »

carol pisze:nadszedł czas na wymiane przegubów wewnętrznych (tych najczęściej stukających)
panowie powiedzcie mi
1 jakiej firmy sprawdzają się najlepiej
2 jaka cena orientacyjnie
3 czy jak wymieniam wewnętrzne to czy musze od razu wymienić zewnętrzne czy nie ma problemu zająć się tym pozniej
4 gdzie moge dostać te wewnętrzne bo patrzyłem na allegro i są same zew.
z góry dziekuje za zainteresowanie



Interesuje mnei odpowiedź na pytania:
2) - obecne ceny (może ktoś wymieniał nie dawno)
3)

Jakiś miesiąc temu jak regenerowałem felgi, to w lewym kole miałem mega syf za tarczą, smar, i nie wiem co tam się mogło jeszcze zmieszać. Przy większej prędkości, myślę, że od 120km/h mam nie miłe drgania na kierownicy. Jestem na 99% pewny, że to przegub wewnętrzny. Ważne jest powyższe, pytanie nr 3.

Wiecie może, czy na szarpakach, na stacji diagnostycznej wyjdzie objaw zużytych przegubów zewnętrznych i wewnętrznych ??
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: Przegub

Post autor: vwir »

Jeśli smar był na feldze, tarczy, itp to poleciała osłona przegubu zewnętrznego, a nie wewnętrznego. Wewnętrzne to masz przy skrzyni. Jeśli poleciała osłona to padł przegub zewnętrzny (dostał się do niego piasek i inny syf). Co mają szarpaki do przegubów? Szarpaki sprawdzają luzy w zawieszeniu. Przeguby nie mają związku z zawieszeniem.

A ceny sprawdź na allegro. Przecież to trudne nie jest.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Re: Przegub

Post autor: klynna »

smaru nie było na tarczy ani na feldze, jest go bardzo dużo za tarczą ale to chyba bez znaczenia prawda ?
Niemal pewne, że przegub do wymiany
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: Przegub

Post autor: vwir »

Ale zewnętrzny a nie wewnętrzny.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Re: Przegub

Post autor: klynna »

tak, tak.
A powiedz mi ostatnią rzecz, przegub zewnętrzny 'strzela', mogę jeszcze trochę poczekać z naprawą aż zacznę słyszeć ten dźwięk ?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Re: Przegub

Post autor: vwir »

Przegub potrafi strzelać, ale też szarpać, drgać, a nawet się zablokować i nie będziesz mógł skręcić kół. Wybór należy do Ciebie.
Awatar użytkownika
el_pawłov
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 26 lut 2014, 20:16
Auto: Toledo 1M
Model: 1.8 AGN+LPG
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Przegub

Post autor: el_pawłov »

Ja Ci radzę zmienić przegub jak "chrobocze" "strzela" itd na skręconych kołach, jak smar wyleciał to prędzej czy później też padnie, szkoda żeby Ci się w trasie rozleciał. Myślę że bez problemu sam to ogarniesz.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Re: cena i marka przegubów

Post autor: klynna »

klynna pisze:Jakiś miesiąc temu jak regenerowałem felgi, to w lewym kole miałem mega syf za tarczą, smar, i nie wiem co tam się mogło jeszcze zmieszać. Przy większej prędkości, myślę, że od 120km/h mam nie miłe drgania na kierownicy. Jestem na 99% pewny, że to przegub wewnętrzny. Ważne jest powyższe, pytanie nr 3.

Wiecie może, czy na szarpakach, na stacji diagnostycznej wyjdzie objaw zużytych przegubów zewnętrznych i wewnętrznych ??



W końcu przyszedł czas by zabrać się za tą usterkę - kolejny problem rozwiązałem. Pojechałem do wulkanizatora, zleciłem wyważyć koła i 3 z 4 kół były mocno nie wyważone.
Od razu oczywiście przetestowałem: rozpędziłem się do 160km/h kierownicę trzymałem w samych palcach i zero jakiegokolwiek drgania kierownicy, następnie hebel w podłoge - również brak drgań. Jestem mega zadowolony, za wyważenie zapłaciłem 40zł a różnica jest OGROMNA !

Jeżeli chodzi o smar, który miałem na feldze - cóż, na razie zostawiam ten wątek w spokoju, nie ma co być nadgorliwym w wymianach, mogę przypuszczać, że w nie dalekiej przyszłości przegub zacznie strzelać, i/albo będę czuł drgania na kierownicy.
ODPOWIEDZ