Kopcenie w dieslu

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Kopcenie w dieslu

Post autor: vwir »

To nie ma znaczenia. W sensie ma o tyle, że na kiepskiej szybciej padną. Ale u mnie padł jeden popychacz na 5W40. Po prostu przy dużych przebiegach (rzędu 300tys i więcej) dobrym pomysłem jest wymienić popychacze. Najlepiej przy wymianie rozrządu - mniej roboty.
B
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Lokalizacja: Warszawa

Kopcenie w dieslu

Post autor: Bartosz_n »

No tak oczywiście wiadomo , że na kiepskim oleju szybciej padną , ale od kąd przeszedłem na motula u mnie się wyciszyło właśnie między innymi dźwięk popychaczy . Miały iść do wymiany a od 25 tyś km mam juz ciszę z nimi .
Nie liczę na to , że się naprawiły ... Raczej to cisza przed burzą ;-)
n
nionio9449
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 07 gru 2014, 19:05

Kopcenie w dieslu

Post autor: nionio9449 »

3tyś km temu zalany mobil 10w40

[ Dodano: 2015-04-02, 21:46 ]
jest jakis sposob na reczne sprawdzenie stanu popychaczy(szklanek) ?

[ Dodano: 2015-04-02, 21:52 ]
lecz watpie zeby to szklanki, szłyszalny dźwiek na zalaczonym filmiku wczesniej, w sumie pierwszy raz mam doczynienia z takim problemem, wczesniej mialem klopot z przeladowaniem i az cofalo mi cisnienie do filtra powietrza, ogarnełem kopcenie i zostal tylko ten dziwny dźwiek po rozgrzaniu do 90*C
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Kopcenie w dieslu

Post autor: vwir »

Nie szkoda Ci silnika i turbiny? 10W40 to kiepski wybór do TDI.
Spróbuj jeszcze zrzucić ten pasek od alternatora i zobacz, czy ustanie. Może to sprzęgiełko alternatora, jak koledzy pisali wyżej.
s
skrzysieks
Forumowicz
Posty: 819
Rejestracja: 07 sty 2012, 09:05
Auto: Opel
Model: Insignia
Lokalizacja: Krosno

Kopcenie w dieslu

Post autor: skrzysieks »

To jaki łac olej do TDI ?;)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Kopcenie w dieslu

Post autor: vwir »

5W40. Masz turbinę, więc zapewnij jej smarowanie przy odpalaniu zimnego auta.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Kopcenie w dieslu

Post autor: Kitaj »

vwir, to mnie teraz zastrzeliłeś... Ja od poczatku jeżdze na mobilu 10W-40 co prawda na zimnym silniku popychacze po hałasują z 5-6 sekund ale nic więcej niepokojącego nie zauważyłem
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Kopcenie w dieslu

Post autor: vwir »

Im niższa wartość przy literce W tym mniejsza gęstość oleju przy niskich temperaturach. Jeśli chcesz zapewnić turbinie dobre smarowanie już przy niskich temperaturach to 5W jest lepszym wyborem niż 10W. Silnik też wtedy jest lepiej smarowany (do momentu osiągnięcia temperatury roboczej). Tak naprawdę to nie rozumiem, po co w ogóle stosować olej 10W. Nawet w starej ibizie (zwykły diesel 1.9D) lałem 5W40. Za wyborem 10W przemawia chyba tylko cena, bo nic innego. Tylko jakiego to jest rzędu oszczędność - 30, może 40 PLN na 10-15tys km?
Dodam tylko, że zrzucałem niedawno głowicę w tolku i brak jest zużycia gładzi cylindrów (na zegarze 270tys przebiegu).
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Kopcenie w dieslu

Post autor: Kitaj »

Ja mam takim zalane już jak go kupiłem, jak miał duuuuużo km mniej niż teraz
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Kopcenie w dieslu

Post autor: Sony »

Kitaj, po zakupie też zalałem 10W40, ale zmądrzałem i następna wymiana była już na 5W40 ;-)
ODPOWIEDZ