zakup oszczędnego wozu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

zakup oszczędnego wozu

Post autor: dominik »

Pany i Panie.
Szwagier szuka jakiegoś oszczędnego wozu do 10 tyś pln.
Ma na oku coś takiego:
http://otomoto.pl/oferta/renault-megane ... c00af59869

Miał ktoś doczynienia z tym silnikiem?
Ja miałem ale były to nowe auta więc wszystko było ok :P wiem, że były oszczędne.
z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

zakup oszczędnego wozu

Post autor: irocket »

Zapytam się kolegi, jego tata ma Clio z podobnym motorem (wiem tylko, że 1.5 dCi)
Obrazek
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

zakup oszczędnego wozu

Post autor: jakub_bb »

mam ten motor w firmowym kangoo. Nawet to sobie radzi. Z naszym nie ma żadnego problemu,
ale wiem, że wtryski tam siadają średnio co 60tys, wszystko zależy co ktoś tam lał do baku
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

zakup oszczędnego wozu

Post autor: remiq »

Rozmawiałem z mechanikiem, który dłubie tylko diesle i klął na 1,5dci, bo nikt w okolicy nie potrafił dobrze zregenerować bardzo awaryjnej turbosprężarki. A stały na placu 2 auta z tym silnikiem.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

zakup oszczędnego wozu

Post autor: marek_igor »

1.5 Dci to porażka, ciągły problem z silnikiem głównie wtryski i turbo
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

zakup oszczędnego wozu

Post autor: haszczu »

marek_igor pisze:1.5 Dci to porażka, ciągły problem z silnikiem głównie wtryski i turbo

x2
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

zakup oszczędnego wozu

Post autor: vwir »

Mam ten silnik w clio. Złego słowa nie powiem, tyle że mam 50 tys przebiegu. Jedyne na co mnie wszyscy uczulali - zmieniaj olej co 15tys, a nie tak jak mówi komputer i będzie ok. Poza tym - im mniejsze auto z tym silnikiem tym lepiej. W większych potrafią się obrócić panewki na wale (zbyt duże obciążenie, stary olej, brak zamków na panewkach).
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

zakup oszczędnego wozu

Post autor: sprat »

Ja mam 2 przypadki 1.5 DCI (moc 110 KM)
- nr 1 - Tesciu ma w Kangoo z 2008 roku. Samochod ma od nowosci. Przebieg ok 150 tys.km. Olej zmienia co 15 tys kilometrów, poza zawieszeniem nic z autem nie robione
Jeździ bardzo agresywnie i szybko. Po jeździe nigdy nie studzi turbo (ze mnie sie smieje, ze ja to robie w Toledo). Auto czesto jezdzi z pelnym zaladunkiem.

powtarzam - Z samym silnikiem nic nie robione!

- nr 2 - moj wuja. Megane II 2008 (ostatni wypust). Pracowal w Hiszpanii i dostal to auto jako ekwiwalent wypłąty (w Hiszpanii był kryzys). Megane ma teraz cos kolo 300 tys km. Serwisowane jak ASO nakazalo - co 30 tys km. Nie obrocily sie panewki, nie padly wtryski.
Silnik naprawdę oszczędny - 4,5 /100 nie jest problemem.
Ale wuja jest ryzykant - teraz kupil B6 z 2.0 TDI z 2005 roku

Jakei z tego wnioski?
Cholera wie :D Wiem jedno, ja Renault bym nie tykał po swoich doświadczeniach z rzekomo najlepszym 2.0 T w Lagunie...


Jak tani w eksploatacji diesel to możę Punto II z 1.9 JTD? Albo cos z 1.9 TDI?
Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

zakup oszczędnego wozu

Post autor: vwir »

Bo to chyba tak jak z każdym - jak dbasz tak masz. Tylko problem jest w tym, że nie wiesz, jak dbał poprzedni właściciel. Generalnie we wszelkich nowszych dieslach trzeba uważać, co się leje do baku. To nie stare TDI na pompie, do którego można wlać co się chce i nic mu wiele nie będzie. Za to kultura pracy TDI na pompie a 1.5dCi to przepaść. Ten silniczek pracuje naprawdę cicho, miękko i nie ma tego charakterystycznego mocnego klekotu na zimnym silniku. Coś za coś.
Jeśli chodzi o spalanie to w moim clio aktualnie średnie spalanie 4.8, przy czym ono praktycznie nigdy nie widzi trasy. Tolek przy identycznym traktowaniu palił jakieś 0.5 więcej. Podejrzewam, że gdyby tolek ważył tyle ile clio to spalanie byłoby podobne, więc oszczędność na podobnym poziomie.
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

zakup oszczędnego wozu

Post autor: sprat »

Nie wiem, czy niegaszenie turbo po jezdzie mozna uznac za dbanie :P (vide moj Tesciu)

Do autora watku - moze cos z 1.9 JTD? Silnik bez weikszych wad.
Obrazek
ODPOWIEDZ