[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: sprat »

Nie wiem nie mam VAGA.

mech twierdził, że turbo wyciągał i było OK poprzednio.
Czy cos sie z geometria moglo zaciac od tamtej pory?
Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: vwir »

To jedź do kogoś, kto ma. Notlauf może być spowodowany zarówno przez przeładowanie jak i niedoładowanie, a nawet inne błędy. Dopóki się nie dowiesz co się dzieje to możemy sobie wróżyć z fusów.
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: sprat »

Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: vwir »

Na tej podstawie można próbowac określić, jaki miałeś problem w listopadzie. Kup po prostu interfejs (kosztuje jakieś 30-50PLN) i po pierwsze odczytaj błędy a wtedy się okaże, czy jest potrzeba robienia logów.
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: dominik »

siemka. Panowie mam problem z turbiną i brakuje mi pomysłów co może być nie tak....
Mianowicie zaczęło się od tego, że przy różnych predkościach auto łapało zawiechę. nie ważne czy miałem 2500 obrotów czy 3300.
Pierwsza myśl.... geometria. Była próba czyszczenia chemią, ale nic nie dało.
Więc padła decyzja, że wyciągamy turbo i czyścimy.
Okazało się, że grucha jest nie szczelna i może służyć za grzechotkę bo w środku prawdopodobnie się sprężyna rozleciała. Wpadła nowa gruszka, ale problem nie zniknął.
Jak auto złapało zawieche to zrobiliśmy małą próbę- gdy był w trybie awaryjnym to zdjąłem węża z n75 który idzie do gruszki i podpiąłem strzykawkę. Układ szczelny a sztanga pracowała w pełnym zakresie. To wymieniłem teraz n75 i dalej to samo. Raz przeciągne go do 4300 obr na 3 biegu i nic a później przy 3300 obr zawiecha.

Co może być jeszcze nie tak? lewe powietrze?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: vwir »

A jaki błąd łapie?
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: dominik »

przeładowanie układu turbosprężarki... jakoś tak....
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: klynna »

dominik pisze:przeładowanie układu turbosprężarki... jakoś tak....


Jesteś pewny, że czyszczenie zostało wykonane profesjonalnie ?
Odpowiedź nawet nie jest konieczna: może poprostu potrzeba pelnej regeneracji
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: dominik »

klynna pisze:Jesteś pewny, że czyszczenie zostało wykonane profesjonalnie ?


klynna, tylko, że ja nie czyściłem turbiny bo geometria chodzi lekko i płynnie
k
krolik54
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 02 lis 2011, 18:21
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Lębork

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: krolik54 »

Wężyki wszystkie są na pewno w porządku?
ODPOWIEDZ