Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

seeker84 pisze:Silnik nie przegrzeje się wiosną, latem?
Nikt się nie przyczepi np. na stacji kontroli, że spaliny przekraczają normy?

Tak w ogóle o ile te normy są przekroczone przy zaślepionym EGRze?


1. Silnik nieco dłużej Ci się nagrzewa, a przegrzać się nie ma prawa przy sprawnym układzie chłodzenie.

2. Robiłem na własne życzenie badanie zadymienia w swoim dieslu przy ostatnim przeglądzie. Mam zaślepiony EGR i wycięty katalizator. Badanie wyszło IDEALNIE.

3. A kogo to obchodzi o ile są normy przekroczone ? EGR to wymysł (pseudo)ekologów.
Jeżdżę już jakieś 4-5 lat z zaślepionym zaworem i cieszę się, że do auta idzie czyste powietrze i że kolektor nie jest nagarem zawalony.

Zaślepiaj i się nawet nie zastanawiaj.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: irocket »

A EGR w 1Z to jest to, co na zdjęciu?
Obrazek
Jak tak, to ile z niego można wywalić?
Obrazek
s
seeker84
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:06

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: seeker84 »

Sony pisze:
1. Silnik nieco dłużej Ci się nagrzewa, a przegrzać się nie ma prawa przy sprawnym układzie chłodzenie.

2. Robiłem na własne życzenie badanie zadymienia w swoim dieslu przy ostatnim przeglądzie. Mam zaślepiony EGR i wycięty katalizator. Badanie wyszło IDEALNIE.

3. A kogo to obchodzi o ile są normy przekroczone ? EGR to wymysł (pseudo)ekologów.
Jeżdżę już jakieś 4-5 lat z zaślepionym zaworem i cieszę się, że do auta idzie czyste powietrze i że kolektor nie jest nagarem zawalony.

Zaślepiaj i się nawet nie zastanawiaj.



Ad. 1
Ktoś pisał, tylko nie pamiętam, czy tutaj, czy na innym forum, że latem przy zaślepionym EGRze miał 120- 180 stopni... :shock:

Ad. 2
Idealnie Ci wyszło?
Tak z ciekawości spytam..idealnie tzn. ile?
Pamiętasz może?

Ad. 3
Co do norm, ciągle mi brzęczy w uszach ustawa, która ma wejść.
Chodzi o możliwość ograniczenia wjazdu samochodów do centrów miast, które nie spełniają norm emisji spalin.
To pewnie robota lobby motoryzacyjnego, które pewnie w ten sposób będzie chciało zmusić ludzi do kupna auta z silnikiem 1.2 i spełniające normy eco coś tam coś tam.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

seeker84 pisze:Ad. 3
Co do norm, ciągle mi brzęczy w uszach ustawa, która ma wejść.
Chodzi o możliwość ograniczenia wjazdu samochodów do centrów miast, które nie spełniają norm emisji spalin.
To pewnie robota lobby motoryzacyjnego, które pewnie w ten sposób będzie chciało zmusić ludzi do kupna auta z silnikiem 1.2 i spełniające normy eco coś tam coś tam.

Jak dobrze kojarzę to będzie ograniczona normą EURO4, a ASV ma EURO3.
s
seeker84
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:06

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: seeker84 »

Czyli i tak Nas nie wpuszczą hehe
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

No chyba, że założysz DPF :P
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

seeker84 pisze:Idealnie Ci wyszło?
Tak z ciekawości spytam..idealnie tzn. ile?
Pamiętasz może?
Mam gdzieś tam wydruk, ale nie chce mi się teraz szukać. Pisałem swego czasu o tym na forum, więc możesz poszukać w moich postach :one:
Wyszło mi zadymienie powyżej normy, w sensie dużo lepiej niż przeciętna :P

Co do tych norm, które mają wprowadzić to jedno wielkie śmiechu warte, niech się w nos pocałują Ci co to wymyślili :705:
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

Nie będę się rozpisywał, podsyłam link i możesz sobie przeczytać i ocenić
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje35.htm
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

seeker84, dopuszczalna wartość zadymienia dla diesla z turbo wynosi max 3m, a u mnie było 0,85m :D
s
seeker84
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:06

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: seeker84 »

No to gratuluję ;)
Sam chyba muszę sprawdzić ile mam u siebie.

[ Dodano: 2015-04-11, 20:24 ]
EGR zaślepiony.
Samochód stał się bardziej "żywy".
Szybciej wchodzi na obroty, rozkręca się.
Nie zauważyłem, żeby wolniej się rozgrzewał silnik, ale jeszcze zobaczymy.
Przy gaszeniu nie ma jakiegoś szarpnięcia, które co niektórzy opisywali.
Zauważyłem, że po zaślepieniu EGRu na wolnych obrotach samochód jakby przerywał, trząsł się.
Dodam gazu i objawy ustępują.
Może to przepływka.
W poniedziałek sprawdzę.
Tak, czy inaczej po przejechaniu kilkudziesięciu km z zaślepionym EGRem jestem bardzo zadowolony.
ODPOWIEDZ