Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

Od dłuższego czasu nie mogę dojść co jest nie tak z mocą w moim toledo II 1.9 150 arl. Słabo ciągnie najbardziej z dołu ( pózno ) i zrobiłem wczoraj logi dynamiczne ,statyczne i bardzo prosiłbym o pomoc w czym jest problem.

Dynamiczne :
http://vaglog.pl/log_220534.html
http://vaglog.pl/log_220535.html

Statyczne : http://vaglog.pl/log_220536.html
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

O - kolejna turbina po regeneracji?
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

Niee właśnie nie regenerowana nie była. Była czyszczona i wymieniona gruszka tyle że jakiej firmy to nie mam pojęcia
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: klynna »

A moglibyście nauczyć czytać logi ? Nie które kolumny są oczywiste ale większości nie rozumiem + jakie wartości są oczekiwane ?
Znajde gdzieś tutaj taki tutorial ??
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

A przed czyszczeniem działała poprawnie? Z logów wynika, że wstaje dość opornie. Zadane ciśnienie osiąga dopiero w okolicach 2100 obrotów.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

Według mnie gruszka jest do wyregulowania.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

Wypełnienie jest niezłe. Przy 3k jest 62%. Skrócenie sztangi może coś zmienić, ale cudów bym się nie spodziewał.
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

Przed czyszczeniem też tak pózniej wstawał tyle ze po czyszczeniu i wymianie tej gruszki góre to odczułem bo lepiej się zbierał no i nie było turbo-dziury ale ogólnie od początku słabo z dołu ciągnął. Jeden mechanik mi mówił ze pompowtryskiwacze, mówi ze za mało dawke paliwa dostaje. Co prawda to auto nie kopci tylko jedynie przy rozruchu ale takto powinno jak się mu klepnie porządnie to powinien dyma czarnego puścić a on praktycznie w ogóle. I nie mam pojęcia co to może być.. I ma takie odchyłki ze raz ciągnie lepiej mimo to z dołu dalej słabo a nie raz ma takie coś i góra i dól słabo ciągnie. Nie wiem już co jest grane z tym samochodem
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

Czyli - innymi słowy - nie wiesz, czy turbina była regenerowana, a zawsze tak późno wstawała? No to nie chcę Cie zmartwić, ale raczej cudów z nią nie osiągniesz. Gdyby było wiadomo, że ta turbina kiedyś wstawała wcześnie a teraz zaczęła później, to można szukać innych przyczyn. Na przykład za mała ilość paliwa przy niskich obrotach. Ale jeśli nigdy nie było lepiej to znacznie bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest to, że turbina jest po regeneracji.
M
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Marcin_Toledo »

Turbina nie była jeszcze nigdy zdejmowana z samochodu , dopiero pierwszy i na dobrą sprawę na upartego mogłem z nią jezdzić ale przy miał turbo-dziurę co denerwowało i dlatego wyjęta została wyczyszczona no i gościu co się zajmuje turbinami stwierdził po czyszczeniu że przycinała się gruszka przy końcu i ją wymienił. Ale prędzej też słabo ciągnął z dołu po czyszczeniu była różnica lepsza bo lepiej ciągnął na górze. Wczoraj byłem u takiego gościa co się zajmuje tylko grupa VW. Zaczął sprawdzać komputerem to odrazu powiedział że nie jedzie bo za mało paliwa dostaje. Sprawdził ciśnienie paliwa - ok powiedział , i stwierdził ze wszystko wychodzi ze pompowtryski. I auto w ogóle nie kopci a delikatnie powinien przy rozruchu jakąś mgiełkę puści ale jak się go przegazuje nic. Może zrobić jeszcze jakieś dodatkowe logi? Najgorsze jest to , że wyjmie się turbine a okaże się ze to jest wszystko wporządku i z kolei znowu dodatkowe koszty.
ODPOWIEDZ