To nie ma znaczenia. W sensie ma o tyle, że na kiepskiej szybciej padną. Ale u mnie padł jeden popychacz na 5W40. Po prostu przy dużych przebiegach (rzędu 300tys i więcej) dobrym pomysłem jest wymienić popychacze. Najlepiej przy wymianie rozrządu - mniej roboty.
No tak oczywiście wiadomo , że na kiepskim oleju szybciej padną , ale od kąd przeszedłem na motula u mnie się wyciszyło właśnie między innymi dźwięk popychaczy . Miały iść do wymiany a od 25 tyś km mam juz ciszę z nimi .
Nie liczę na to , że się naprawiły ... Raczej to cisza przed burzą
[ Dodano: 2015-04-02, 21:46 ] jest jakis sposob na reczne sprawdzenie stanu popychaczy(szklanek) ?
[ Dodano: 2015-04-02, 21:52 ] lecz watpie zeby to szklanki, szłyszalny dźwiek na zalaczonym filmiku wczesniej, w sumie pierwszy raz mam doczynienia z takim problemem, wczesniej mialem klopot z przeladowaniem i az cofalo mi cisnienie do filtra powietrza, ogarnełem kopcenie i zostal tylko ten dziwny dźwiek po rozgrzaniu do 90*C
Nie szkoda Ci silnika i turbiny? 10W40 to kiepski wybór do TDI.
Spróbuj jeszcze zrzucić ten pasek od alternatora i zobacz, czy ustanie. Może to sprzęgiełko alternatora, jak koledzy pisali wyżej.
vwir, to mnie teraz zastrzeliłeś... Ja od poczatku jeżdze na mobilu 10W-40 co prawda na zimnym silniku popychacze po hałasują z 5-6 sekund ale nic więcej niepokojącego nie zauważyłem
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest:
BMW E46 XD M57D30 "Karwan"
BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------
Im niższa wartość przy literce W tym mniejsza gęstość oleju przy niskich temperaturach. Jeśli chcesz zapewnić turbinie dobre smarowanie już przy niskich temperaturach to 5W jest lepszym wyborem niż 10W. Silnik też wtedy jest lepiej smarowany (do momentu osiągnięcia temperatury roboczej). Tak naprawdę to nie rozumiem, po co w ogóle stosować olej 10W. Nawet w starej ibizie (zwykły diesel 1.9D) lałem 5W40. Za wyborem 10W przemawia chyba tylko cena, bo nic innego. Tylko jakiego to jest rzędu oszczędność - 30, może 40 PLN na 10-15tys km?
Dodam tylko, że zrzucałem niedawno głowicę w tolku i brak jest zużycia gładzi cylindrów (na zegarze 270tys przebiegu).