[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Kitaj »

Jak dla mnie pic na wodę fotomontaż, można to postawić na równi z magnetyzerami
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: vwir »

Jeśli masz robić takie cuda to już lepiej wstrzyknąć naftę od strony wydechu na kierownice w turbinie. Odpinasz tylko wydech (3 śrubki) a i efekt pewnie lepszy. Nie wiem tylko, jak zareaguje na to katalizator.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: irocket »

Na filmiku wygląda to jakby to jakiś taki smar był albo coś, w pracy turbiny nie było słychać imho wielkiej różnicy, jak gwizdało, tak gwiżdże, może tylko zawory mniej klepią, ale to chwilowo. A poza tym skąd wiesz, że to na 100% jest działanie środka a nie tego jego przytykania dolotu np
Obrazek
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: klynna »

Czy praca turbiny była lepsza to nie wiem, ale chyba zauważyliście jakby silnik delikatnie odżył ? Przynajmniej dla mojego ucha po psiknięciu tym preparatem jakby silnik bardziej się wkręcał na obroty.

Co do nafty - interesting. Poszperam info w necie :)

Nie oceniam preparatu bo go nie użyłem. Pod filmem wielu ludzi go ocenia bardzo krytycznie ale nikt nie przetestował. Widzieliście na pewno obraz przykładowo zapchanego egr'u, jeżeli taki środek zwiększy przelot w egr'ze to uważam to za sukces. Nie trzeba rozbierać sprzętu a naprawa moze być dość skuteczna, szybka i prosta.
Oczywiście nie uwierzę w to, że taki preparat wyczyści z sadzy w 100%....ale na filmie usłyszałem naprawdę sporą poprawę po użyciu preparatu.

[ Dodano: 2015-06-11, 22:28 ]
vwir pisze:Jeśli masz robić takie cuda to już lepiej wstrzyknąć naftę od strony wydechu na kierownice w turbinie. Odpinasz tylko wydech (3 śrubki) a i efekt pewnie lepszy. Nie wiem tylko, jak zareaguje na to katalizator.



Zakładam, że znaczna większość nie ma kata ;p
Taka brutalna rzeczywistość.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: irocket »

klynna pisze:jeżeli taki środek zwiększy przelot w egr'ze to uważam to za sukces.


Ale w jaki sposób to ma zrobić? Psikając do dolotu jak na filmie, leci przez turbo (zimną stroną), potem jest spalany, leci przez egr, przez turbo (gorącą stroną) do wydechu. Jak spaliny mają czyścić spaliny, to nie wiem. Jakbyś to psiknął bezpośrednio w EGR i tak by to wiele nie zdziałało, najwyżej odrobinkę rozpuściło i puściło w turbinę ten cały osad.
Obrazek
Awatar użytkownika
el_pawłov
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 26 lut 2014, 20:16
Auto: Toledo 1M
Model: 1.8 AGN+LPG
Lokalizacja: Jaworzno

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: el_pawłov »

Różne rzeczy technika potrafi stworzyć więc nie twierdzę na 100%, że to całkowicie nie działa. Ale twierdzę że JEŚLI da to jakiś efekt, to krótkotrwały i prawdopodobnie niemierzalny. Za to na pewno da +5 do satysfakcji, że nie trzeba się męczyć z czyszczeniem jak inni "frajerzy", a jest "cacy" :)
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Kitaj »

klynna pisze:Widzieliście na pewno obraz przykładowo zapchanego egr'u, jeżeli taki środek zwiększy przelot w egr'ze


Hahaha :mrgreen: :mrgreen: W zapchanym egr czy kolektorze ssącym to najlepiej przelot robi palnik lub nalanie benzyny, denaturatu itp ewentualnie jak chce ci się pałować to sie czyści ropą i wyciorem do butelek ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=7VMGju6hZ5Q

https://www.youtube.com/watch?v=hsCfQI3dgeM
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: klynna »

przy rozebranym elemencie, chyba najdokładniej spisze się pomysł z 'wypaleniem' :)
A film the best... "mamo, pomachaj" hehe :)
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: DzieX »

Prawie jak DPF :P
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Czy to koniec turbo?

Post autor: klynna »

Panowie mam następujące pytanie, nie posiadam katalizatora, mam wspawaną zwykłą rurę w to miejscem której przekrój wydaje się być delikatnie za mały - może z 5mm. Mechanik już drugi raz mi powiedział, że taka partyzantka szkodzi turbo i że przez zwykłą rurę turbo jest delikatnie zamulone + szybciej może się zabrudzić osadem co w konsekwencji przyśpieszy proces 'zepsucia' turbo. Zaproponował wstawienie strumienicy.


Podchodze z wielkim dystansem do tych słów. Co Wy o tym sądzicie ?
ODPOWIEDZ