[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

Coś pisałeś o letnim powietrzu z nadmuchu. Czy na postoju masz chłodniejsze powietrze niż podczas jazdy? Jak na postoju dodasz gazu leci bardziej ciepłe?
j
janek111
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Brzeg

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: janek111 »

vwir , wczoraj w nocy przejechałem nie calem 40km i dziś rano sprawdziłem czy jest syk po odkręceniu korka i nic takiego się nie stało , był taki sam poziom co wtedy dolałem i bez sykniecia

Nie zauważyłem spadek ciepła nadmuchu na postoju jest taki sam co podczas jazdy , ale to tylko tak sie działo jak było minusowa temp. i tylko jak przyspieszałem od 20km/h do 100km/h wtedy przez ten czas co przyspieszałem było czuć letnie powietrze.

Ale jak dojechałem do pracy, zauważyłem że znów wyrzucilo mi płyn przez kanalilk co wywala nadmiar i płynu było więcej jak rano patrzyłem o jakiś 1cm więcej i nie wiem o co chodzi z tym.
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Bartek26 »

jedz gdzies na trase i daj mu w palnik ostro , jak wywali Ci płyn to uszczelka do roboty ...
Masz już pewnie lekki przedmuch z cylindra do kanału wodnego , na tyle mały że wody nie bedzie ubywać poprzez spalanie w cylindrze bo nie przeleci , ale na tyle duży że podczas dynamicznej jazdy cisnienie w cylindrze ucieka do układu wody i wypycha ją przez zbiorniczek wyrównawczy...

sprawny układ chłodniczy nie ma prawa nic wyrzucać i nic tam lecieć nie powinno , jeśli coś wyrzuca to najprawdopodobniej poprzez właśnię przedmuch na uszczelce.
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

Dokładnie, trasa i palnik i będzie wiadomo. Sam się z tym męczyłem swego czasu i nie wierzyłem, że to uszczelka, a jednak. Wymieniłem i spokój ;-)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: vwir »

Najważniejsze w takiej sytuacji to planowanie głowicy. Sama wymiana uszczelki to rozwiązanie na krótką metę.
j
janek111
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Brzeg

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: janek111 »

Pojechałem około 10km dałem mu w palnik 140-170km/h , temp. wzrosła nawet do 95C , szybko zwolniłem i spadła do 90C z powrotem , płyn wywaliło przez kanalik odpływający(ale nie było piszczenia kontrolki) , pozniej jeszcze kawałek się przejechałem 100km/h i przy tej prędkości jeszcze sie nic nie dzieje bo trzyma 90C i nie wywala płynu , w poniedziałek oddaje do naprawy czyli tysiączek nie mój -.-
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

janek111 pisze:temp. wzrosła nawet do 95C


Na zegarach to nie odpowiada realnej 95st.
Michal
j
janek111
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Brzeg

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: janek111 »

No jak taki szczegół najważniejszy to było 97.5C :P
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Z tego co pamiętam to do 110st. masz na zegarach 90st :-D
Było więcej niż 110st. czyli norma przy tych obrotach :)
Michal
j
janek111
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Brzeg

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: janek111 »

Odebrałem auto i był przedmuch na jednym cylindrze , za głowice dałem dużo bo poprzedni właściciel zostawił mi niespodziankę (uszczelkę wymienił i ślady były jakby papierem ściernym tarł głowice) , w głowicy były wszystkie zawory robione bo były luźne planowana w sumie zrobili wszystko w niej co było nie tak i zapłaciłem 600zl , to tego doszedł pasek szpilki uszczelka itp to całość zapłaciłem 1400zl , ale teraz jeszcze fajniej silnik pracuje ciut mocniejszy wydaje mi się no i płyn nie ucieka , temp trzyma cały czas na 90st czy to jadę 140-160km/h

Tyle już w auto wpakowałem że teraz zamiast sprzedawać wole w przyszłości patrzeć jak stoi i czas je zżera :D
ODPOWIEDZ